Modni fotograf Cecil Beaton neponovljivo je
zabilježio karizmu i glamur nekih od najpoznatijih ličnosti
našega doba, a što je doista mislio o bogatima i slavnima koje je
pola stoljeća nastojao šarmirati iza objektiva svojeg fotoaparata
otkriva nova knjiga koja kombinira njegove slavne fotografske
portrete sa sadržajem njegovih privatnih dnevnika.
Grace Kelly ima lice poput teleta a "kad ne bi
bila toliko fotogenična, jedva da bismo ju pogledali na ulici",
piše Beaton u jednom od svojih dnevničkih zapisa objavljenih u
knjizi "Cecil Beaton: Portreti i profili" koja izlazi početkom
rujna u Velikoj Britaniji u izdanju nakladnika Frances Lincoln.
Uredio ju je novinar i pisac Hugo Vickers a, kako piše britanski
Telegraph, knjiga nudi jedinstven i neočekivano brutalno iskren
pogled na neke od Beatonovih najslavnijih modela.
Salvador Dali ima strašan zadah i neobične
navike, zaključio je slavni fotograf na foto sessionu u
newyorškom hotelu St Regis 1937., a Audrey
Hepburn, koju je fotografirao 1960., "unutarnju"
kvalitetu zvijezde, ali "pretanki vrat, preisturenu bradu i
predugačak nos".
Glumicu Marilyn Monroe portretirao je 1956.
prateći je po hotelskoj sobi, iz čega je zaključio da "hoda kao
pomahnitali bazilisk, gazeći sve što joj se nađe na putu".
"Zbunjujuća je istina da je Monroe kao sirena iz bajke,
nesofisticirana poput Renske nimfe i nedužna poput mjesečara",
ocijenio je.
Za Micka Jaggera, kojeg je fotografirao 1968.,
Beaton piše da ima "nevjerojatno žensku senzibilnost; izgleda kao
samosvjesna mlada žena iz predgrađa. Seksi je a opet, posve
aseksualan. Mogao bi biti eunuh".
Elizabeth Taylor je 1957. opisao kao vulgarnu
ženu bez ukusa. "Ona predstavlja sve ono što ja ne volim.
Oduvijek prezirem Burtonove zbog njihove vulgarnosti, običnosti i
lošeg ukusa. Postavio sam se kao autoritet, rekao sam joj da ne
pudra nos, da stane pred fotoaparat takva kakva je. Očekivala je
komplimente, ali nije ih dobila. Njezine grudi, ogromne i
obješene, podsjećaju na mlade peruanske seljanke koje doje. U
usporedbi s njom, sve žene izgledaju kao dame", napisao je
Beaton.
Dok mnoge slavne neštedimice kritizira, pun je hvale za
kraljicu Elizabetu, koju opisuje kao "mirnu,
magnetičnu osobu punu nježnog suosjećanja". Kraljicu je
portretirao kao mladu princezu 1943. i potom sedam godina kasnije
s malim princom Charlesom. "Na fotografijama je prisutna određena
težina koje nema u stvarnosti, a istodobno se ne vidi
zasljepljujuće svjež ten, jasan pogled stakleno plavih očiju i
nježna slatkoća njezina osmjeha", piše Beaton.
Dojam je na njega ostavila i kraljičina sestra princeza
Margaret, za koju kaže da djeluje zabavno i oštroumno a
opisuje ju kao "jako slatku s dosta šminke".
Julie Andrews je "nevjerojatno naivna",
Marlene Dietrich "tako bijela da bi se i Mjesec
posramio", Winston Churchill je "usamljen",
Francis Bacon "pun šarma i razumijevanja", a
Fred Astaire "čist, svjež i divan".
Cecil Beaton (1904.-1980.) bio je engleski modni i ratni fotograf
i portretist, slikar, dizajner interijera i Oscarom nagrađeni
kazališni i filmski kostimograf i scenograf. Godine 1937. postao
je dvorski fotograf britanske kraljevske obitelji. Beaton je
također bio i poznati kroničar te je za života objavio šest
knjiga svojih dnevničkih zapisa. Posljednjih su se godina počela
pojavljivati nepročišćena izdanja njegovih dnevnika koja se
sadržajem prilično razlikuju od Beatonovih ranijih publikacija,
koje su bile sadržajem daleko umjerenije u opservacijama.
Modni fotograf Cecil Beaton bio je engleski modni i ratni fotograf, portretist i slikar. Posljednjih su se godina počela pojavljivati nepročišćena izdanja njegovih dnevnika koja se sadržajem prilično razlikuju od Beatonovih ranijih publikacija.