Novosti / Hrvatska

KINEZI SE JOŠ NISU OGLASILI

Referendum o brodogradnji? Ministar Darko Horvat: 'Volio bih čuti glas javnosti'

"Strateški je brodogradnja prije 30 godina bila hvalevrijedna, a danas čini 1,8 posto ukupnog BDP-a", rekao je ministar

"Mora nam postati jasno da filozofija, metodologija i način na koji su se brodovi gradili do danas, u Hrvatskoj više ne postoji. Na lokacijama u Puli i Rijeci moguća je diverzifikacija proizvodnje u nešto smanjenom obimu i stoga nam brodogradnja u ovom trenutku nije jedini prioritet već nastojimo naći i druga rješenja. Naši kineski partneri zapošljavaju 150 tisuća ljudi od čega samo 30 tisuća u brodogradnji, a ostali radnici su u drugim industrijama", kazao je u Opatiji ministar gospodarstva Darko Horvat uoči otvaranja 42. Međunarodne konferencije Mipro.

VEZANE VIJESTI

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

Na pitanje novinara znači li da Vlada odustaje od brodogradnje kao strateške grane, ministar je odgovorio:

"Strateški je brodogradnja prije 30 godina bila hvalevrijedna, a danas čini 1,8 posto ukupnog bruto društvenog proizvoda. Da li graditi strateški interes na tome, i na način da investiramo toliki novac iz državnog proračuna u egzistenciju takve industrije? Pa rado bih tu čuo glas javnosti. Ako danas treba raditi nekakve referendume, onda bismo mogli i na taj način pitati javnost da li je za kontinuitet takvog modela ili s tim treba prekinuti", kazao je Horvat ponavljajući da je Vladi prioritet spašavanje državnih jamstava za što su spremni i investirati dodatno novac iz proračuna, prenosi Novi List.

Na upit o modelima za mogući nastavak proizvodnje i dovršetak započetih brodova u 3. MAJU, koje je predložila Uprava tog brodogradilišta, Horvat je odgovorio da je završetak dvaju brodova u 3. MAJU, a zatim njihova prodaja brodarima, jedna od perspektiva o kojima Vlada razmišlja.

"I u Puli i u Rijeci nalaze se po dva broda u visokoj fazi gotovosti. U ovom trenutku vodimo intenzivne pregovore s Jan de Nulom, za kojeg se u Puli gradi jaružalo, kako bismo spasili državno jamstvo od 124 milijuna eura. Spremni smo investirati iz državnog proračuna do najviše 30 milijuna eura da bi nam se to jamstvo vratilo. S obzirom da smo za brodove koji su u Rijeci platili državna jamstva, osigurati novac za završetak tih brodova, pa ih nakon toga brodarima prodati i jedan dio vratiti u državni proračun, također je jedna od perspektiva o kojima Vlada u ovom trenutku razmišlja," rekao je.

Govoreći o posjetu kineskog izaslanstva, Horvat je naveo da su Kinezi jučer ponajprije došli pogledati kakva je tehnološka opremljenost Brodarskog instituta te su obišli svih 14 laboratorija, bili u institutu gotovo 4 sata i razgovarali s menadžmentom. Naglasio je da je jučer pokrenuta inicijativa za suradnju Brodarskog instituta i slične institucije, koja u sklopu kompanije najvećeg svjetskog brodara djeluje u Kini.

Izdvojeno

Vezani članci

Čitaj, prati i komentiraj naše priče i putem mobilne aplikacije te na našoj Facebook stranici Vijesti.hr!

Reci što misliš!