Stvarno ima nešto u tom globalnom zatopljenju kad njegove
posljedice sežu i do male hrvatske estradne scene koja se
smjestila podaleko od Arktika.
Jednostavno znamo - kad neka pjevačica najavi spot, možemo
očekivati da neće preko leđa nabaciti vuneni džemper. Čak
naprotiv, sve pršti od golotinje kao nikad prije.
Golotinja dobro funkcionira kad s pjesmom ima neke poveznice, kao
u primjeru novog hita Lane Jurčević ili kad je
netko prirodno vrckav poput Maje Šuput.
Ali kad netko skriva bradavicu dok pjeva o maslinama, drači,
ljubavnom čemeru ili kako mu neka druga prsten na prst stavlja,
to i nema prevelikog smisla.
"Hrvatska estrada nikad nije obilovala nekom originalnošću.
Počevši od samih pjesama Tonćija Huljića ili Severine, vjerojatno
nitko nema u kolekciji pjesmu za koju ne sumnjamo da nije pomalo
ukradena od nekog hita, pa tako nisu originalni baš ni u imidžu i
outfitu. Trend je u svijetu takav da, pogledajte samo Rihannu,
ona je polugola gdje god da dođe. Pa vidjela žaba da konja
potkivaju pa i ona digla nogu", kaže glazbeni kritičar
Dean Sinovčić.
I fotografije sa snimanja Rozgina novog spota za
pjesmu 'Život je čudo' pokazuju kako joj se baš mili kad je ne
tlače ti grozni pamučni okovi, već je naprotiv, ljubi prozračna
haljina, a strateška mjesta drže samo školjkice ili palmino
lišće. Estradna matematika je jasna- golišavim pjevačicama
popularnost samo raste i skoro da se moraju skidati da bi
zadržale korak s kolegicama koje lakše trpe hladnoću.
"Ako su one atraktivne, to im sigurno pomaže. Međutim, ako nisu
toliko zgodne, to im se može vratiti o glavu jer to
razgolićavanje pokazuje i ono što ne valja", kaže Zoran
Škugor.
Lako za spotove ili nastupe. Ali pjevačice su se polugole počele
pojavljivati i po događajima koji bi trebali biti finiji, kao što
su festivali ili dodjele nagrada. Teško je reći kad šou
prestaje.
"Ono što se nama događa stalno u zadnje vrijeme je da kritiziramo
pa se dogodi da staviš sliku nekoga sa scene kao recimo Rozgu ili
Severinu kako su dosta razgolićene, onda svi komentiraju da je to
pretjerano. Ali to nikad nije pretjerano. Scena traži
pretjeranost", kaže kreatorica Matija Vuica.
A i mi se svi pravimo jako čedni, ali nije današnja golotinja
ništa novo u ovim krajevima, samo nas pamćenje malo lošije služi.
Dobro se Matija sjeća dance scene iz prve polovice devedesetih,
koje su izgledale sto puta šokantnije.
"Sjetite se Kasandre samo. Mislim da se do dana
današnjeg jedan takav lik nije pojavio na sceni. Nitko to tada
nije gledao kao da je to pretjerano. Dapače, bilo je svima
interesantno", kaže Vuica.
Ali naše su čedne oči još ne naviknute, za razliku od očiju naših
istočnih susjeda. Ako pogledamo kako pevaljke skakuću binom,
jasno je da bi naše pjevačice mirne duše mogle u samostan.
"One su puno slobodnije jer gore je velika konkrencija i strašno
puno žena želi slavu i popularnost. Tako da one gore nemaju
problem skinut se, pokazati sve što ima, napraviti operacije i
tako dalje", kaže Škugor.
Kad se usporedimo s time, još smo i jako zakopčani i prirodni,
makar se u zadnje vrijeme mnogo govori kako su nekima preko noći
narasle nove grudi. Kad kod većine novih pjesama našeg estradnog
vrha ne čujemo nešto senzacionalno, hajde barem da nešto i
vidimo. Nije ni to toliko loše.