Dvadeset i pet godina kasnije, knjiga J.K. Rowling 'Kamen mudraca' postala je jedan od najprodavanijih romana svih vremena, osvojivši srca i maštu djece diljem svijeta. "Dao sam ga Alice, koja ga je odnijela gore... Imali smo poglavlja do Zakutne ulice u tom trenutku. Sat vremena kasnije spustila se niz stube i rekla: 'Tata, ova knjiga je bolja od svega što si mi pokazao", rekao je Nigel Newton, osnivač izdavačke kuće Bloomsbury Publishing za Reuters, koji je zahvaljujući svojoj kćeri odlučio objaviti spomenutu knjigu.
U nedjelju se slavi 25 godina otkako je objavljena prva knjiga J.K. Rowling o čarobnom svijetu vještica i čarobnjaka. Rowling je nailazila na odbijenice sve dok Bloomsbury nije odlučio objaviti njezin rad uz predujam od 2.500 funti (nešto manje od 22.000 kuna). Njezina je priča zatim postala velika uspješnica diljem svijeta, a iz nje je proizašla čitava serija knjiga i ogromna filmska franšiza.
"Jesmo li znali da će se do ljeta 2022. prodati više od 500 milijuna kopija? Ne, no znali smo da je riječ o odličnom književnom djelu. Djeca, a ne njihovi roditelji, su bila ta koja su izvorno prihvatila ovu knjigu", rekao je Newton.
Djeca bi satima stajala u redovima ispred knjižara čekajući na najnoviji dio Harryjevih pustolovina, koje su svoj vrhunac doživjele u knjizi "Harry Potter i darovi smrti" iz 2007. godine. "Bilo je jednostavno fenomenalno. Nije bilo slično ničemu što sam ranije pokušala čitati jer je priča bila dovoljno napeta da sam htjela nastaviti s čitanjem. Jer bezjaci (oni koji u knjigama ne posjeduju čarobne moći) i svi koje poznajemo nisu znali da postoji taj skriveni svijet gotovo nadohvat ruke", rekla je Hulbert.
Slika Harryja kako stoji ispred Hogwarts Expressa, vlaka koji ga odvodi u čuvenu školu za čarobnjake, jedna je od najprepoznatljivijih naslovnica knjiga u dječjoj književnosti. Izradio ju je književnik i ilustrator Thomas Taylor, što mu je bio prvi uradak te vrste. Taylor, koji je tada imao 23 godine i radio u dječjoj knjižari, u izdavačkoj kući Bloomsbury je ostavio nekoliko oglednih crteža zmajeva.
"Nekoliko dana kasnije... zazvonio je telefon i to je bio (izdavač) Barry Cunningham iz Bloomsburyja, koji me pitao bili htio izraditi naslovnicu za novu knjigu nove autorice za koju nitko nije čuo", rekao je Taylor, poznat po knjigama za djecu "Eerie-on-Sea". "I bio sam poprilično uzbuđen pa sam pristao i naravno da nisam imao pojma što će postati", dodao je Taylor.