Novosti

Voditelj i producent RTL Kockice Tomislav posjetio je SAD: 'Klinac sa Srednjaka o ovome je mogao samo...

Tomislav Tomašević bio je jedan od dvadesetak novinara iz Adria regije koji je ove godine pozvan na luksuzan Samsungov event u San Franciscu. Za RTL.hr je napisao putopis. Uživajte!

Tomislav Tomašević
13.02.2023 16:31

Ova je godina započela s pozivom koji se ne odbija - pozivom na press event. Ni manje ni više nego na onaj 10.000 km od Zagreba. "Well, well... you don't say?" Da, Samsung je odlučio svoju novu flagship seriju S23 predstaviti na live eventu u dalekom San Franciscu. Naravno da je moj odgovor bio: "Idem i ne prihvaćam bilo kakvo predomišljanje".

U himni SAD-a je stih koji je često citran i koji me asocira na tu daleku i zanimljivu državu:"land of the free, home of the brave". U prijevodu: "zemlja slobodnih, dom hrabrih". I odmalena sam imao želju posjetiti, čak i živjeti u toj "obećanoj zemlji". To je jedan od razloga mom veselju i putovanju u San Francisco. No ima još razloga, zato ću pojasniti svoju pomalo dijetinjastu reakciju. Kao mladić gledao sam filmove s Clintom Eastwoodom, od onih u kojima je glumio detektiva Harrya Calahana do poznatog 'Bijega iz Alcatraza' gdje je glumio Franka Morrisa, jednog od rijetkih bjegunaca a tog zloglasnog otoka/zatvora. Na rasporedu je bio i Bullit sa Steve McQueenom, film s jednom od najboljih i najpoznatijih potjera automobilima. Zbog scena jurnjave brdovitim ulicama poznatog kalifornijskog grada, tamno-zeleni Ford Mustang i crni Dodge Charger instantno su stekli kultni status kod ljubitelja automobila. Kad spominjemo ekranizaciju tog grada, ne smijem ne spomenuti i humorističnu seriju 'Puna kuća', koja je obilježila moje djetinjstvo i percepciju neobične i vesele američke obitelji. Da, San Francisco ima jako puno zanimljivosti i nemoguće je nabrojati sve ono po čemu je meni poznat iz knjiga, serija ili filmova.

Zbog toga je taj obalni grad na Pacifiku došao na moju listu mjesta koje želim posjetiti i samim time poziv na press event nije imao opciju: "Hvala, ne idem". Barem s moje strane.

Zbog pandemije, eventi gdje se predstavljaju novi modeli, a pogotovo perjanice brenda, posljednje dvije godine nisu se održavali uživo. Bili su to virtualni, online eventi koji su mogli biti gledani preko interneta. To naravno nije baš neka sreća, jer osim što je atmosfera neprenesiva preko zaslona, ni uređaji nisu bili u svom show" izdanju. Srećom, 2023. nam je donijela ponovno live event za čiju je lokaciju korejski gigant odabrao San Francisco. Središte Silicijske doline, mjesta koje bi mogli nazvati epicentar IT i tech scene. To što je Samsung brend iz Koreje, a launch svog najnovijeg pametnog telefona održava u dvorištu navećeg mu konkurenta čije je središte 70-ak kilometara južnije - to je samo dokaz koliko su sigurni u svoj proizvod.

No, da se vratim na početak. Putovanje je započelo letom preko München, kratko presjedanje i smjestili smo se u Boeing 777. Skratit ću priču oko leta jer letjeti dvanaest sati u komadu nije najugodnije iskustvo. Daleka Amerika s razlogom dosad nije bila posjećena. Da, nisam rekao, ovo mi je bio prvi put da sam posjetio taj kontinent. Sad su mi samo ostali Australija, Južna Amerika i Antartika. Samo...

Prvi put sam letio tako daleko i tako dugo. Vrijeme nije proletilo, no u utorak u poslijepodnevnim satima, stigli smo u sunčanu Kaliforniju. Trenuci čekanja prijevoza ispred zračne luke u San Franciscu su bili pomalo čarobni.

