Ideja o Big Brotheru je rođena na današnji dan prije 19 godina u Nizozemskoj kada su za vrijeme brain storminga" producenti nizozemske kuće Endemol došli na ideju o novoj vrsti reality showa koji je vrlo brzo postao najpopularniji format te vrste diljem svijeta.
Ideja o tome da promatramo i analiziramo druge ljude je nešto što mi svakodnevno radimo. Zanimljivije je to raditi u televizijskom showu, gdje možemo skuhati" to jelo na način na koji želimo, dodajući mu razne namirnice i začine poput dnevnih ili tjednih zadataka. To je dobra baza za Big Brother koji se od ideje do realizacije razvijao mjesecima. I što se tiče sadržaja i što se tiče tehničke realizacije", rekao je kreativni producent i jedan od članova ekipe koja je sudjelovala u rođenju" formata, Martijn Raadgever.
Originalni reality format Big Brother prvi se put na malim ekranima prikazao u nizozemskom eteru davne 1999. godine. Tijekom petnaest godina emitirano je čak 25 izdanja showa u više od 70 zemalja, a danas je ovaj najpopularniji reality format i dalje hit u Americi, Velikoj Britaniji, Italiji, Španjolskoj, Kanadi i Izraelu kao i u Južnoj Americi, Europi, skandinavskim zemljama te Africi i Aziji.
U cijelom svijetu se pokazalo isto, a to je da ljudi jednostavno žele biti zabavljeni. Žele sjediti u fotelji, piti kavu ili čaj i ne prebacivati program. A mi smo s Big Brotherom stvorili potpuno novi televizijski žanr. Iako mu je prva svrha zabava, Big Brother je zapravo odraz onoga što se događa u stvarnom svijetu. Rasprave o njemu su normalne i primjer su generacijskog jaza. Tako je bilo 50-ih godina prošlog stoljeća kada se pojavio Elvis Presley, koji je mnogima bio pretjerano seksi i kontroverzan jer je brijao noge, ali mlade generacije su ga obožavale", objasnio je ideju danas najslavnijeg reality showa njegov idejni začetnik i tvorac, nizozemski televizijski mogul John de Mol kojeg su nakon golemog uspjeha njegova projekta s razlogom prozvali televizijskim Billom Gatesom".
Iako je svaka zemlja napravila svoju adaptaciju formata, svi stanari najpoznatije kuće na svijetu itekako imaju nešto zajedničko – boravak pod 24-satnim nadzorom u posebno dizajniranom interijeru. Naziv Big Brother" originalno dolazi iz romana Georgea Orwella 1984." kojim je John de Mol bio fasciniran, a tijekom godina format se 'brusio', nadopunjavao i postajao sve zanimljiviji i zabavniji, ali i, prema nekima, kontroverzniji. Od prve emitirane minute iz Big Brother kuće s bilo koje lokacije u svijetu u javnosti se stvorila određena grupa ljudi koji su se protivili showu koji se, prema njihovim riječima, ponaša prema ljudima kao prema životinjama zatvorenim u zoološkom vrtu".
Ono što mnogi ne znaju ili ne žele znati je to da je na svakom Big Brother projektu angažiran tim psihologa koji svakog tjedna razgovara s ukućanima. To, naravno, nećete vidjeti u emisijama. A danas, kada su društveni mediji preuzeli ulogu Big Brothera i kada sami svjesno objavljujemo najintimnije detalje iz svog privatnog života, licemjerno je tvrditi da je to show koji je nepristojan prema ljudskoj intimi", smatra Raadgever koji naglašava pozitivan utjecaj Big Brothera na društvo. Naime, u njegovoj kući se pod istim krovom nalaze pripadnici svih društvenih slojeva, različiti u odgoju, obrazovanju, nacionalnoj i vjerskoj pripadnosti. Pravi odraz društva, društvo u malom", dodaje. U prilog tome ide i činjenica da je u finalu druge sezone bio nacionalisticki nastrojeni Matko Okmažić, pripadnica srpske nacionalne manjine Daca Bosančić ipripadnik romske nacionalne manjine Hamdija Seferović koji je i pobijedio. Vijest o pobjedi Roma u najgledanijoj emisiji u Hrvatskoj došli su popratiti i reporteri CNN-a, BBC-a i Deutsche Welle.
RTL je s emitiranjem prve sezone svoje inačice showa naziva 'Big Brother: Vidi sve' započeo 18. rujna 2004. godine. Tada su stanari najpopularnije kuće u Hrvatskoj" bili glavna tema društvenih razgovora, a svaku prikazanu epizodu pratilo je preko milijun gledatelja prikovanih pred malim ekranima. Na emisiju uživo, koja se jednom tjedno emitirala iz studija smještenog tik do Big Brother kuće u zagrebačkom Jadran filmu dolazili su autobusi puni fanova iz svih djelova Lijepe Naše koji nisu željeli propustiti i najmanju šansu da barem na tren vide svog omiljenog kandidata prilikom izlaska iz izolacije. A i kada bi se ugasila svjetla prijenosa uživo, deseci njih bi i dalje ostajali kampirati" pred kućom kroz čiju su ključanicu baš svi željeli proviriti. Priznali oni to ili ne!
U toj prvoj sezoni gledatelji su upoznali četrnaestero stanara, a danas, nakon 12 godina, svi još pamte prvog pobjednika hrvatskog Big Brothera, Sašu Tkalčevića iz Bjelovara, koji je svojom neposrednošću osvojio gledatelje i kući odnio milijun kuna. Gledatelji su tada upoznali i danas zaštitno lice RTL-a, Antoniju Blaće. U prvoj sezoni se natjecala i Ana Gotovac koja je po izlasku iz kuće postala ambasadorica UNICEF-a.
Kandidati su tijekom boravka u kući morali izvršavati dnevne i tjedne zadatke, a jedan od njih je bio izrada malih drvenih stolica koje su po izlasku iz izolacije odnjeli na dar dječjem vrtiću u Vinkovcima. U prilog tome koliku su popularnost uživali i koliko je show bio dobro prihvaćen u svim djelovima zemlje i svim dobnim skupinama ide i činjenica da, kada su stigli pred vrtić, kandidati nisu mogli fizički izići iz kombija zbog djece koja su doslovno opkolila vozilo u želji da upoznaju svoje idole.
Big Brother je punoljetan te je i dalje najveći i najpoznatiji svjetski reality show o kojem baš svi znaju sve, a nitko to ne želi priznati! Sretan rođendan!