Ostani doma
Martinina kuhinja / Namirnice
Idete li u kupovinu namirnica? Provjerite imate li na popisu ovih top 60 zdravih namirnica!
Pixabay

Lista zdravlja

Idete li u kupovinu namirnica? Provjerite imate li na popisu ovih top 60 zdravih namirnica!

Da bismo se zdravo hranili trebamo unositi raznovrsne i zdrave namirnice kako bismo si osigurali dnevni unos vitamina, minerala, vlakana i proteina. Priroda se pobrinula za šaroliku paletu zdravih namirnica: od voća, povrća, mesa, ribe, žitarica do različitih biljnih plodova.

Vezana vijest

namirnice
Savjet dana Kako pametno kupovati i pohraniti namirnice?

Kao jedna od posljedica pandemije u kojoj se cijeli svijet našao, mnogi od nas su se počeli pitati koliko zapravo zdravo živimo u poveznici s našom prehranom. Užurbani stil života, stres ili pak manjak vremena za „šparetom“ nudi nam više rješenje u procesuiranoj ili naručenoj hrani umjesto u zdravijoj sa svježim namirnicama. 

Donosimo vam listu zdravih namirnica, koja vam može poslužiti kao podsjetnik prije sljedeće kupovine. 

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

Ovo su top zdrave namirnice koje biste trebali češće uvrstiti u svoju prehranu!

Zeleno povrće

1. Špinat – pomaže kod različitih vrsta raka, srčanih bolesti, slabokrvnosti, krvni tlak i za imunološki sustav. 

2. Blitva – pomaže kod dijabetesa, osteoporoze i srčanih bolesti. 

3. Kelj – pomaže kod raka i probave, snižava krvni tlak i sprječava srčane bolesti.

4. Prokulice – moćan saveznik protiv raka i dobar izvor vlakana. 

5. Brokula – čudesna namirnica za jači imunitet, bolji vid, protiv raka i rad srca.

6. Tikvice – uz mrkve, najbolji izbor za očuvanje vida, pomaže kod snižavanja krvnog tlaka i dobar antioksidans. 

7. Krastavac – snižava kolesterol i veoma niskokaloričan. 

 

Mahunarke

8. Crni grah – odličan izvor vlakana i proteina, smanjuje rizik od dijabetesa, srčanih napadaja i pomaže u prehrani protiv raka debelog crijeva i rektuma. 

9. Leća – obiluje topivim i netopivim vlaknima, odlična je za probavu i protiv raka, pomaže kod prevencije srčanih bolesti i kapi, slabokrvnosti i bogata je folnom kiselinom. 

10. Slanutak – čuva naše srce, regulira šećer u krvi, odličan za probavu i kolesterol. 

 

Korjenasto povrće 

11. Repa  - lišće joj je bogato betakarotenom te ga nemojte odbaciti! Odličan je izvor vlakana te pomaže kod probave i protiv raka.

12. Mrkva – snažan antioksidans i bogata vlaknima, smanjuje rizik od raka i koronarnih bolesti. 

13. Cikla – sok cikle je odličan za dijabetičare, pomaže kod krvnog tlaka i za snažan detox. 

14. Celer – pomaže u sprječavanju srčanih napadaja, kod krvnog tlaka i kolesterola. 

 

Gomoljasto povrće

15. Krumpir – ima veći izvor kalija od banana, jača naš imunološki sustav, pomaže za pravilan rad srca i probave. 

16. Batat – odličan izvor betakarotena i kalija, za zdravlje srca, protiv raka i zdrave probave. 

 

Agrumi ili citrusno voće

17. Limun – bogat vitaminom C te liječi od raka do prehlade!

18. Grejp – moćan antioksidans, sprječava rast tumornih stanica i snižava kolesterol. 

19. Limeta – odličan izvor vitamina C i snažan antioksidans u borbi protiv raka. 

20. Naranče – pomažu kod prehlade, raka, krvnog tlaka, rada srca i neplodnosti u muškaraca. 

 

Bobičasto voće 

21. Borovnice – moćan antioksidans u borbi protiv raka, pomažu u kontroli probave, snižavaju kolesterol i za normalan rad srca. 

22. Jagode – od bobičastog voća, najveći izvor vitamina C, pomažu protiv raka i zdravu probavu. 

23. Dud – bobičasto voće s najvećim udjelom željeza i kalija, vrlo zdrav za naš imunitet. 

24. Maline – poboljšavaju našu probavu, jačaju imunitet, štite od raka i kardiovaskularnih bolesti. 

 

Ostalo voće

25. Avokado – za zdravlje srca, našu probavu i odličan izvor vitamina, vlakana i minerala.

26. Rajčica – jedan od najboljih saveznika protiv raka i za jačanje imunološkog sustava. 

27. Lubenica – vitamin C i betakaroten pomažu protiv raka, kalij regulira rad srca i krvni tlak, dok vlakna pomažu kod probave. 

