Ostani doma
Martinina kuhinja / Namirnice
Jelovnik za zdravu ishranu kod prehlade
Vijesti.hr

Priprema jela

Jelovnik za zdravu ishranu kod prehlade

Ne osjećate se baš najbolje ili vas je već pogodila prehlada? Doznajte koja hrana nam može pomoći protiv prehlade i kako sastaviti jelovnik za što zdraviju ishranu!

Vezana vijest

DAJTE MU ŠANSU Što jesti za bolji imunitet? Slanutak i još nekoliko namirnica bogatih cinkom

Prosječno, osoba se može razboljeti 3-6 puta godišnje od prehlade. Budući da je riječ o virusnoj infekciji, moderna medicina se još uvijek hvata ukoštac s pronalaskom savršenog lijeka budući da virusi vrlo lako mutiraju i kod prehlade ne postoji samo jedan. 

Otkako nas je pogodio SARS-CoV-2 ili poznatije Covid-19, još više bismo trebali obratiti pažnje na naš imunitet i zdravu ishranu. 

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

Zdrava ishrana nam može mnogo pomoći kod prehlade s obzirom da preko zdravih namirnica u naše tijelo unosima potrebite vitamine, minerale i ostale hranjive nutrijente

Kada je riječ o prehladi vrlo je bitno da unosim namirnice bogate vitaminom C, cinkom i protuupalnih svojstava. 

Zanima vas koji smo jelovnik sastavili u trenucima prehlade? Čitajte dalje.

 

Doručak

1. Čaj s limunom i medom

Čaj je nešto što bismo trebali piti na litre kada je riječ o prehladi, no obratite pažnju na što manji unos kofeina. Limun je bogat vitaminom C i moćan antioksidans, dok med protuupalan i ljekovit dodatak umjesto šećera. 

Savjet: Dodate li pola žličice đumbira, to nam pomaže i za mučninu. 

2. Tanjur zobenih pahuljica s voćem

Cjelovite žitarice su zdravije i uvijek bolja opcija za našu probavu, dok zobene u sebi imaju cinka. U kombinaciji s voćem, pogotovo bobičastim ili suhim pun pogodak! Jagode u sebi imaju najviše vitamina C, dok borovnice su vrlo moćan antioksidans. 

Savjet: Odaberite jogurt umjesto mlijeka, jer sadrži više cinka i hranjivih tvari. 

 

Međuobrok 

3. Voćni smoothie 

Nikada dosta voća, tako da potrudite li se napraviti smoothie ne samo što ćete si osigurati brži unos vitamina i minerala u organizam, već i sočan međuobrok! Napravite si smoothie s narančom, limunom, bobičastim voćem i bananom. 

Savjet: ubacite mrkvu, sok od rajčice ili celer, ako volite manje slađe napitke. 

Ekstra savjet: ubacite li chia sjemenke, stiže vam dodatna doza vitamina C!

4. Šaka suhog voća s orašastim plodovima

Orašasti plodovi su bitni za zdravu ishranu zbog proteina i željeza dok suho voće poput goji bobica ima vitamin A, C i cink. 

Savjet: Najbolje je napraviti mix ili kupiti već pomiješane plodove. 

 

Ručak 

5. Pileća juha s povrćem

Topla juha je oduvijek dobar lijek protiv prehlade. Pomaže u otapljanju sluzi i protiv infekcije. Plus, tekući obroci su odlični za naša crijeva. 

6. Začinjena salata s grahom i avokadom

Što ljuće, to bolje. Od mahunarki grah ima najviše cinka, no isto tako bogat je željezom, kalcijem i magnezije . Avokado je vrlo zdrava namirnica puna proteina, vlakana i vitamina. 

Savjet: Ako možete jesti ljuto, dodajte čili ili češnjak u obrok, obje verzije imaju odlična protuupalna svojstva. Dodate li svježeg peršina, unosite i dodatan izvor vitamina C. 

7. Komad pilećih prsa ili govedine

U mesu ćemo naći izvor proteina i željeza za potrebnu energiju. Pileća prsa imaju najmanje kalorija dok komad čiste govedine najviše željeza.  

Savjet: Umjesto pohane opcije, odaberite pripremu sa što manje ulja. 

8. Varivo od kelja 

Za slučaj da vam treba nešto s „manje mesa“, varivo je odličan obrok, pogotovo od kelja koji je pun vlakana i vitamina C. 

Savjet: Ne volite li kelj, možete odabrati varivo od graha. 

 

Večera 

9. Povrće na lešo s ribom 

Brokula je odličan izbor za unos vitamina C, no i inače supernamirnica kada je riječ o pravilnoj ishrani. Uzmete li komad lososa ili pastrve, dobit ćete i omegu-3, koja nam pomaže u održavanju zdravlja. 

Savjet: Osim brokule, prokulice su pune vitamina C, a umjesto ribe kamenice su vrlo bogate željezom i cinkom. 

 

Preporučujemo ti još sadržaja

Reci što misliš!