Danas je, u 86. godini života, preminuo legendarnimodni dizajner i kreativni direktor modne kuće Chanel, KarlLagerfeld
Rođen je 1933. godine u Hamburgu, a 1953. se preseliou Pariz gdje već sa svoje 22 godine na međunarodnom natjecanju prima nagradu Yves Saint-Laurent u kategoriji najbolje haljine. Tada ga je primijetio Pierre Balmain koji ga je pozvao da radi kao njegov asistent.
Tri godine nakon, počinje raditi kao kreativni direktor poznate modne kuće Jean Patou , međutim, nije primao mnogo pohvala kritičara za svoj rad. Nakon što je otišao iz Jean Patoua, dvadeset je godina radio kao samostalni umjetnik i dizajner u Italiju, Francuskoj, Njemačkoj i Engleskoj.
Godina 1962. mu je promijenila život jer je tada upoznao pet žena ( sestre Fendi ) koje su mu otvorile nove vidike. Krenuli su surađivati na kolekciji krzna, a u međuvremenu je talijanska modna kuća FENDI proširila svoj asortiman na haljine,torbe i nakit, aon je postao njihov kreativni direktor.
Njegova je kreativnost postala prepoznata u modnom svijetu pa su i ostale velikekuće tražile njegovu suradnju. Tako je 1963. započeo rad s Chloé gdje je dvanaest godina nakon lansirao svoj prvi parfem istog naziva "Chloé" koji se i danas smatra jednim od najpopularnijih mirisa ikad. Nakon parfema, počeo je kreirati i kolekcije odjeće, a nakon punih 14 godina, naslijedila ga je Stella McCartney .
No, ono što je obilježilo njegovu modnu karijeru bila je legendarna modna kuća Chanel koja je tada prolazila kroz krizu popularnosti. U to je vrijeme prošlo deset godina otkako je umrla njezina osnivačica, legendarna Coco Chanel te su svi u kompaniji i dalje radili s velikom tugom i poštovanjem prema njoj.
(FOTO: www.profimedia.hr)
"Mnogi su me upozoravali da ne preuzmem Chanel. Imao sam tada dobru reputaciju, radio sam u kućama Fendi i Chloé", rekao je Karl u jednom intervjuu. No, čini se da se rizik ipak isplatio.
Otkad je 1983. preuzeo kuću Chanel, Karl joj je vratio stari sjaj, ali i dao novi identitet brendu renovirajući sve, od ideja pa do izgleda trgovina. Zadržao je klasične linije Chanel stila, ali ih je modernizirao na sebi svojstven način. Godinu nakonpredstavio je vlastitibrand " Karl Lagerfeld " koji je opisao s dvije riječi - "intelektualnaseksipilnost". S godinama je brand stvorio veliku reputaciju te je postao poznat po komadima svijetlih boja, a 2005. ga je Karl prodao Tommy Hilfigeru .
(FOTO: www.profimedia.hr)
Također, bio je među prvima koji je surađivao sa švedskim brandom H&M čija je kolekcija širom svijetarasprodana u samo dva dana.
Bio je poznat po svojim kontroverznim izjavama i komentarima, ali i po promoviranju veoma mršavih modela na svojim revijama. Uvijek se u javnosti pojavljivao u svom klasičnom izdanju - crnom odijelu, rukavicama bez prstiju, tamnim naočalama i sijedom kosom zalizanom u repić.
(FOTO: www.profimedia.hr)
U svojim se osamdesetima počeo sve rjeđe pojavljivati na Chanelovim revijama pa tako nije prisustvovao niposljednjoj održanoj u siječnju ove godine. Kao razlog su njegovi suradnici naveli umor, no čini se da je posrijedi bilo nešto ozbiljnije.