Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču
Vodič proteina

Hrana bogata proteinima

Proteini nam daju energiju, bitni su za rast našeg tijela i stanica, pogotovo mišića. Hrana koja je bogata proteinima pomaže u očuvanju našeg zdravlja te je bitan njezin svakodnevan unos.

Image
Foto: Pexels
RTL.HR/ 1.12.2021. u 17:26
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču
Image
Zdrave namirnice

Hrana za mozak: Crnom čokoladom do boljeg raspoloženja, a brokulom do bolje memorije!

Image
Zdrave namirnice

Hrana za mozak: Crnom čokoladom do boljeg raspoloženja, a brokulom do bolje memorije!

Proteini ili bjelančevine su bitne molekule na bazi aminokiselina koje pružaju potporu našem organizmu i koje se većinom nalaze u mesu, mliječnim proizvodima, sjemenkama, povrću i nešto manje kod voća. 

Zašto su proteini bitni za naše tijelo? 

Da bi naš organizam gradio proteine, mora imati ključne aminokiseline, od kojih polovicu ne može sam sintetizirati. Stoga je bitno da proteine unosimo prehranom.  Pojam proteina se česte veže uz sportaše budući da im pomaže u izgradnji i očuvanju mišića, no isto tako je potreban i nesportašima ili ljudima koji se bave manjom tjelesnom aktivnošću. 

Koliki je preporučen dnevni unos proteina?

Dnevni unos proteina može ovisiti o tjelesnoj aktivnosti, spolu, godinama, kao i zdravstvenom stanju. Kod odrasle žene i muškarca može minimalno iznositi između 50-60 g na dan. Obično unos proteina se računa prema broju dnevnih kalorija, dobi, spolu, težini, visini i aktivnosti. Što se više krećete ili bavite sportom, to ga više trebate. 

Koja hrana je bogata proteinima?

1. Meso 

Meso je jedan od najboljih izvora proteina bilo da je riječ o peradi, svinjetini ili govedini. Pileća ili pureća prsa su odličan izvor proteina (30 g). Biftek, teletina, šunka, slanina… za obrok imate mnogo izbora. Jaja, i to bjelanjak su čisti protein i mogu sadržavati 6 g proteina. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

2. Riba 

Prema količini proteina, tuna (40 g) se skoro izjednačuje s biftekom (42) te je odlična zamjena ukoliko ne jedete meso. Pastrva i losos su isto dobre opcije, no općenito riba je dodatno zdrava zbog omega-3 kiselina. 

3. Mliječni proizvodi

Mlijeko (8 g) ili jogurt (21 g)? Možda vas baš više privuče svježi sir čija šalica ima 28 g proteina. U svakom slučaju, ne možete pogriješiti jer mliječni proizvodi ujedno imaju u sebi, cink, kalcij i magnezij koji su isto bitni za naš rast.  

Upravo se čita

Image
Brak na prvu

Saša Đorić iskreno progovorila o bivšem suprugu: 'Kada si s nekim dugi niz godina...'

4. Sjemenke 

Sjemenke su uglavnom superhrana za naše tijelo, jer su bogate vitaminima, vlaknima i proteinima kao što su chia sjemenke, bućine sjemenke, leća, soja i slanutak. Chia sjemenke imaju čak 17 g proteina!

5. Orašasti plodovi 

100 g badema može imati 21 g proteina što ih čini zdravim međuobrokom za vaše kosti i mišiće.  Kikiriki ima najveći udio (26 g), dok ga slijede pistacija, indijski oraščić i orah

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

6. Žitarice

Žitarice su bogat izvor vlakana, ali i proteina. Jedna čaša kvinoje može imati 8 g proteina, dok zobene pahuljice 11 g. i bulgur 12 g.  

7. Povrće 

Od povrća, najviše se ističe brokula (2.5 g) kao izvor proteina, no isto tako u sebi ima vlakna, vitamin C i K i natrij koji su odlični za naš imunitet i probavu.  

8. Voće 

Voće ima najmanji udio proteina, no može se naći u suhom voću poput grožđica (2.5 g) ili svježem kao što su breskve, maline (1.2 g), jagode (0.7 g), jabuke (0.3 g) i kruške (0.4 g). U voću možemo pronaći i antioksidanse koji su bitni za naš imunitet. 

Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Više s weba

Pročitajte još

Image
Vodič namirnica

Zašto je bitno jesti alkalne namirnice?

Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Više s weba