Toplo kalifornijsko sunce grijalo nas je na ugodnih 13-ak stupnjeva Celzijevih. Pogled na parkirani stari policijski Crown Vic, djelovao je kao da sam u nekom filmu. Klinac sa Srednjaka, kojemu zvijezde nisu bile naklonjene i o ovakvom životu ni sanjati nisam mogao, ja sam sada u San Franciscu, grije me kalifornijsko sunce i idem na najvažniji događaj za jedan od najpoznatijih brandova na svijetu...nestvarno, a opet, to se zaista događa. Trenutci nevjerice, sreće, zahvalnosti i straha da ću se probuditi iz sna. Sve u isto vrijeme.

Transfer do hotela je bio tipično turistički, razgledavanje okoline, komentiranje veličine vozila i ceste te usporedba s Europom. Hotel JW Marriot koji nam je Samsung EU rezervirao, smješten je u samom centru grada, poznatom Union Squareu. Oko tog trga mnoštvo luksuznih brandova ima svoje poslovnice i logično, u okolici ima nebrojeno puno hotela raznih kategorizacija.

Smjestili smo se u sobe, malo osvježili te krenuli u prvo razgledavanje okolice. Velebni neboderi, kontrast stare i nove gradnje, velika raskrižja, u tom San Franciscu sve nešto veliko i grandiozno. To su prve misli koje smo imali. Ideja je bila pronaći tipični američki bar gdje se može pojesti burger ili nešto slično. No sreće nismo imali. Vrijeme je odmicalo poprilično brzo, umor od dugog putovanja osjećao se sve jače a glad nas je natjerala da potragu privedemo kraju i uzmemo hranu u fast foodu.

Po povratku u hotelsku sobu dočekao nas je goodie bag, tj. ruksak u kojem su bile rukavice, flis majca, Samsung bežični punjač i Smart Tag. Uredu...dodatna oprema je uvijek korisna i ima poveznicu s eventom, no majica i rukavice? Hm...srećom, u ruksaku je bila i personalizirana poruka na kojoj je pisalo da u srijedu idemo na plov zaljevom i to u večernjim satima. Plov zaljevom prvoga dana veljače? Aha, to je razlog zašto smo dobili toplu flis majcu i rukavice, da nam plov ne ostane u smrzutom sjećanju. Sasvim opravdano i pametno.

Utorak je počeo s hard core doručkom, rekli bi u kaubojskom stilu. Dva jaja, povrće i steak. Nakon tog moćnog doručka krenuli smo istraživati grad. Zaputili smo se prema luci, udaljenoj cca 2 kilometra. Razgledavali smo okolicu, fotografirali, komentirali i naravno, uspoređivali sa ostalim gradovima u Europi.

Jutarnja šetnja je bila jako ugodna, vrijeme nas je poslužilo i na ugodnih 13-15 stupnjeva u hladu nije bilo prehladno, dok se na sunčanoj strani osjet ugode s vremenom eksponencijalno povećavao.

Laganom šetnjom smo došli do poznate luke Port of San Francisco. Malo razlgedali i krenuli lungo mare" šetnicom prema Fisherman's Wharfu, gdje je tustički poznati Pier 39 sa atrakcijama i pogledom na Alcatraz i Golden Gate most.

Razgledali smo poznatu turističku lokaciju, popili piće, kupili suvenire i shvatili da nam vrijeme nije naklonjeno. Dogovoreno razgledavanje i isprobavanje uređaja koji se sljedeći dan predstavljaju bilo je za svega sat vremena. Odlučili smo da je razgledavanju kraj i da je vrijeme povratka prema hotelu. Taxi nas je vozio (na moju veliku radost) ulicama kojima je snimana poznata potjera u filmu Bullit. Naravno, osjetno sporije i bez jurnjave. Ulice su iznimno strme, tako da je parkiranje vozila obavezno okomito na nagib. Jako zanimljivo i neobično za vidjeti, kuće čija donja linija prati cestu i daje dojam kao da objekt klizi nizbrdo.

