Ostani doma
Martinina kuhinja / Namirnice
Istine i mitovi o alkalnoj prehrani: Možemo li hranom utjecati na pH našeg tijela?
Shutterstock

Zdrava prehrana

Istine i mitovi o alkalnoj prehrani: Možemo li hranom utjecati na pH našeg tijela?

Bazirana uglavnom na voću i povrću, potiče zdrav način života i prednosti poput prevencije raka.

Vezana vijest

Što je to alkalna prehrana?

Početak alkalne prehrane dolazi s poveznicom na bubrege kada se tražila prehrana za sprječavanje bubrežnih kamenaca i infekcije mokraćnog sustava. Koncept da neka hrana više utječe na kiselost ili lužnatost tijela postoji još od ranog 19. stoljeća. Ideja alkalne prehrane se kasnije proširila na sprječavanje raka, prevenciju srčanih bolesti i osteoporoze

Ukratko, jedemo li hranu koja ne povećava kiselost u našem tijelu i pomaže li nam u regulaciji dobrog pH našeg tijela, smatra se zdravom i to se uglavnom odnosi na namirnice kao što su voće i povrće. Uz dodatak žitarica i sjemenki dobivamo još proteine, vlakna i razne vitamine.

Djeluje li alkalna prehrana?

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

Ako pričamo o tome može li se utjecati na pH našeg tijela, treba znati da naše tijelo već samo po sebi ima svoj prirodan mehanizam te nije posve bespomoćno. Glavni kompenzacijski mehanizmi za održavanje stalnog pH su bubrežni i respiratorni.  Još uvijek je vrlo debatno u znanstvenim krugovima učinak alkalne prehrane stoga je ne treba uzimati kao čudotvorno rješenje za određene zdravstvene tegobe. 

S obzirom da alkalna prehrana zagovara što veći unos svježih i zdravih namirnica poput voća i povrća te dnevni unos vode, ne može se reći da je štetna. Izbjegavamo li u većoj količini šećer, meso, alkohol i prerađenu hranu naravno da će imati povoljan utjecaj na naše zdravlje, no je li to dovoljno?

Što je to pH i koliko je bitan kod alkalne prehrane?

PH-vrijednost je mjerna jedinica kojom izražavamo broj kiselosti ili lužine u našem tijelu na skali od 0-14. Naš pH se kreće između 7 i 7,5 i koji smatramo optimalnim. Hrana koji sadrži manji pH smatramo kiselom, dok iznad toga alkalnom ili  lužnatom.  

Koje su prednosti alkalne prehrane?

  • Prednost alkalne prehrane osoba će sigurno primijetiti traži li novi dijetalni način prehrane budući da je riječ o niskokaloričnoj prehrani s malo masti. 
  • Pojačani unos antioksidansa i vlakana preko voća i povrća pomaže našem imunološkom sustavu, protiv upala i kod probave. 
  • Alkalna prehrana zagovara što veći unos vode, a svi znamo da je voda bitna za naš organizam, no u slučaju „alkalne vode“ koja se može naći na tržištu nema dokaza da je bolja od obične mineralne vode pa nemojte nasjedati na trikove.
  • Alkalna prehrana izbacuje procesuiranu hranu s našeg jelovnika. 
  • Povoljno djeluje na masu naših mišića (prema studiji iz 2013). 
  • Preporuča se kod prehrane oboljelih od raka.

Koji su nedostaci alkalne prehrane? 

  • S obzirom na složenu prirodu ponašanja tumora u ljudskom tijelu, nije lako dokazati izravnu poveznicu prevencije raka s alkalnom prehranom. 
  • Naš pH je u pravilu strogo reguliran prirodnim mehanizmom te alkalna prehrana može utjecati na promjene pH sline ili urina, no još se nije dokazao utjecaj na krv. 
  • Alkalna prehrana isključuje mliječne proizvodi koji u sebi imaju cink i kalcij te je stoga upitno koliko može pomoći kod osteoporoze ili za zdravlje kostiju. 
  • Isključuje ribu koja je bogata omegom-3 i meso koje je recimo bogato željezom i proteinima.

 

Zaključak:

Alkalna prehrana nam sigurno može pomoći kod regulacije težine te izbacivanju štetnih tvari iz naše prehrane kao što je procesuirana hrana, no isto tako nam ograničava unos drugih hranjivih tvari koje možemo dobiti iz druge hrane, poput nekih žitarica, mliječnih proizvoda, ribe i mesa. 

Utjecaj alkalne prehrane kod prevencije raka ili osteoporoze nema još dovoljno znanstvenih dokaza da podupre svoj učinak te potraga za istinom se još uvijek nastavlja.

Razmišljate li o alkalnoj prehrani, preporučamo da se savjetujete sa svojim liječnikom. 

 

Preporučujemo ti još sadržaja

Reci što misliš!