Ostalo

Što jesti za bolji imunitet? Slanutak i još nekoliko namirnica bogatih cinkom

Namirnice bogate cinkom bitne su za našu prehranu jer nam jačaju imunitet, moćan su saveznik protiv prehlade, pomažu rastu naših stanica i čak liječe neplodnost kod muškaraca. Otkrijte koje su namirnice bogae ovim super mineralom!

RTL.hr
25.10.2021 08:00
Pročitajte još
Koja hrana je bogata proteinima? Evo naše liste!

Kao esencijalan sastojak u našem tijelu, bitno je svakodnevno unositi cink prehranom budući da ga naše tijelo ne može pohraniti te kada ga potrošimo, moramo ga obnoviti. Stižu nam hladniji dani i ne bi bilo loše da pregledate svoje zalihe!


Zašto je cink bitan za naše tijelo?

U slučaju nedostatka cinka to može imati vrlo negativan utjecaj na naš imunitet i zdravlje. Najbolje je kada ga uzimamo u kombinaciji s drugim vitaminima i mineralima kao što je vitamin C kod prehlade ili s kalcijem i magnezijem za rast i obnovu naših stanica. Kod muškaraca pokazalo se da pomaže i kod neplodnosti.


Koliki je potreban dnevni unos cinka?

Kod žena starijih od 19 godina preporuča se unos od 8 mg na dan, dok kod muškaraca 11 mg. Ako je riječ o trudnicama ili dojiljama savjetuje se pojačan unos od 11 mg. Kod djece, ovisno o dobi između 2-8 mg.


Koje namirnice su najbogatije cinkom?

Bitno je jesti raznovrsno, iako u određenoj hrani naći ćemo veće koncentracije cinka kao što je to u mesu, morskim plodovima, sjemenkama i mahunarkama.

Ovo je top 7 namirnica koje će vam osigurati dodatan unos cinka!


1. Kamenice

Kamenice

Od svih namirnica na ovom popisu, kamenice imaju najveći udio cinka, i to 16 mg na 100 grama. Bogate su i vitaminom B12 koji je dobar za naš metabolizam i zdrave krvne stanice.


2. Rakovi

Općenito školjkaši su bogati cinkom. Kuhani rak, i to aljaški kralj rakova na 100 grama može imati 7.62 mg što čini čak 51% dnevnog unosa.


3. Govedina

Meso

Crveno meso je najbogatije cinkom. Jedan odrezak može imati 8.2 mg cinka. Dobar je i izvor željeza, pogotovo za anemičare.


4. Sjemenke konoplje

Od svih sjemenki, najviše cinka će se naći u konoplji , i to 10 mg na 100 g. Nakon njih slijede bućine sjemenke (8 mg), pinjoli (6 mg) i indijski oraščići (6 mg).


5. Zobene pahuljice

Zobene pahuljice. Namirnice bogate cinkom

Osim što su bogate vlaknima i proteinima, zobene pahuljice imaju u sebi i cinka te su odličan izbor za zdravi obrok ujutro. Pola šalice zobenih ima 1.5 mg cinka.


6. Grah

Od mahunarki najviše grah ima cinka (2.5 mg), iako odličan je izbor i slanutak , koji je bogat željezom, kalcijem, magnezijem i vitaminom C, dok na 100 g ima 1.5 mg cinka. Humus je odlična opcija, pogotovo za vegetarijance.


7. Jogurt

Jogurt - izvrstan izvor proteina i kalcija pomaže nam spriječiti gubitak mišićne mase i jača kosti. Pun je dobrih bakterija koje pomažu tijelu ukloniti toksine

Poznato je da mliječni proizvodi imaju cinka u sebi, kao i kalcij. Jedna šalica mlijeka , ovisno o vrsti i udjelu masnoća može imati 1-1.5 mg cinka. Ako možete birati, radije odaberite jogurt koji na istu količinu ima 2.2 mg cinka.


Kolačići

Ova web-stranica koristi kolačiće. Kolačiće koristimo za pružanje boljeg korisničkog iskustva, lakšeg pregleda sadržaja, analize korištenja, sustava oglašavanja i funkcionalnosti. Klikom na "Slažem se" pristaješ na sve svrhe obrade. Pojedinačne namjene možeš odabrati i urediti klikom na "Saznaj više". Više o kolačićima možeš pročitatiovdje.

Ova web-stranica koristi kolačiće. Kolačiće koristimo za pružanje boljeg korisničkog iskustva, lakšeg pregleda sadržaja, analize korištenja, sustava oglašavanja i funkcionalnosti. Klikom na "Slažem se" pristaješ na sve svrhe obrade. Pojedinačne namjene možeš odabrati i urediti klikom na "Saznaj više". Više o kolačićima možeš pročitatiovdje.