Novosti

Oz: Društvena kritika zapakirana u brutalno nasilje

Oz, odnosno Oswald State državna kaznionica, kroz svojih šest sezona prikazuje dosad neviđeno na televizijskim ekranima. Međutim, brutalno nasilje ima dublju poruku i zapravo je kritika društva koje ne prepoznaje korijen problema zatvorenika.

Press
12.11.2015 13:43

Strogi zatvor, odnosno eksperimentalna zatvorska jedinica za rehabilitaciju zatvorenika u tzv. Smaragdnom gradu , mjesto je brojnih sukoba i zločina. Serija tako vrvi psovkama, konzumiranjem droga, nasiljem, ubojstvima, homoseksualnošću, silovanjem te etničkim i vjerskim konfliktima. Pritom se zaobilazi odgovor na podrijetlo svog tog nasilja i kriminala. Najokorjeliji kriminalci su sposobni pokazati svoje ljudsko lice, a s druge strane oni povučeniji su ponekad odgovorni za najgora zvjerstva.

Šef zatvorskog odjela, Tim McManus ( Terry Kinney ) se u svom pristupu mnogo razlikuje od uobičajenih zatvorskih voditelja. Naime, on nastoji promijeniti robijaše kroz rehabilitaciju, svjesnošću o počinjenim zločinima te preuzimanjem odgovornosti. Maksimalno čuvani odjel je pažljivo osmišljen kako bi zatvorenici uspješno ostvarili suživot i kako bi se sukobi sveli na najmanju moguću mjeru. Međutim, McManus i upravitelj Leo Glynn ( Ernie Hudson ) te zatvorenici su podijeljeni u frakcije, u kojima se svatko od njih bori za svoje interese i moć, uglavnom za prevlast u raspačavanju droge i kontroli drugih zatvorenika.

Svojom društvenom kritikom Oz" daje do znanja vlastima da se zatvorenici ne mogu u potpunosti rehabilitirati kada je pravni sustav korumpiran. Također, realno su prikazani nedostatci smrtne kazne te prava zatvorenika, odnosno nedostatak istih.

Deset je glavnih skupina zatvorenika u Ozu koje su podijeljene prema etničkom, vjerskom ili nekom drugom stajalištu. Budući da veliku većinu čine manjine, rasni se problemi u seriji konstantno pojavljuju.

Jedna od najboljih i najoriginalnijih serija s kraja prošlog stoljeća pruža nam sasvim drugačiji pogled na zbivanja unutar zidova kaznionice. Bez uljepšavanja, grubo i brutalno, kakav život u zatvoru uistinu jest, autor serije Tom Fontana prikazuje borbu za preživljavanje, u kojoj su likovi portretirani višedimenzionalno, a pravi odgovori na nasilje nam promiču. Oz" gledajte svaki danom u 19:45 sati na kanalu RTL Crime.