Novosti

Recenzija automobila u tech emisiji? Evo kako je Mercedes EQA oduševio našeg Tehnolovca!

Vikend na Kockici standardno je rezerviran za Tehnolovca...

RTL.hr
28.06.2021 14:00

Posljednja ovosezonska epizoda Tehnolovca donijela je recenziju Mercedesa EQA , automobila prepunog tech detalja koji stiže kao Mercedesov odgovor na elektrifikaciju vozila.


Dizajn

Izgled je jako sličan modelu GLA, što ne čudi s obzirom na to da je baza za EQA upravo model GLA. Zapravo, ako usporedimo dva modela, razlika u dizajnu i nema previše. Prednja maska je najuočljiviji dio po kojem možemo na prvi pogled uočiti da se radi po Mercedesovu električnom automobilu. Maska je potpuno ispunjena, za razliku od klasičnih mrežastih maski koje imaju automobili s benzinskim ili diesel motorima.

Tehnolovac

EQA ima oku ugodne zakrivljene linije karoserije, s kromiranim detaljima koji prate dizajnerski stil Mercedes Benza. Još jedna značajka po kojoj se može prepoznati da je riječ o Mercedesovu električnom modelu su i neprekinute LED trake na prednjoj i stražnjoj strani vozila. Taj detalj je posebno upečatljiv po noći i privlači dosta znatiželjnih pogleda...


Tech posebnost

No dosta o dizajnu, ipak je ovo emisija o tehnologiji. A tu EQA ima dosta toga za ponuditi! Mercedes je firma koja je poznata po luksuznijim vozilima, nebitno radi li se o manjim ili većim modelima, njihovi automobili su sinonim za udobnost, eleganciju i kvalitetu. Sada tim atributima možemo pridružiti i elektrifikaciju. EQA 250 ima bateriju od 66,5kWh. To znači da s punom baterijom možemo prijeći preko 330 km. I taj domet je sasvim solidan, tako da možemo reći da je kapacitet baterije zadovoljio.

Tehnolovac

Posebno treba izdvojiti i Mercedes Me funkciju koja spaja vozilo sa vlasnikom, tj. korisnikom. Pomoću aplikacije na pametnom telefonu možemo vidjeti mnoštvo korisnih informacija o vozilu, trenutnu napunjenost baterije, lokaciju vozila, tlak u gumama, no na taj način možemo vozilo hladiti ili grijati prije nego do njega dođemo. Tako nas u vozilu uvijek dočeka idealna temperatura.

A ako planiramo neko putovanje, pomoću aplikacije možemo vidjeti lokacije punionica za električna vozila. To, naravno, možemo vidjeti i u samom vozilu, a tamo imamo pregršt tech funkcija, poput dva velika zaslona koja možemo konfigurirati po vlastitim željama, ambijentalnog osvjetljenja s raznim opcijama boje i intenziteta svijetla. Sve je, dakle, vrlo personalizirano!

Tehnolovac


Praktičnost

No da ne govorimo samo o tech dijelu, spomenuti treba i praktične stvari. EQA ima puno pretinaca za odlaganje, nekoliko USB-C utora za spajanje s pametnim telefonom, a ima i jedan dedicirani pretinac s bežičnim punjenjem. Android Auto i Apple CarPlay također su dostupni, no pored ovakvog korisničkog sučelja to i nema neke prednosti. Navigacija u vozilu je poprilično pametna, tako da do odredišta unaprijed kalkulira potrošnju električne energije ovisno o konfiguraciji terena i prometnoj situaciji, tj. gužvi na cesti.

Prilikom kočenja, energiju koju bi inače gubio, EQA sprema u baterije za kasnije korištenje prilikom ubrzanja. A kada na odredište stigne, EQA može i sam parkirati.


Subjektivna ocjena Tehnolovca

Kako ovaj automobil generira 190KS, ubrzanje do 100km/h je oko 8s. Te brojke znače da nije jurilica. Ali to je sasvim dovoljno za svakodnevno korištenje jer karakteristično ubrzanje od nule koje imaju električna vozila i međubrzanje pri vožnji daju jako, jako lijep povratni osjećaj brzine. Ipak je Mercedes ovaj tip auta namijenio za široke mase pa nema potrebe za rekordima u ubrzanju. A popularnost ovakvog tipa automobila bi bila veća kada bi infrastruktura pratila razvoj i ponudu automobila na električni pogon.

Tehnolovac

Tehnolovac je za potrebe testa dometa iz Zagreba otišao do Krka. Kapacitet baterije bio je sasvim dovoljan. No kada je trebalo napuniti bateriju, tu su stigli problemi pa stižemo do zaključka da je jako važno da se pri putovanju električnim autom u plan puta ukalkulira vrijeme za punjenje na jako sporim punionicama jer nisu sve brze.... To je ujedno i jedina zamjerka koja zapravo i ne ide na račun EQA nego na odgovorne za elektrifikaciju cesta Lijepe Naše.