VOYO

'Narednik James' – realan prikaz rata donio je filmu devet nominacija i čak šest osvojenih Oskara

U paklu rata oni pokušavaju preživjeti!

PLAY
24.03.2022 12:05

'Narednik James' ('The Hurt Locker', 2008.) američki je ratni triler redateljice Kathryn Bigelow prema scenariju Marka Boala , novinara koji priču temelji na vremenu koje je proveo u elitnoj jedinici za uklanjanje bombi.

Radnja filma prati priču trojice pirotehničara tijekom rata u Iraku. Narednik prve klase William James (Jeremy Renner) dolazi kao novi vođa jedinice za uklanjanje eksplozivnih sredstava američke vojske. James je sposoban i hrabar, ali distanciran od ostalih vojnika i prilično arogantan, nimalo simpatičan ostalim članovima tima koji u njemu prepoznaju ovisnika o ratu. Iako zanemaruje protokole na terenu, ipak poštovanje kolega postupno stječe demontiranjem niza složeno postavljenih bombi i obavljanjem posla bez iznimaka.

Sjajna glumačka postava predvođena Jeremyjem Rennerom , Anthonyjem Mackiem i Brianom Geraghtyjem ovom filmu daje još veću dozu kvalitete. Jeremy Renner bio je nominiran za Oskara za najboljeg glumca upravo za ulogu u 'Naredniku Jamesu'.

Od ukupno devet nominacija za Oskara, film je 2010. godine osvojio njih čak šest. Redateljica Kathryn Bigelow postala je prva žena u povijesti koja je osvojila Oskara za najbolju režiju. Također, osvojio je Oskara za najbolji film i najbolji scenarij Marka Boala. Film je zaradio brojne druge nagrade i priznanja udruženja kritičara, festivala i grupa, uključujući i šest BAFTA nagrada. Osvajanje dvaju 'najvažnijih' Oskara, za najbolji film i režiju, za mnoge je predstavljalo iznenađenje, pošto je većina prognostičara u to vrijeme prednost davala 'Avataru', komercijalno najuspješnijem filmu svih vremena. Ipak, trijumf 'Narednika Jamesa' nad 'Avatarom' predstavlja jednu od rijetkih istinskih pobjeda umjetnosti nad industrijom i reklamom.

S odličnom radnjom, dijalozima i sjajnom glumačkom postavom, Narednik James' daje realan prikaz rata, jedinice i zadataka bez moraliziranja. Film koji je mnoge skinuo s trona pogledajte na PLAY Premiumu .