Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču
Jačanje imuniteta

Kako pojačati imunitet cinkom?

Cink je vrlo ključan mineral za naš imunološki sustav koji uglavnom unosim prehranom ili dodacima. Bitno je svakodnevno jesti hranu s cinkom s obzirom da ga naše tijelo ne može pohraniti.

Image
Foto: Shutterstock
RTL.HR/ 4.11.2021. u 10:00
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču
Image
DAJTE MU ŠANSU

Što jesti za bolji imunitet? Slanutak i još nekoliko namirnica bogatih cinkom

Image
DAJTE MU ŠANSU

Što jesti za bolji imunitet? Slanutak i još nekoliko namirnica bogatih cinkom

Cink obično dolazi u kombinaciji s magnezijem i kalcijem što nije slučajno. Ovaj trio je moćna kombinacija za naš organizam i njegovo bolje funkcioniranje. 

Što je to cink?

Image
Foto: Thinkstock
Image
Thinkstock

Cink je mineral, kojeg osim u određenoj hrani možemo pronaći u kovinama s obzirom da je odličan vodič električne struje (primjerice, u limovima, cijevima, žicama itd.). Za naše tijelo je ključan jer se nalazi u našim kostima, mišićima, tkivima, organima i tjelesnim tekućinama. 

„Prema preporuci stručnjaka, žene bi trebale unositi 8 mg cinka na dan, dok muškarci 11 mg“

Zašto je cink bitan u našoj prehrani?

  • Protiv prehlade

Cink je moćan saveznik u borbi protiv  gripe i prehlade te odličan u kombinaciji s vitaminom  C. Osim što nam skraćuje trajanje prehlade, povoljno djeluje na naš imunološki sustav

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču
  • Protiv osteoporoze

U kombinaciji s kalcijem i magnezijem, cink je bitan za rast i održavanje naših kostiju. 

  • Obnova stanica

Cink je bitan kod rasta i obnavljanja naših stanica u tijelu te ga često možemo naći u kozmetičkim proizvodima za zacjeljivanje rana. Isto tako, vrlo često se koristi u preparatima za bolji rast kose i noktiju.

Upravo se čita

Image
HIT

TKO NA OVU SCENU NIJE PLAKAO? Pogledajte još jednom kultnu scenu iz serije 'Dadilja'

  • Neplodnost

S obzirom da se u prostati muškaraca nalaze veće koncentracije cinka koji je bitan za nastanak sjemena, pomanjkanje cinka može dovesti do neplodnosti. Dodavanjem cinka u prehrani može vam pomoći s regulacijom. 

  • Pospješuje naša osjetila

Cink je također bitan za naš osjet okusa i mirisa te kod oslabljenja preporuča se tretman pojačanom dozom u kombinaciji s drugim mineralima.  

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču
  • Cink nam daje energiju

Cink ima vrlo dobar učinak kod psihičkog umora ili iscrpljenosti te ga često možete naći na popisu dodatnih preparata za davanje energije ili naš imunitet. 

U kojoj hrani ima najviše cinka?

Image
Foto: Pixabay
Image
Pixabay

Cink ćemo najviše pronaći u mesnim namirnicama, no ima ga i u određenim morskim plodovima i biljkama. Najmanje ili skoro ništa može se naći u povrću i voću.

Za zdravi život otkrijte koja hrana je bogata cinkom!

1. Meso

Veće koncentracije cinka ćemo naći u mesu, pogotovo kao što su janjetina, govedina, svinjetina, jetra i jaja. Na 100 g govedine može doći 4.8 mg cinka što je skoro 44% vrijednosti dnevnog unosa. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

2. Morski plodovi

U slučaju da niste baš za meso, morski plodovi kao što su školjke, rakovi i tuna su dobra zamjena.  Najveću koncentraciju imaju kamenice, čak više od bilo kojeg mesa, i to 16 mg cinka na 100 g. 

3. Cjelovite žitarice

Od žitarica obratite pažnju na integralne opcije, smeđu rižu, zob i kvinoju. Žitarice su bogat izvor proteina i vlakana te odličan saveznik za probavu. 

4. Orašasti plodovi

Indijski oraščići, kikiriki i bademi su ukusan izvor cinka te preporučljiv međuobrok pogotovo kod muškaraca. 

5. Mahunarke

Volite li mahunarke jesti kao varivo ili na salatu, odaberite opciju između graha, leće i slanutka.  Preporučamo kakav ukusan recept s humusom! 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

6. Sjemenke

Sjemenke konoplje i bućine sjemenke su dobar dodatak kod jela za unos cinka. Također pinjoli koji mogu imati oko 6.5 mg cinka.  

7. Mliječni proizvodi 

Omiljen izvor cinka pronaći ćemo u mlijeku i mliječnim proizvodima. Jedna čaša mlijeka može nam dati 9-11% vrijednosti dnevnog unosa. 

8. Povrće

U povrću ćemo naći najmanje količine cinka, no može se naći u krumpiru, gljivama, kelju i špinatu. 

Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Više s weba

Pročitajte još

Image
Vodič namirnica

Zašto je bitno jesti alkalne namirnice?

Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Više s weba