Ostani doma
Mali biznisi

jeste li probali?

Ukrajinac, obrazovan u SAD-u, oženjen Hrvaticom, osmislio je Crobuchu Kombuchu - spoj azijskog pića i hrvatskog bilja

Ukrajinac, obrazovan u SAD-u, oženjen Hrvaticom, osmislio je Crobuchu Kombuchu - spoj azijskog pića i hrvatskog bilja

Njihova kombucha se može pronaći u Zagrebu u malim dućanima koji su posvećeni ekološkim i lokalnim proizvodima

RTL.hr vam redovito donosi priče o "malim biznisima koje ćete voljeti". Ovoga puta to je priča o Vladimiru Ryzhkovskyijem koji je hrvatskom tržištu predstavio drevno azijsko piće.

Kombucha je drevno piće iz Azije kojem se pripisuju pozitivni učinci na imunitet i probavu. Riječ je pjenušavom, osvježavajućem i fermentiranom bezalkoholnom piću na bazi crnog i zelenog čaja i probiotičke kulture SCOBY. U davanju kombuchi jednog novog ruha okušao se Vladimir Ryzhkovskyi, poduzetnik i vlasnik brenda Crobucha Kombucha i Dr. Scoby Craft Brewery.

Prvo kućna proizvodnja

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

''Projekt Crobucha Kombuche djelomično sam osmislio još 2018. godine kada sam započeo kućnu proizvodnju kombuche u mom tadašnjem domu u Sjevernoj Karolini. U SAD-u sam pisao doktorat iz suvremene povijesti Rusije i istočne Europe, a to je vrlo naporan posao pa je priprema kombuche za mene bila vrsta opuštanja, meditacije i odmora od akademskog rada'', rekao nam je Ryzhovskyi.

Vladimir Ryzhkovskyi rođen je i odrastao u Ukrajini, a zatim se školovao u Rusiji i SAD-u gdje je završio doktorat iz povijesti na Sveučilištu Georgetown u Washingtonu. Hrvatska, zemlja s kojom je vezan preko supruge, činila mu se idealnom lokacijom s obzirom da tada nije bilo tvrtke posvećene kombuchi. A i to neistraženo hrvatsko tržište lako je uklopio u ime samog brenda.

''Od početka je moja ideja bila da svjetski napitak kombuchu povežem s lokalnim hrvatskim kontekstom, a šaljiv naziv Crobucha, koji povezuje Hrvatsku i kombuchu, mi se odmah vrtio po glavi. Naziv branda sam u početku testirao na svojim američkim prijateljima, čije su mi pozitivne reakcije sugerirale da će ime dobro komunicirati sa stranim turistima, a i u kontekstu domaćeg tržišta ovaj naziv, zajedno s našim vizualnim identitetom, jasno komunicira naš profil i poruku koju šaljemo ovim proizvodom'', izjavio je Ryzhkovskyi.

Voće s hrvatskih otoka

Crobucha je prvi hrvatski brend koji spaja kombuchu, drevni i danas već globalno prisutan eliksir porijeklom iz Azije, s ekološki uzgojenim aromatičnim biljem i voćem s hrvatskih otoka i od malih, lokalnih proizvođača, kaže.

''Mi našu kombuchu shvaćamo kao medij koji spaja dobrobiti ovog tradicionalnog eliksira zdravlja s okusima, iskustvima i pričama koji proizlaze iz mjesta u kojem se proizvodi - u našem slučaju Hrvatske, a prije svega još uvijek očuvanog prirodnog bogatstva jadranskih otoka i obale. Tri od pet okusa Crobuche vezani su s otocima: lavanda s Hvarom, kadulja s Kornatima, i limun-đubir s Visom, a u budućnosti će ih biti i više'', napominje vlasnik Crobuche Kombuche.

Vladimir je trenutno jedini koji je zaposlen u obrtu, a u organizaciji posla, prije svega oko pitanja vezanih uz vizualni identitet, mu pomaže njegova supruga Ivana Bago, povjesničarka umjetnosti i kustosica. Ali par naglašava kako su neizmjerno zahvalni  svim prijateljima, rodbini i suradnicima koji su im pomogli savjetima, znanjem, iskustvom, povjerenjem, kao i financijski.

''Kombuchu bismo preporučili svima koji teže zdravijim izborima kada je riječ o ishrani, ali i svima onima koji žele probati nešto novo. Prema našim dosadašnjim iskustvima, velika većina ljudi na kombuchu reagira jako pozitivno, a i oni najsumnjičaviji se redovito pozitivno iznenade dobrim okusom i osvježavajućim učinkom ovog bezalkoholnog pića'', poručili su supružnici.

Njihova kombucha se može pronaći u Zagrebu u malim dućanima koji su posvećeni ekološkim i lokalnim proizvodima. To su dućani Priroda i društvo, Breza, Proljeće, Mrkvica, Grga Čvarak, Špeceraj, Zdravi ceker, dućan specijaliziran za ukrajinske proizvode Boršč, te dućani specijalizirani za začine i craft pivo, Spicey Days i Pomalo. A narudžbe primaju i putem web stranice.

''Redovito nas možete naći i na subotnjem eko-placu udruge Vestigium u Zagrebu'', kazao je Ryzhkovskyi.

Promjena planova zbog korone

Zbog pandemije su morali poprilično promijeniti planove.

''U početku smo planirali otvoriti d.o.o. a ne obrt i planirali smo posao s većim ulaganjima i većim proizvodnim kapacitetima. Na koncu smo odabrali oprezniji put, otvorili smo obrt i iskoristili razdoblje pandemije da testiramo tržiste i procijenimo potencijal proizvoda'', izjavio je vlasnik brenda Crobucha Kombucha.

No kaže na kraju su ipak zadovoljni što su krenuli prvo u manjem opsegu poslovanja i nadaju se da će i njihov posao rasti kao i scoby, organski i spontano.

Unatoč nekim poteškoćama, Ryzhkovskyi ističe koliko voli svoj posao. Nastoji posao spojiti sa stvarima u kojima i inače uživa: putovanjima, druženjima i upoznavanju novih ljudi.

''Upravo smo sudjelovali na Festivalu Lavande u Velom Grablju na Hvaru, koji organizira Udruga Pjover, gdje smo posebno promovirali kombuchu od lavande'', kazao je vlasnik Dr. Scoby Craft Brewery. 

 

Tekst je financiran sredstvima Google stipendije.

Preporučujemo ti još sadržaja

Reci što misliš!