Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču
DAJTE MU ŠANSU

Top 7 namirnica bogatih cinkom

Namirnice bogate cinkom bitne su za našu prehranu jer nam jačaju imunitet, moćan su saveznik protiv prehlade, pomažu rastu naših stanica i čak liječe neplodnost kod muškaraca. Otkrijte koje su namirnice bogae ovim super mineralom!

Image
RTL.HR/ 25.10.2021. u 8:00
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču
Image
Vodič proteina

Koja hrana je bogata proteinima? Evo naše liste!

Image
Vodič proteina

Koja hrana je bogata proteinima? Evo naše liste!

Kao esencijalan sastojak u našem tijelu, bitno je svakodnevno unositi cink prehranom budući da ga naše tijelo ne može pohraniti te kada ga potrošimo, moramo ga obnoviti. Stižu nam hladniji dani i ne bi bilo loše da pregledate svoje zalihe!

Zašto je cink bitan za naše tijelo?

U slučaju nedostatka cinka to može imati vrlo negativan utjecaj na naš imunitet i zdravlje. Najbolje je kada ga uzimamo u kombinaciji s drugim vitaminima i mineralima kao što je vitamin C kod prehlade ili s kalcijem i magnezijem za rast i obnovu naših stanica. Kod muškaraca pokazalo se da pomaže i kod neplodnosti. 

Koliki je potreban dnevni unos cinka?

Kod žena starijih od 19 godina preporuča se unos od 8 mg na dan, dok kod muškaraca 11 mg. Ako je riječ o trudnicama ili dojiljama savjetuje se pojačan unos od 11 mg. Kod djece, ovisno o dobi između 2-8 mg. 

Koje namirnice su najbogatije cinkom?

Bitno je jesti raznovrsno, iako u određenoj hrani naći ćemo veće koncentracije cinka kao što je to u mesu, morskim plodovima, sjemenkama i mahunarkama. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Ovo je top 7 namirnica koje će vam osigurati dodatan unos cinka!

1. Kamenice

Image

Kamenice, Školjke Kamenice

Foto:
Image

Kamenice, Školjke Kamenice

Od svih namirnica na ovom popisu, kamenice imaju najveći udio cinka, i to 16 mg na 100 grama. Bogate su i vitaminom B12 koji je dobar za naš metabolizam i zdrave krvne stanice. 

Upravo se čita

Image
Večera za 5 na selu

Dubravko iznenadio goste: 'Spavao sam s više od tisuću žena, moguće da imam puno potomaka po zemaljskoj kugli'

2. Rakovi

Općenito školjkaši su bogati cinkom. Kuhani rak, i to aljaški kralj rakova na 100 grama može imati 7.62 mg što čini čak 51% dnevnog unosa. 

3. Govedina 

Image
Foto: Pexels
Image
Pexels

Crveno meso je najbogatije cinkom. Jedan odrezak može imati 8.2 mg cinka. Dobar je i izvor željeza, pogotovo za anemičare. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

4. Sjemenke konoplje 

Od svih sjemenki, najviše cinka će se naći u konoplji, i to 10 mg na 100 g. Nakon njih slijede bućine sjemenke (8 mg), pinjoli (6 mg) i indijski oraščići (6 mg). 

5. Zobene pahuljice

Image
Foto: Pixabay
Image
Pixabay

Osim što su bogate vlaknima i proteinima, zobene pahuljice imaju u sebi i cinka te su odličan izbor za zdravi obrok ujutro. Pola šalice zobenih ima 1.5 mg cinka. 

6. Grah

Od mahunarki najviše grah ima cinka (2.5 mg), iako odličan je izbor i slanutak, koji je bogat željezom, kalcijem, magnezijem i vitaminom C, dok na 100 g ima 1.5 mg cinka. Humus je odlična opcija, pogotovo za vegetarijance. 

7. Jogurt

Image
Foto: Thinkstock
Image
Thinkstock

Poznato je da mliječni proizvodi imaju cinka u sebi, kao i kalcij. Jedna šalica mlijeka, ovisno o vrsti i udjelu masnoća može imati 1-1.5 mg cinka. Ako možete birati, radije odaberite jogurt koji na istu količinu ima 2.2 mg cinka. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču


Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Više s weba

Pročitajte još

Image
Recept

Sočna baklava s orasima – hrskavi recept koji se topi u ustima!

Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Više s weba