Novosti / Crna kronika

TRAGEDIJA NA HVARU

Postavljanje agregata nisu prijavili u Registar! Brod je s njim još prošlog tjedna imao problema na Visu

Od Hrvatskog registra brodova saznajemo da nisu bili upoznati s kobnom odlukom o ugradnji benzinskog agregata

Vlasnik i zapovjednik broda na kojem su otrovani talijanski turisti nakon što su proveli noć u zatvoru iznijeli su obranu pred Općinskim državnim odvjetništvom. Ne osjećaju se krivima, ali su izrazili žaljenje te su pušteni da se brane sa slobode. 

Inače, od Hrvatskog registra brodova saznajemo da kvar broda nije bio ni prijavljen te da nisu bili upoznati s kobnom odlukom o ugradnji benzinskog agregata.

Pušteni da se brane sa slobode 

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

Vlasnik broda Atlantia izašao je na slobodu nakon ispitivanja, ali za medije nije bio raspoložen. On i zapovjednik broda terete se za teško kazneno djelo protiv opće sigurnosti.

VEZANI ČLANCI

"Iste se terete da su unutar broda ugradili agregat koji je redovnom uporabom stvorio plinove zbog kojih je udisanjem došlo do smrti i teških ozljeda putnika. Nakon ispitivanja su pušteni da se brane sa slobode s obzirom na to da ne postoje razlozi za određivanja pritvora", kazao je Marin Mardešić, zamjenik općinskog državnog odvjetnika.

I prije tragedije imali problema s agregatom

Brod Atlantia isplovio je iz Omiša za Split. Tamo su ukrcali talijanske turiste te otplovili u Milnu na Braču. Nakon toga odredište im je bilo - otok Vis, a u ponedjeljak navečer stigli su na Hvar. U utorak isplovljavaju. Zbog tragedije na brodu, smrti Talijana i teških zdravstvenih problema petero putnika, vraćaju se u hvarsku luku.

Kako neslužbeno doznajemo, brod Atlantia imao je još prošlog tjedna problema s agregatom na vezu na Visu.

"Iznio je kratko obranu, on je pod izrazitom šokom. Činjenica je ta da je on pružao pomoć djeci i utjecao na to da se skrene brod s kursa i da šteta, posljedice, budu manje i što bezbolnije. Izrazio je žaljenje, ne osjeća se krivim", kazao je Hrvoje Krišto, odvjetnik vlasnika broda. 

"On je iznio obranu, sudjelovao aktivno, odgovarao na pitanja, nije određen istražni zatvor. Njemu je prije svega u mislima i o čemu se jedino brine da djeca budu dobro. Izrazio je sućut obitelji pokojnika i još uvijek je donekle u stanju šoku", rekao je Mario Bezić, odvjetnik kapetana broda.

Dječak i djevojčica i dalje životno ugroženi

Dok je troje odraslih stabilno, petogodišnji dječak i 14-godišnja djevojčica i dalje su životno ugroženi.  "Djeca su danas stabilnija nego što su bila prošlih dana, ali su još na respiratorima i dok god ih ne skinemo s respiratora i ne vidimo da samostalno dišu, da su stabilno, oni su, naravno, životno ugroženi", kazala je Branka Polić, voditeljica Intenzivne pedijatrije KBC Split.

Atlantia je prošla tehničke preglede i imala valjane isprave za nautički turizam. No, kvar nije bio prijavljen, a ugradnja neovlaštene opreme automatski znači suspenziju plovidbene isprave. 

Za ugradnju agregata morali su imati odobrenje

"Ugradnja benzinskog agregata, ako je to istina, podložna je posebnim odobrenjima samog agregata, izvedbe, njegova smještaja, ventilacije, protupožarne zaštite, izvedbe ispuha  itd. Ta stvar nažalost nije bila regulirana, nije bila prijavljena niti Ministarstvu niti Hrvatskom registru", rekao je Andro Vidjak, pomoćnik ravnatelja Hrvatskog registra brodova.

Neispravno postavljen benzinski agregat ispunio je brod ugljikovim monoksidom koji je teško otrovao dvoje djece i ubio njihova oca.

Sudski vještak za brodostrojarstvo i pregled brodica Petar Pečur također potvrđuje da se preinake i ugradnja nečega na brodu ne smiju raditi bez dopuštenja Hrvatskog registra brodova.

"Preinake i ugradnja nečega apsolutno se ne smiju raditi bez dopuštenja Hrvatskog registra brodova koji mora dati svoje dopuštenje. To su tehnički propisi. Osim toga to se kosi s pomorskim zakonikom, s rezolucijama", kaže Pečur. 

"Ispuh nije smio biti u unutrašnjosti broda"

"Stvar je ovdje o ispuhu. Apsolutno to nije smjelo biti u unutrašnjosti broda, vjerojatno im je zakazao dizelski generator pa su se išli ovako snalaziti protiv svih pravila. Mogli su ga montirati negdje na palubu, izvući s fleksibilnom cijevi visoko i ne bi se dogodilo ništa. Čudno mi je da ne postoje u propisima", rekao je Pečur te dodaje kako bi se propisi morali promijeniti. 

"Morali bi se promijeniti. Prva stvar je da komercijalni pritisak čarteraša ne smije biti prva stvar. Ljudska sigurnost i životi na brodu su prva stvar", zaključuje Pečur. 

Izdvojeno

Vezani članci

Čitaj, prati i komentiraj naše priče i putem mobilne aplikacije te na našoj Facebook stranici Vijesti.hr!

Reci što misliš!