Novosti / Crna kronika

POTRAGA ZA DINOM MIŠKIĆEM

Bivši prvi časnik na Bourbon Rhodeu: 'Ovo je sigurno prvi i glavni razlog potonuća broda...'

Bivši prvi časnik na Bourbon Rhodeu: 'Ovo je sigurno prvi i glavni razlog potonuća broda...'
Facebook/BOURBON RHODE RESCUE

Bourbon Rhode nije bio građen za prekooceanska putovanja i nije trebao isploviti na Atlantik, kazao je bivši prvi časnik broda

Do tragedije broda Bourbon Rhodea došlo je u prvom redu zbog odluke da brod isplovi na putovanje preko Atlantika. Čak i da je bio u posve ispravnom stanju, taj brod nije bio građen za prekooceanska putovanja, a nakon godina provedenih u raspremi u Nigeriji, uslijed krize u off-shoreu i kompaniji "Bourbon", tehnička ispravnost broda, svih uređaja i opreme bila je više nego upitna, tvrdi umirovljeni pomorac koji je kao prvi časnik palube nekoliko godina radio upravo na "Bourbon Rhodeu", piše Novi list. 

Podsjetimo, taj brod je potonuo prije više od mjesec dana u olujnom nevremenu, usred Atlantskog oceana, pri čemu su poginula četvorica članova posade, a još sedam je nestalo, zajedno sa zapovjednikom Dinom Miškićem iz Šibenika.

"Brod nije bio građen za takva putovanja"

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

VEZANI ČLANCI

"To je bio brod čija je prvenstvena namjena bila 'anchor handling', odnosno pomoć u održavanju pozicija platformi u dubokom moru, kao i tankera prilikom ukrcaja goriva, sve to na nekoliko desetaka milja od obale. I to u tropskim morima i uvjetima kakvi vladaju u Nigeriji, a koji se nipošto ne mogu uspoređivati s uvjetima na moru prilikom prelaska Atlantika u sezoni tropskih ciklona. Brod jednostavno nije bio građen za takva putovanja", objasnio je pomorac te dodao da je brod bio "sklon jakom valjanju ako su na moru bili iole veći valovi,  a ni konstrukcijom ni veličinom nije jednostavno bio pogodan za prelaske oceana i dugačke navigacije". 

"Tako da je prvi i glavni uzrok tragedije koja se, nažalost, dogodila, upravo to što je uopće isplovio, a pogotovo kad se već znalo da je na tom dijelu Atlantika nevrijeme", objasnio je bivši prvi časnik na Bourbon Rhodeu. Smatra da je održavanje broda bilo loše ili nikakvo nakon što je kompanija zapala u financijske probleme. 

"A nakon godina na vezu, kada se ne koristi i bez održavanja, na brodu propada sve - trup, makina', brtve na poklopcima na palubi, o čemu svjedoče izjave preživjelih, kao i komunikacijska oprema i oprema za spašavanje", kazao je.  

Preporučeno za tebe

Preporučeno za tebe

Preporučeno za tebe

Čitaj, prati i komentiraj naše priče i putem mobilne aplikacije te na našoj Facebook stranici Vijesti.hr!

Reci što misliš!