Ostani doma
Mali biznisi

unikatni pokloni

Ponosna na obrt koji se održao 23 godine: Kod Draženke mogu se kupiti jedinstveni predmeti pozitivnog duha

Ponosna na obrt koji se održao 23 godine: Kod Draženke mogu se kupiti jedinstveni predmeti pozitivnog duha

Obrtnica je poznata po licitarskim srcima koja oslikava na razne predmete od keramike, drva ili stakla

RTL.hr vam redovito donosi priče o "malim biznisima koje ćete voljeti". Ovoga puta to je priča o Draženki Kubat vlasnici obrta čija je glavna djelatnost proizvodnja suvenira na kojima su hrvatski tradicijski motivi.

Čak i u vrijeme pandemije, kupci su u potrazi za unikatnim poklonima, suvenirima i ukrasima, a upravo to im još od 1998. nudi obrt Fabrica u Zagrebu. Glavna djelatnost ovog zagrebačkog  obrta je proizvodnja suvenira i ukrasnih predmeta. Na suvenirima se nalaze hrvatski tradicionalni motivi iz naše bogate kulturne i etno baštine. Najčešći motiv koji se koristi je licitarsko srce. Svi proizvodi su uglavnom ručno oslikani 

Vremenom se razvije vlastiti stil

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

Počeci su bili skromni, vlasnica Draženka Kubat za RTL.hr kazala je kako je prve radove napravila na svom kuhinjskom stolu.

''Crtanjem sam se bavila još za vrijeme studija i radila sam za zagrebačke suvenirnice, te mi je to bio studentski džeparac. Nakon završenog studija građevine, i zaposlenja u struci, nastavila sam se baviti tim poslom i to mi je bio dodatni izvor prihoda. Na otvaranje vlastitog obrta, odlučila sam se nakon rođenja trećeg djeteta, da bi lakše mogla uskladiti poslovne i privatne obaveze'', rekla je Kubat.

Zbog obiteljskih obaveza odlučila je svoj hobi pretvoriti u posao i primjećuje veliku razliku između svojih početnih djela i ukrasa i suvenira kojima se sada bavi. 

''Čovjek se s vremenom istrenira i u crtanju i novim idejama, razvije svoj vlastiti stil i pokušava pronaći uspješan put do kupaca. Treba stalno osluškivati tržište,pratiti trendove,i prilagođavati se potrebama kupaca. Na početku i nije bilo toliko suvenirnica, nije bio toliko turizam razvikan, a nije bila toliko raširena ponuda'', prisjeća se obrtnica. 

U svojih više od 20 godina rada, uočila je veliku promjenu na tržištu nakon dolaska kineskog uvoza. 

''Na početku poslovanja susrela sam se s problemom konkurentnog jeftinog kineskog suvenira,koji je predstavljao velik problem za opstanak domaćih proizvođača suvenira.Zato sam se zadržala na motivu licitarskog srca jer taj motiv se još nije koristio na uvoznim proizvodima'', kazala je Kubat.

Tako se, kako bi se prilagodila promjenama na tržištu, više fokusirala na autohtone hrvatske suvenire. I isprva je licitarsko srce bio više simbol Zagreba i okoline, no s vremenom je prihvaćen i kao hrvatski suvenir.  

''Nastojala sam cijelu godinu pokriti s prigodnim poklonima. Gledam proizvod koji bi išao u datom momentu i mjestu. Za vrijeme adventa božićni ukrasi, za vrijeme Uskrsa pisanice, morski motiv za ponudu na obali....'', opisala je obrtnica. 

Obrtnica je poznata po licitarskim srcima koja oslikava na razne predmete od keramike, drva ili stakla. U svojoj ponudi ima brojne predmete s ovim prepoznatljivim simbolom. No njihovo licitarsko srce ne mora biti tradicionalno.

''Ono što ljudi zatraže, mi se prilagodimo po narudžbi. Nije uopće problem'', rekla je Kubat.

Vezana vijest

pero sredstva za čišćenje

Velike promjene zbog koronekrize

Pandemija je za njezin obrt donijela velike promjene. Do početka pandemije uz nju su bile i četiri radnice, kao i njezina obitelj. A za vrijeme sajmova i Adventa, prije pandemije, zapošljavali su i studente. No, obzirom na nepovoljnu situaciju trenutno u radu sudjeluju samo članovi obitelji. Trenutno zainteresirani do obrta mogu doći preko Facebooka i Instagrama.

''Prošle godine je sve stalo. Otkazali smo radionu koja je bila u najmu, potom smo morali otkazati i radnice jer je situacija bila neizvjesna. Prije je situacija bila drugačija, ali 2020. bila je velika prekretnica u mom poslovanju'', opisala je Kubat.

Naglašava kako ju je s jedne strane nova situacija prisilila da se prilagodi, te je počela oslikavati više predmeta koji nisu usko vezani uz turizam. A prvi novi proizvod koji je pokrenut zbog koronavirusa je bilo šivanje pamučnih maski. 

''Kad je sve stalo i kad nam je bilo otkazano dubrovačko tržište, nije mi preostalo ništa drugo nego uzeti šivaću mašinu i početi šivati maske. To je u tom prvom trenu zatvaranja jedino išlo. Nikom nije bilo ni do suvenira ni do ukrasa'', ispričala je Kubat.

Osim maski, Draženka je počela i s izradom raznih predmeta koji se koriste u uređenju interijera i za djecu i odrasle, a velik udarac za njezin obrt bilo je i otkazivanje Adventa na kojem godinama sudjeluje. 

''Sada radimo online i to je sada posve drugačiji način poslovanja. Ujutro se pripreman roba i šalje se dostavom kupcu. Prije bi suvenirnice napravile veliku narudžbu i radilo bi se po tjedan dana'', usporedila je obrtnica.

Vezana vijest

izleti old town mali biznisi

''Naši proizvodi se temelje na pozitivi. Glavni hit su pozitivne kutijice. Počeli smo više pažnje pridavati ambalaži pošto se sada šalju pojedinačni paketi. Tako da sada naše kutijice imaju pozitivne natpise, jer to nam je u ovom vremenu najpotrebnije'', rekla je Kubat. 

Usprkos teškoj 2020. godini drago joj je da se njezin obrt širi postepeno u zadnje 23 godine. Kaže kako je u poslu obrtnika najvažnija kreativnost i inovativnost. 

''Za ovakvu vrstu posla ne mora se polagati majstorski ispit, dovoljno je biti kreativan, inovativan i nadasve uporan.Uz to morate biti dobri i u marketingu da bi proizvod bio dobro prezentiran i prihvaćen na tržištu'', smatra obrtnica.

''Za svoj rad dobila sam brojna priznanja. Jedno od najdražih je 1. nagrada za dizajn bora u Beču kao poklon grada Zagreba Beču, te izlaganje na Božićnom sajmu u Strassbourgu, kao predstavnik Hrvatske prilikom ulaska u EU'', poručila je Kubat.

 

Tekst je financiran sredstvima Google stipendije.

Preporučujemo ti još sadržaja

Reci što misliš!