Ostani doma
Koronavirus

zanimljivo otkriće

Genetičari s njemačkog instituta otkrili da ljudi koji nose specifičan gen koji potječe iz Hrvatske imaju trostruko veći rizik od zaraze Covidom-19

Shutterstock

Rizik od zaraze koronavirusom za one koji su nositelji tog gena trostruko je veći.

Znanstvenici s njemačkog Instituta Max Planck u Leipzigu došli su do zanimljvog otkrića: nositelji gena koji se nalazi u DNK neandertalaca otkrivenih u špilji Vindija, okolici današnjeg Varaždina imaju trostruko veći rizik od zaraze Covidom-19 te razvijanja težih simptoma pa čak i smrti.

Hugo Zeberg i Svante Pääbo, genetičari sa Insituta Max Planck, objavili su svoje istraživanje u časopisu Nature, a studija je pokazala da je za ljude koji nose takozvani 'neandertalski gen', rizik od zaraze novim koronavirusom triput veći te da će imati i teže simptome.

Vezana vijest

Koronavirus

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

Čak pedeset posto ljudi u Južnoj Aziji i 16 posto ljudi u Europi danas nositelji su spomenutog gena. U svojem istraživanju genetičari su analizirali gene 3199 pacijenata koji su se nalazili na bolničkom liječenju.

''Na početku pandemije, bilo je jasno da starija populacija ima veći rizik od zaraze kao i neke popratne bolesti. Međutim, ovi faktori nisu u potpunosti objašnjavali zašto neki imaju blage simptome, neki ih nemaju uopće, a neki se pak ozbiljno razbole. Stoga je moguće da genetski faktori predstavlju jedan od rizika'', stoji u objavljenom istraživanju.

Vezana vijest

Koronavirus test

Zeberg i Pääbo proučavali su gene na kromosomu tri kao moguće područje rizika za respiratorni kolaps te otkrili takozvani haplotip kojeg je moderni čovjek naslijedio od svojih predaka, neandertalaca. Za svoje istraživanje, znanstveni dvojac koristio je DNK neandertalke stare 52 tisuće godina.

Preporučujemo ti još sadržaja