Kratka pauza u hotelu i krenuli smo prema lokaciji gdje imamo priliku pogledati i isprobati najnoviju Samsungovu seriju S23. Lokacija je na pet minuta pješice od hotela, tako da je i to bila prilika za razgledavanje okolice.

Na samoj lokaciji ekipa iz Samsung EU provela nas je prostorom i objasnila neke činjenice i brojke vezane uz lansiranje S23 serije. To je bilo pregršt zanimljivosti, izloženi su bili svi modeli S23, S23+ i S23 Ultra, naravno u svim bojama. Bilo je tu i dodatne opreme, prostora za testiranje noćnog moda fotografiranja, kako to u Samsungu nazivaju, Nightography moda. Između ostalog složen je bio i set za snimanje filma, jer je poznati redatelj Ridley Scott snimio kratki film isključivo sa S23 ultrom. Iskoristio sam tu priliku za sjesti u redateljski stolac, barem za fotografiju.

S23 Ultra ima glavnu kameru od čak 200 megapiksela, što znači da su fotografije snimljene tom kamerom poprilično velike, odnosno možemo ih projicirati na velikim formatima. Stoga je u experience zoni složen foto studio gdje smo mi novinari bili modeli. No da to ne bude samo običnan foto session, u prostoriji do studija, Samsung je složio beskrajnu sobu na kojoj su bočne stranice ispunjene velikim zaslonoma na kojima su projicirane naše fotografije. Zanimljivo iskustvo, vidjeti sebe na velikim formatima u sobi kojoj čini se nema kraja. Taj trik je napravljen s dvije bočne stranice koje su kompletno u ogledalu... zanimljivo iskustvo, zanimljivo i neobično.

Na početku, tj. na kraju obilaska, izložena je ogromna instalacija sa svim Samsung S serijama do sada. U sredini glavno mjesto zauzima videozid na kojem su se projicirale razne informacije, a oko toga složeno je mnoštvo samsungovih S telefona na kojima se nasumično uključivao zaslon, tako da je simulirao padajuća svijetla. Meni osobno, iznimno fora instalacija koja odaje priznanje svim S serijama do sada.

Ne smijem zaboraviti spomenuti da je pakiranje i sam uređaj iznimno ekološki orijentiran. Plastika, aluminij, staklo i drugi materijali u velikoj su količini napravljeni od recikliranih materijala što je vrlo pohvalno. Te sve informacije su bile izložene zajedno sa rastavljenim dijelovima S23 serije telefona.

Naš obilazak experience zone došao je kraju, vidjeli smo uređaje, malo ih isprobali, snimili i fotografirali. Red je došao na drugu grupu. Da, nisam rekao, u isto vrijeme u tom velikom prostoru je samo nekolicina novinara, što omogućava maksimalnu slobodu za pregledavanje i skupljanje sadržaja koji je predstavljen.

Do organizirane večere smo imali par sati slobodnog vremena koje smo naravno iskoristili za daljnje razgledavanje okolice.

Za nas osmero iz Adria regije, večera je organizirana u obližnjem tradicionalnom američkom restoranu John's grill". Ekipa se skupila, razmijenili smo iskustvo i dojmove nove S serije te nakon ugodne i fine večere, vratili smo se u hotel.

Sljedeće jutro je krenulo dinamično. Glavni event, svjetsko predstavljanje S serije započelo je u 10 sati. No hod do lokacije je bio...pa lagano planinarenje. Strme ulice koje su neki dan bile zanimljive tokom vožnje u automobilu, pješice su... paaa ne tako zanimljive. Kako je jedan kolega rekao, kad na ulici vidiš stepenice pored staze, znaš da nije blaga uzbrdica.

Dobro zagrijani stigli smo na glavni event, zauzeli mjesta i uživali u predstavljenom. Po završetku, imali smo na izbor razne lunch boxove, napitke i slastice. Nije dobro kad novinari ostanu gladni i žedni, to je pravilo koje svaki PR-ovac dobro zna.

