Ostani doma
Mali biznisi

prirodna kozmetika

Podravska obitelj nagrađivana je za svoj sapun od kozjeg mlijeka: 'Na proizvodnju nas je nagovorio prijatelj'

Podravska obitelj nagrađivana je za svoj sapun od kozjeg mlijeka: 'Na proizvodnju nas je nagovorio prijatelj'

Zbog svojih inovativnih receptura, izgleda i ideje njihovi proizvodi su 2019. godine dobili zlatnu medalju na međunarodnom sajmu inovacija u poljoprivredi Agro Arca.

RTL.hr vam redovito donosi priče o "malim biznisima koje ćete voljeti". Ovoga puta to je priča o obitelji Korošec iz Podravine koja se bavi uzgojem koza i prodajom kozjeg mlijeka.

OPG Korošec prvenstveno se bavi uzgojem koza i prodajom kozjeg mlijeka. Osnovan je još 2005. godine s inicijalnim stadom koza od tridesetak grla da bi danas narastao na preko dvjestotinjak grla.

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

''Od 2016. godine naš OPG dobiva priznanja kao najveći proizvođač kozjeg mlijeka u Koprivničko-križevačkoj županiji. Od 2019. OPG dodaje novu vrijednost kozjem mlijeku i registrirana je djelatnost proizvodnje prirodne kozmetike od kozjeg mlijeka, prvenstvo sapuna te kreme za suhu kožu i balzama poslije brijanja'', opisala nam je Ivana Korošec.

Svi pomažu

Zbog svojih inovativnih receptura, izgleda i ideje njihovi proizvodi su 2019. godine dobili zlatnu medalju na međunarodnom sajmu inovacija u poljoprivredi Agro Arca.

''Proizvodnja kozmetike je nekako zajednički projekt cijele obitelji i tu svi pomažemo. Roditelji u proizvodnji, a djeca kod pakiranja i prodaje na sajmovima'', rekla je Korošec.

Svoje proizvode, na koje je ponosna čitava obitelj, prodaju u web shopu na svojoj web stranici, kao i putem Facebooka i Instagrama.

''Osim toga, sklopili smo partnerstva s nekoliko malih suvenirnica na moru u Vodicama, Rovinju i Trogiru. Kao i u Zagrebu, Varaždinu, Trakošćanu, Klinča Selima Slavonskom Brodu i Koprivnici'', kazala je Korošec.

Uskoro se šire još i više. Zahvaljujući njihovoj suradnji s Konzumom te Zadrugom Pontes Salutis, bit će pripremljeni prirodni poklon-paketi hrvatske kozmetike. OPG Korošec za te pakete dat će svoje sapune od kozjeg mlijeka i maka.

Najveći problem bio im je proboj na tržište.

''Put bi bio olakšan znatnim ulaganjima u marketing, no takve promotivne aktivnosti ograničene su za jedan mali OPG. Prilikom pokretanja ovog dijela poslovanja nismo koristili nikakva sredstva iz EU niti smo na bilo koji način bili subvencionirani, a sama inicijalna ulaganja su izrazito visoka'', napominje Korošec.

Uskraćeni za prodaju na sajmu

Potrebno je opremiti proizvodni objekt koji udovoljava zakonskim propisima o minimalnim tehničkim uvjetima, a tu su još i razna laboratorijska testiranja i elaborati s procjenama sigurnosti proizvoda kao i registracija samih proizvoda prije izlaska na tržište. Povrat investicije u obitelji Korošec očekuju tek za nekoliko godina.

Njihovi kozmetički proizvodi napravljeni su od kozjeg mlijeka. U ponudi je krema za suhu kožu i balzam poslije brijanja za muškarce. No, kao što im i samo ime govori, prodaju i razne vrste sapuna. Osim što su raznovrsni u svojim bojama i mirisima, služe i drugačijoj svrsi. Mogu poslužiti za piling, tuširanje i svakodnevno održavanje higijene ruku i lica.

''Dolaskom korone ostali smo uskraćeni za kanal prodaje putem sajmova. S obzirom da smo posao pokrenuli tek par mjeseci prije dolaska korone, u tim početnim mjesecima uvidjeli smo važnost sajmova kao oblik direktnog kontakta s potrošačima i mogućnost da im prezentiramo naše proizvode koji su do tada uglavnom izazivali čuđenje i podizanje obrva.'', kazala je Korošec.

No uvidjeli su kako im prisutnost u medijima pomaže. Ovog ljeta mogli ste ih vidjeti i u RTL-u Danas.

''Tek nakon nekoliko priloga na televiziji i članaka u medijima, primijetili smo da su se potrošači ipak odlučili pokloniti nam svoje povjerenje i postali su više otvoreniji isprobati ih. Upravo iz tog razloga bi nam i na sajmovima više prilazili i željeli isprobati proizvode. Dolaskom korone, taj je vid komunikacije s potrošačima u potpunosti izostao pa smo se uglavnom fokusirali na promociju putem digitalnih kanala. No kako se radi o tipu proizvoda koji ljudi vole primiti u ruke i barem pomirisati, vidna je razlika i rezultat u promociji'', kazala je Korošec.

Davor Korošec, Ivanin suprug, bavi se nekim oblikom poljoprivrede, ratarstva i stočarstva cijeli svoj život. Stalno radno mjesto napustio je odlukom da se u potpunosti posveti radu na farmi. Ljubav prema životinjama i prirodi uistinu su jedna od najvažnijih motiva za svakodnevne naporne sate koje ulaže u svoju farmu.

''A rad s kozmetikom nastao je na nagovor prijatelja koji su opetovali da tom kozjem mlijeku treba dati neku dodatnu vrijednost. Mislili smo samo pokušati, da vidimo da li mi to možemo. Nismo nikada sanjali da bi naši proizvodi već danas mogli biti na policama trgovine lanca koji je prisutan diljem Hrvatske. Voljeli bismo završiti još neke proizvode koje trenutno razvijamo te postati poznatiji i dostupniji javnosti'', rekla je Korošec.

 

Tekst je financiran sredstvima Google stipendije.

Preporučujemo ti još sadržaja

Reci što misliš!