Ostani doma
Mali biznisi

BIZNISI KOJE ĆETE VOLJETI

Iz grada su pobjegli u voćnjak, a povratak poljoprivredi promoviraju na YouTubeu: 'Svakoga smo dana sve više zahvalni na toj važnoj odluci'

Iz grada su pobjegli u voćnjak, a povratak poljoprivredi promoviraju na YouTubeu: 'Svakoga smo dana sve više zahvalni na toj važnoj odluci'

Osim višnje, zbog orijentacije na ekološku proizvodnju te promjenu percepcije, da glavni smisao bavljenja nečim nije nužno zaraditi što više novca, u OPG-u HAHA odlučili su se na sadnju lijeske

RTL.hr redovito predstavlja OPG-ove diljem Hrvatske i to kroz projekt "malih biznisa koje ćete voljeti". Jedan od njih je OPG HAHA kojeg vodi Tomislav Haršanji, ili kako i sam govori da mu je draže, Tomi Haha. U Kućancima Đakovačkim, selu od svega stotinjak stanovnika, zajedno sa svojom obitelji, suprugom Ivanom i četvero djece, bavi se uzgojem višanja i lješnjaka te uslužnim održavanjem voćnjaka.

Ljubav prema poljoprivredi i iskustva iz svog i tuđih voćnjaka dijeli i na vlastitom YouTube kanalu. 

Bijeg iz gradskog mentaliteta

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

Neobično ime, OPG HAHA, objašnjava nam Tomislav, zasnovano je na ideji da cijela priča počiva na dobrom osjećaju.    

"Najveća je zarada u svakoj aktivnosti upravo zadovoljstvo koje nam ona pruža. Aktivnosti prožete dobrom voljom, radošću i entuzijazmom, nužno donose i dobre rezultate", rekao je Tomislav.

(Privatna arhiva)

Drugi razlog je i to što su u cijeloj priči, od samog početka, dvije obitelji Haršanji; ona u kojoj je Tomislav rođen i ona koju je stvorio sa svojom suprugom. 

"Haršanji & Haršanji je, za razliku od HAHA, daleko nepraktičnije, zar ne?", ustvrdio je Tomislav. 

Posao je krenuo prije šest godina, a Tomislav napominje da, iako je kroz cijelu mladost imao doticaja sa selom, niti u jednom se scenariju nije na njemu vidio i sebe.

"Da mi je netko tada rekao da ću se baviti ovime čime se sada bavim, vjerujem da bih ga poprilično ismijao. U ono sam vrijeme bio sasvim drugačija osoba, pomalo nalik većini koja obitava u gradu. Sarkastičan, pomalo nihilistički nastrojen, pesimistični racionalist. Usuđujem se reći potpuna suprotnost onoga za što se danas zalažem", ispričao je Tomislav. 

Vezana vijest

Mali biznisi koje ćete voljeti vuk leather

Uz voćarstvo dolazi fleksibilno radno vrijeme

Zapošljavanjem u jednoj telekomunikacijskoj tvrtki, uvidio je da da gradski život nije za njega, te se s 22 godine sa suprugom iz Osijeka preselio u malo mjesto u srcu Slavonije. 

"Idućih godinu dana pomagali smo na OPG-u mog oca, a 2015. otvaramo vlastiti. Roditelji su nam prepustili brigu na tadašnja dva i pol hektara višnje uz koje podižemo svoj prvi nasad lijeske", prisjetio se Tomislav. 

S obzirom na prethodna iskustva u voćarstvu, odlučio se posvetiti upravo toj poljoprivrednoj grani.

(Privatna arhiva)

"Voćarstvo pruža maksimalno fleksibilno radno vrijeme. Hoću li travu u voćnjaku pokositi danas ili sutra, u podne ili u ponoć, tako je svejedno. Svakoga smo dana sve više zahvalni na toj vrlo važnoj odluci", kazao je Tomislav. 

Osim višnje, zbog orijentacije na ekološku proizvodnju te promjenu percepcije, da glavni smisao bavljenja nečim nije nužno zaraditi što više novca, odlučili su se na sadnju lijeske. S njom ima nešto manje posla u odnosu na klasične voćarske kulture no i dalje nudi zadovoljavajući ekonomski rezultat, napominje Tomislav. 

