Ostalo

Odustale od fakulteta da bi se bavile 'influencingom', a danas su najmoćnije žene svijeta: Tko su one?

Zarađuju milijune, počele su s blogom, trenutačno 'drmaju' Tik Tokom, a uz sve to, izgradile su brojne brendove i postale jedne od najutjecajnijih žena. Evo tko su one

A.Š.
21.10.2022 20:00

Već smo to odavno shvatili, oni su medij za sebe, pogotovo kada se radi o globalnoj razini. Nisu glazbenice, nisu glumice ni manekenke, već – influencerice. Jedne od najutjecajnijih na svijetu, barem kada je riječ o modnoj industriji. Prema platformi LaunchMetrics, koja prikuplja marketinške podatke koje se odnose na beauty i modni svijet, objavljena je lista najutjecajnijih influencerica na svijetu tijekom četiri modna tjedna, zvana Fashion Week – u New Yorku, Parizu, Milanu i Londonu. Utjecaj brendova izražavaju pomoću autorske mjerne jedinice MIV (Media Impact Value), koja analizira sve marketinške aktivnosti objava u tiskanim i online kanalima te društvenim mrežama, a vrijednost izražavaju u dolarima. Prema toj listi, najutjecajnija je Njemica Leonie Hanne koja je kroz to razdoblje generirala 3,5 milijuna dolara, zatim Talijanka Chiara Ferragni s 2,7 milijuna dolara, na trećem mjestu je Nizozemka Negin Mirsalehi s 2,3 milijuna dolara, a slijedi je Brazilka Thassia Naves s 2,1 milijuna. Ako ste se prvi put susreli s većinom imena, evo malog vodiča tko su najutjecajnije žene svijeta u modi. Njihove društvene mreže pokazale su se kao najbolji kanal oglašavanju u odnosu na sve ostale, u prvom redu medije.


Thassia Naves

Brazilska blogerica jedna je od najutjecajnijih digitalnih modnih igrača koji dolaze iz Južne Amerike. U samo pet godina, Naves je transformirala svoj blog u profitabilnu marku, razvijajući modnu stranicu, kao i internetsku trgovinu na Farfetchu. Zbog četiri milijune pratitelja, Thassia je već godina djelom Tjedna mode, a Glamour Spain i Vogue Japan nedavno su je proglasili jednom od najutjecajnijih blogerica na svijetu.

Još kao tinejdžerica, otisnula se u Europu, odnosno studirala je u Parizu. Započela je s blogom, prebavila se na društvene mreže, a pratitelji svaki dan mogu dobiti uvid u njezinu luksuznu garderobu s više od 200 pari cipela i više od 100 dizajnerskih torbica. Samo na web stranici s njezinim imenom svaki mjesec ima pet milijuna jedinstvenih čitatelja, održava ju šet zaposlenika, ima ugovor s deset stalnih oglašivača, a još hrpa njih čeka na svoje mjesto na njezinoj domeni.


Negin Mirsalehi

Od društvenih mreža do vlasnice multimilijunske tvrtke. Na Instagramu se aktivirala još na njegovim počecima, na nagovor prijatelja, a prvenstveno joj je to bila kreativna platforma gdje je dijelila svoje outfite. Trenutačno ima sedam milijuna pratitelja, u poslu joj iznimno pomaže njezin zaručnik Maurits Stibbe, a nedavno su dobili i sina. Ni pola godine od poroda, s cijelom se obitelji pojavila na sva četiri Tjedna mode diljem Europe i u New Yorku. Dok je gradila svoju digitalnu priču, Negin je i od obiteljskog posla napravila multinacionalni brend. Radi se o njezinoj liniji za kosu s medom, a u svemu joj je pomogao otac, inače lokalni pčelar.

"Svima koji žele pokrenuti posao: ne bojte se. Ako je ovo stvarno ono što želite, samo naprijed! Ali nemojte to podcijeniti - to je težak posao, ali vjerujte procesu i nadahnite se svojom zajednicom. Maurits i ja smo pokrenuli Gisou u našoj dnevnoj sobi. Morali smo izraditi ambalažu, robnu marku, web stranicu i počeli smo od nule", rekla je nedavno u intervjuu za Vanity Fair.


Chiarra Ferragni

Možda nije na prvom mjestu, ali Talijanka Chiarra Ferragni možda je i najplaćenija influencerica na svijetu. Ne samo da je top tema gdje god da se pojavi, već je i njezin brend unutar nekoliko godina postao mainstream. Trebala je biti odvjetnica, ali ovako zarađuje 300 puta više! Prije nešto više od deset godina plavokosa Talijanka iz čiste je zabave pokrenula modni blog theblondesalad.com. Na počecima karijere živjela je u Los Angelesu, a kada se 2016. godine vratila doma, postala je najpopularnija Influencerica u zemlji. Popularnost joj je dodatno porasla kada se udala za talijanskog glazbenika Fedeza 2018. godine na Siciliji. U četiri godine dobili su sina i kćer, a ove godine suočili su se i s tragičnim vijestima budući da je Fedez otkrio kako ima rak gušterače. Trenutačno se liječi. Slove kao skladan par, pogotovo jer je Fedez, barem ovako javno, vrlo romantičan prema svojoj supruzi – za njezine rođendane sprema iznenađenja, javno joj izjavljuje ljubav i nema toga što za nju ne bi napravio. Baš kao i Kardashianke, i oni su se upustili u reality opsesiju te prošle godine snimili televizijsku seriju "The Ferragnez". "Zapravo smo jako ponosni što smo dobili priliku ispričati priču naše obitelji, i to iz jedne totalno nove perspektive za gledatelja, koji su navikli naš svakodnevni život pratiti na društvenim mrežama", rekli su.


Leonie Hanne

Prije osam godina ova je Njemica napustila stalan posao konzultantice za strategiju jedne tvrtke i upustila se u modni svijet, ponajviše kroz društvene mreže. Kao i većina influencerica, startala je s blogom i Instagramom, da bi se proširila i na ostale društvene mreže. Samo na Instagramu je prati četiri i pol milijuna ljudi, a tijekom pandemije morala je prilagoditi svoju strategiju na društvenim mrežama. Modnih događanja nije bilo, Leonie se još više opustila, počela dijeliti trenutke iz svakodnevice i potom doživjela dodatan boom na društvenim mrežama. Već je godinama u vezi sa svojim poslovnim partnerom Alexanderom Galievskyjem, koji je u kontaktu sa svim modnim kućama i dogovara joj snimanja. Inače, Leonie je dosad bila na nekoliko naslovnica vodećih svjetskih modnih medija – Voguea, Marie Claire i Elle-a. Surađivala je i s brojnim brendovima, Diorom, Fendijem, Givenchyjem, Swarovskim...