Između glavnog eventa i plova zaljevom, organizirani su intervjui s vodstvom Samsunga, a ja sam to vrijeme iskoristio za posjet Chase Centru. Velebnoj sportskoj dvorani u kojoj igraju Golden State Warriorsi, aktualni NBA prvaci. U mladim danima, košarka mi je bila centar svijeta. I jedna od želja koju imam je biti na NBA utakmici, no nažalost u dane kada sam ja bio u San Franciscu, Warriorsi nisu igrali domaću utakmicu. Ostvarenje te želje biti će na čekanju do neke druge prilike.

U poslijepodnevnim satima, autobus nas je prevezao do luke gdje smo se ukrcali na turistički brodić Empress Hornblower. Tabla koja je stajala na ulazu u dok, neke je malo zbunila... U SAD-u sve mora imati izjavu o odricanju odgovornosti, to im je donijelo nerealno tužakanje za sve i svašta. Dobro da ne tuže kišu jer im je smočila krov. U nekim stvarima idu u krajnosti, jedna od njih je i disclamer policy" tj. izjave o odricanju ogdovornosti. Toliko su zastupljene da na njih nitko ne obraća pažnju. Rekao bih kao i reklame po većim gradovima Lijepe naše. Recimo natpis na tabli o kojoj govorim kaže da ovo područje sadržava kemikalije za koje je poznato da uzrokuju rak ili urođene defekte ili ostale reproduktivne štete". To je moj slobodni prijevod, no bez obzira na prijevod, riječ je o kemikalijama koje su u motoru broda, i sklopova za rad broda. Ulja, maziva, gorivo i sl. Sve to uzrokuje probleme i otrovno je ako se konzumira. No u SAD-u to treba napisati da bi bilo jasno. To je dio koji mi se ne sviđa, common sense, tj. zdrav razum je tamo isključen.

No da se vratim na stvari koje mi se sviđaju. Volim prijevozna sredstva, brodove pogotovo. Po ukrcaju, dobili smo primjerke Galaxy S23 ultre. Veselje se osjetilo u zraku. Upogonili smo svoje nove igračke i naravno, krenuli s fotografiranjem. Plov je išao do malo iza Golden Gate mosta, tj. prošli smo ispod njega i okrenuli se nazad. Idelano vrijeme za taj put jer smo plovili u zalazak koji je uistinu bio zapanjujuć. Zalazak sunca u Tihi ocean između tjesnaca koji povezuje jedan od najpoznatijih mostova na svijetu, prizor je koji ću pamtiti za cijeli život. Prošli smo i pored Alcatraza, i u povratku imali priliku vidjeti prekrasnu noću vizuru San Francisca. Sve smo to dokumentirali s novim S23 ultrama. Kamere uistinu rade bolje nego na prethodnim modelima, tj. kamere i zaslon. Neki od kolega su imali stare modele pa smo odmah imali priliku vidjeti usporedbu kamera i zaslona.

Nakon očaravajućeg zalaska i plova zaljevom San Francisca, pošli smo na večeru u obližnji restoran.

Svatko je imao personalizirani natpis s imenom, pisano rukom, da dojam bude ekskluzivniji. Hrana je bila fantastična, tako da samo po objedovanju, siti i napiti sjeli u autobus koji nas je umorne odbacio do hotela.

Slijedeće jutro na doručku napravili smo par zaključaka o našem boravku u San Franciscu. Bilo je lijepo, kratko, na neki način očekivano. Jer svi smo mi na neki način gledali i čitali o trenutnoj situaciji u SAD-u, a pogotovo velikim gradovima u Kaliforniji.

Problem beskućnika je realan, cijene svega su osjetno veće nego kod nas, inflacija se osjeti, problemi u društvu prisutni. Zapravo je trenutna situacija sumirana jednom jedinom rečenicom koju nam je konobar (sa snažnim azijsko-enkgleskim naglaskom) rekao:

"Nothing is free in America", odnosno "ništa nije besplatno u Americi".