Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču
POČIVAO U MIRU

Preminuo kazališni vizionar, redatelj Peter Brook: Radio je i sa 90, a obožavao je Shakespearea

Peter Brook, jedan od najinovativniji kazališnih redatelja u svijetu, koji je moćne drame postavljao na najčudnijim mjestima, preminuo je u 97. godini života, objavio je u nedjelju njegov izdavač

Image
Foto: Profimedia
Hina/ 3.7.2022. u 16:30
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Peter Brook, koji je živio u Francuskoj od 1974. godine, umro je u Parizu u subotu. Britanski redatelj, često zvan vizionarem, cijeli je svijet koristio kao svoju pozornicu, uprizorivši niz djela, uključujući vrlo hrabre verzije Shakespearea kroz operu te hinduske epove.

Predstave je postavljao u sportskim dvoranama, napuštenim tvornicama, kamenolomima. Njegova produkcija Shakespearove drame "San ivanjske noći"  u Shakespeare Memorial Theatreu u Stratfordu  1970. osigurala mu je mjesto u analima kazališne povijesti.

Iako je uživao divljenje u kazališnim krugovima, široj publici je bio manje poznat zbog odbijanja da udovolji komercijalnom ukusu.

Godine1970. napušta Britaniju i odlazi u Pariz gdje je osnovao "Centre international de créations théâtrales".

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču
https://d19p4plxg0u3gz.cloudfront.net/f9254c7c-fad4-11ec-b6f8-8eb0c9ac1191/original

Izvor: Profimedia

Iz tog se razdoblja izdvaja monumentalna režija epa Mahabharata (1985.), koju je poduzeo istražujući glumačku, jezičnu, tekstualnu i kazališnopoetičku produktivnost interkulturalnih presijecanja. Objavio je i više djela o kazalištu (Prazni prostor – The Empty Space, 1968; Prijelomna točka: kazalište, film, opera 1946–1987 – The Shifting Point: Theatre, Film, Opera 1946–1987, 1987; Nema tajni: razmišljanja o glumi i kazalištu – There Are No Secrets: Thoughts on Acting and Theatre, 1993). 

Često je izbjegavao tradicionalna kazališna zdanja za svoje predstave, mijenjajući ih za "prazne prostore" koji se mogu transformirati rasvjetom, riječima, improvizacijom i samom snagom glume i sugestije.

Upravo se čita

Image
BURNO U BRAKU

Vjenčao se najmlađi par sezone, a Bojan i Saša i dalje ne pronalaze zajednički jezik: 'Vidjet ćemo dokle će to ići...'

"Mogu uzeti bilo koje prazno mjesto i nazvati ga pozornicom", napisao je u svojoj prijelomnoj knjizi "Prazan prostor".

Čuveni kazališni redatelj radio je i u svojim 90-im. "Svaki oblik kazališta ima nešto zajedničko s posjetom liječniku. Na izlasku bi se čovjek trebao osjećati bolje nego na ulasku", napisao je 2017. u knjizi "Vrh jezika" .

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Istaknuo se i kao filmski redatelj, posebno intimističkim djelom Moderato cantabile (1960), prema scenariju i romanu Marguerite Duras, prvim britanskim filmom koji se priklanja poetici francuskoga novog vala. Ostali važniji filmovi su Gospodar muha (Lord of the Flies, 1963), prema romanu Williama Goldinga, i Kralj Lear (King Lear, 1971) prema Shakespeareovoj tragediji.

Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Više s weba

Pročitajte još

Image
ZVUČI ČUDNO, ALI...

Riješen misterij: Jesu li glumice Jana Bjelica i Marta Bjelica iz serije "Močvara" sestre?

Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Više s weba