Ostani doma
Novosti / Hrvatska

o koroni i školi

Ministar Fuchs za Direkt: Prelazak na online nastavu izazvao bi psihološke, pedagoške, sociološke i gospodarske probleme

Dosta zemalja prelazi na ovaj model koji smo mi predložili. Ponosni smo što nas neki sada slijede. Napravili smo dobar pristup koji sada drži vodu, rekao je ministar

U prvom valu korone škole su zatvorili svi, sada nastava ide online samo u
u šest europskih država. Što planira Hrvatska za RTL Direkt otkriva ministar obrazovanja Radovan Fuchs.

Dakle ne postoji u pripremi nikakva odluka da sve škole ili sve srednje škole idu online?

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

Ne postoji plan da sve škole pređu na online nastavu.

Je li to opcija za Zagreb koji je non stop u problemu s brojem zaraženih.

Danas smo razgovarali i zaključili da to nije opcija. Mi imamo specifične epidemiološke situacije, poput dvije gimnazije koje su u istom prostoru, jedna ide ujutro, druga popodne, zbog potresa naravno. U jednoj, točnije u MIOC-u prešli su na online nastavu zbog pozitivnih učenika i nastavnika, dok u popodnevnoj smjeni je Gornjogradska gimnazija bez ijednog pozitivnog slučaja. 

Postoji li neka brojka na kojoj se pali alarm? Naprimjer 500 zaraženih u 14 dana i zatvarate.

Kod nas je alarm kontinuirano upaljen, stalno smo u kontaktu sa stožerima, pratimo sve i cijelu situaciju, ali ići na neke te varijante 500 pozitivnih pa zatvaramo to nema smisla. 

Bivša ministrica Divjak danas piše na Facebooku: ".. na nacionalnoj razini treba donijeti kriterij koliko je to novo zaraženih dnevno u nizu od nekoliko dana, koji povlači da obrazovne ustanove prelaze na online nastavu"

Kao što sam rekao to je bespotrebno. 

Treba li to i dalje ostati na lokalnoj razini? Dakle tamo gdje je problem ide se online.

Mislim da je to pravilni pristup, srž čitavog pristupa je da nastava licem u lice je u principu nezamjenjiva i prelazak na online nastavu izazvao bi i psihološke, pedagoške, sociološke i gospodarske probleme. Ako sve zatvorite, što s malom djecom čiji roditelji rade i pitanje je bi li to imalo adekvatni učinak, jer morate imati na umu da primjerice učenici srednjih škola, ako je i nastava online, će se družiti. Tako da to nije dobar način. Znači cilj je da sva djeca idu u školu, a kada se pojavi pozitivni slučaj onda se ide na izolaciju. 

Je li u pravu Boris Jokić kada kaže da se ne priprema za prelazak na online nastavu?

On je pozitivni kritičar, jako se dobro poznajemo. On je već govorio da smo se mi kupali na moru i rekao da ništa neće biti spremno za početak školske godine, a kao što vidite -  bilo je.

Sada imamo generalni porast pozitivnih i to je opći trend. Zadnjih je tjedana povećanje,  ali mi, što se tiče školske populacije nemamo ništa drugačiji trend nego je to opći trend.

Da, ali jesu li učitelji spremni, jesu li škole spremne, što ste napravili od proljeća dosad da se pripremite?

Stalno se radi na svemu, ljudi rade dva tjedna unaprijed. 

Što je s tabletima? Jeste li sve podijelili? Jesu li učenici spremni za školu od doma bude li potrebe?

Tableti su podijeljeni, jedan dio se još dijeli, a koliko znam u planu je i  određena nabava. 

Situacija je danas ovakva, sutra onakva. Jeste li u komunikaciji s europskim kolegama? Postoji li neki zajednički stav o tome kako postupati?

To je ono što smo od početka govori, mi smo bili pioniri, dosta zemalja prelazi na ovaj model koji smo mi predložili. Ponosni smo što nas neki sada slijede. Napravili smo dobar pristup koji  sada drži vodu. 

Na pitanje o nedostatku 940 školskih čistačica, Fuchs je odogovorio kako svakim danom Ministarstvo dodatno odobrava suglasnosti za njihovo zapošljavanje.

 

Preporučujemo ti još sadržaja

Reci što misliš!