28. Banane – reguliraju elektrolite u tjelesnim stanicama, jačaju imunitet i protiv srčanih bolesti. 

 

Cjelovite žitarice

29. Bulgur – obiluje vlaknima, kalijem i vitaminima, odlična žitarica za probavu!

30. Smeđa riža – za razliku od bijele riže, sadrži sve svoje nutrijente, bogat je izvor vlakana, pomaže kod kolesterola, srčanih napadaja i kapi. 

31. Kvinoja – sadrži svih osam esencijalnih aminokiselina, bogata je kalijem i željezom i odličan izvor proteina. 

 

Orašasti plodovi

32. Bademi – bogati mononezasićenim masnim kiselinama, održavaju kolesterol pod kontrolom, snažan antioksidans  i protiv srčanih bolesti. 

33. Kikiriki – bogat antioksidansima, odličan izvor proteina i za smanjen rizik protiv srčanih bolesti. 

34. Indijski oraščić – bogat izvor vitamina B3, protiv povišenog kolesterola, kardiovaskularnih bolesti i u sprječavanju žučnog kamenca. 

 

Sjemenke

35. Bućine sjemenke – pune antioksidansa i minerala, korisne za rad živčanih signala, učenje i pamćenje. 

36. Chia sjemenke – pomažu našoj probavi, odličan izvor proteina i vitamina, odlične i rast naše kose i noktiju. 

37. Lanene sjemenke – protiv raka, kolesterola i srčanih bolesti, supernamirnica bogata omegom-3, 6 i 9. 

 

Morski plodovi

38. Kamenice – odlične za naš mozak, jačanje imuniteta i protiv prehlade. 

39. Losos – bogat izvor omega-3 masnih kiselina, pomaže protiv raka, srčanih bolesti i snižava kolesterol. 

40. Inćuni – sprječavaju rizik od koronarnih bolesti, snižavaju krvni tlak i mogu spriječiti prijevremeno starenje zahvaljujući nukleinskim kiselinama. 

 

Mliječni proizvodi 

41. Svježi sir – bogat izvor kalcija, pomaže u izgradnji kostiju i odličan je za probavu. 

42. Jogurt – prirodni lijek protiv vaginalnih gljivičnih infekcija, za jačanje imunološkog sustava, normalan rad srca i krvnog tlaka. 

43. Mlijeko – omiljena namirnica za dozu kalcija i vitamina, pomaže u očuvanju zdravlja i rasta tijela. 

 

Meso

44. Pileća prsa – odličan izvor proteina za niskokaloričan obrok i energiju. 

45. Janjetina – dobar izvor vitamina B12, omege-3, cinka i proteina. Za jačanje imunološkog sustava i zdravlje živčanog sustava. 

46. Govedina – odličan izvor proteina, željeza i cinka, pomaže kod slabokrvnosti, za jačanje kostiju, zube, kose i noktiju, i pravilan rad srčanog mišića. 

47. Jaja – bogata vitaminima B6 i B12, proteinima te pomažu našem mentalnom zdravlju, posebno pamćenju.

 

Začini 

48. Kurkuma - snažan antioksidans, ima protuupalna svojstva, pomaže s boljim pamćenjem i protiv depresije. 

49. Cimet – odličan za dijabetičare, protiv koronarnih bolesti i visokog krvnog tlaka.  

50. Čili – štiti od raznih vrsta raka, srčanih bolesti, snižava kolesterol i poboljšava cirkulaciju. 

51. Curry  - snažan antioksidans, protiv raka, infekcija i za olakšavanje probave. 

52. Đumbir – izvrstan prirodni lijek protiv mučnine. 

 

Suho voće

53. Goji bobice – bogat izvor proteina i natrija, snažan antioksidans za naš imunitet. 

54. Suhe smokve – bogat izvor vlakana i minerala, pomažu kod regulacije estrogena. 

55. Suhe šljive – lijek protiv začepljenosti, dobar izvor betakarotena, bakra i bora. Pomažu kod različitih vrsta raka, srčanih bolesti i krvnih ugrušaka. 

56. Suhe brusnice – za zdravlje mokraćnog sustava, protiv bolesti srca i raka. 

 

Biljna ulja 

57. Maslinovo ulje – hrana za naš mozak, pomaže za zdravlje kosti, probave i kontrolu šećera. 

58. Ulje konoplje – bogato omegom-3 i omegom-6 , pomaže protiv raka, odličan izvor hidratacije za našu kožu. 

59. Sezamovo ulje – poboljšava imunitet, protiv raka i srčanih bolesti, regulira kolesterol i pomaže kod migrena. 

60. Bućino ulje – poznato da djeluje na zdravlje prostate i protiv urinarnih bolesti, obiluje bogato omegom-3 i omegom-6. 

Preporučujemo ti još sadržaja

Reci što misliš!