Vezana vijest

crofog  mali biznisi

Savršena prilika za mlade

U OPG-u HAHA za sada proizvode isključivo sirovinu, višnju i lješnjak u ljusci, a s obzirom na obiteljske obveze i četvero male djece, takav način proizvodnje im omogućava i više slobodnog vremena za druge aktivnosti. 

Na njihovom malom imanju niti jedan radni dan nije isti, ali kako napominje Tomislav, za njih radni dan u pravilu ni ne postoji. 

"Obično sam ja taj koji je u traktoru, vozam se poljima, a supruga i djeca se kroz poljske puteve probijaju automobilom i dostavljaju mi potrebne namirnice - gorivo, šarafe i hranu kad se ja preračunam i zaboravim si nešto ponijeti. Dekica i hrpa igračaka stalna su postava u autu i te trenutke koristimo za druženje u prirodi", ispričao je Tomislav.

(Privatna arhiva)

OPG HAHA trenutno je u potrazi za novim kupcima jer su napustili one koji potražuju konvencionalne proizvode te se sada žele orijentirati na ekološki proizvedenu hranu. 

"Ove smo godine imali i pokušaj prodaje povrća iz vlastitog vrta gdje smo uvidjeli dobar prostor za plasman proizvoda izravno do kupaca. Promociju odrađujemo preko društvenih mreža i iznimno smo zadovoljni rezultatima", kazao je Tomislav. 

Iako je pandemija koronavirusa prouzročila probleme za velik broj sektora, Tomislav tvrdi da u novom stilu života, njegova obitelj zapravo i ne doživljava ekonomski utjecaj korone.

Vezana vijest

OPG Radić biznisi

"Živimo istim stilom života kao i prije svih tih zbivanja. Nadam se da će sve veći broj ljudi, upravo zahvaljujući toj kataklizmi, uvidjeti blagodati seoskog života i okrenuti se poljoprivrednoj proizvodnji", rekao je Tomislav i dodao bi se mladi ljudi u Hrvatskoj trebali ponovno okrenuti poljoprivredi.   

"OPG vidim kao savršeni izlazak iz trenutnog besmisla kojim su okruženi mladi ljudi. Ne čudi me njihova letargija i odsutnost smislenih aktivnosti jer sam i sam prošao tu fazu. Neovisno o životnoj situaciji, bavljenjem bilo kojim oblikom poljoprivrede, neovisno tome je li to mali vrt ili pokoja voćka oko kuće, dobivamo uvid u najmoćniju silu kojoj možemo svjedočiti - prirodi". 

(Privatna arhiva)

Pozitivne rekacije dolaze i s YouTubea

Zanimljivo je i da Tomislav svoj  način života i poziv mladima na bavljenje ovim poslom potiče i na YouTube kanalu OPG HAHA. 

Budući da je dobar dio svoje mladost proveo u digitalnom svijetu, u njemu se dobro snalazi, a svoja iskustva je na taj način podijeliti s drugima kako bi im, na neki način, moguću alternativu.

"Svojim svjedočanstvom želim pokazati kako i u današnje doba, u Hrvatskoj, postoji model koji mene i moju obitelj čini radosnima, punima volje za život. Nadam da će sve veći broj mladih ljudi prepoznati sličan stil života, ali i da ću svojim primjerom i druge potaknuti da podijele svoja pozitivna iskustva", pojasnio je Tomislav.

(Privatna arhiva)

Dodao je i da primjećuje da, prema njegovu mišljenju, najvažnija grana ekonomije, poljoprivreda, odnosno, proizvodnja hrane, ima vrlo mali broj ambasadora. Uz obiteljske obveze ponekad mu je teško kreirati više sadržaja na kanalu, ali potvrdio je da planira na tome poraditi. 

"Sve veći broj ljudi javlja mi se s riječima podrške, ali i zahvalnosti jer su napokon pronašli nekoga tko ih ohrabruje da poduzmu nužne promjene u vlastitom životu", katao je Tomislav. 

Na kanalu predstavlja rad u vlastitim i tuđim voćnjacima i to kroz formu vloga. 

"Ogroman je broj negative koja se veže uz poljoprivrednu proizvodnju i ruralni prostor pa sam si uzeo za zadaću to promijeniti", zaključio je Tomislav. 

 

 

Tekst je financiran sredstvima Google stipendije.

Preporučujemo ti još sadržaja

Reci što misliš!