Ostani doma
Novosti / Hrvatska

GOSTOVAO U RTL-U DANAS

Ministar obrazovanja Fuchs u RTL-u Danas: 'Situacija se može promijeniti unutar 48 sati vrlo naglo i drastično'

Gost RTL-a Danas večeras je bio ministar obrazovanja Radovan Fuchs

Gost RTL-a Danas večeras je bio ministar obrazovanja Radovan Fuchs

Organiziranje nastave varira od županije do županije. Neki kažu da se već od sljedećeg tjedna mogu očekivati nove mjere za sljedeće tjedne. Planira li Ministarstvo dati barem okvirne smjernice kako bi imali koliko-toliko predvidivu situaciju i roditelji i djeca, a i profesori?

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

Ministarstvo je dalo smjernice početkom školske godine i po tim smjernicama se i nastava odvija cijelo vrijeme. S interaktivnim pristupom A, B i C modelom koji se primjenjuje na razini županija, gradova čak i škola. To se pokazalo vrlo, vrlo dobrim i ja sam ponosan da djeca u Hrvatskoj su ovu školsku godinu provela 78 posto sati, od ukupne nastave licem u lice. Ostatak otpada na C model, od kuće na daljinu. To je sigurno među najvišim u EU. Cijelo vrijeme smo u kontaktu sa svim županijama i kada one prelaze s jednog modela na drugi, prije toga se mi konzultiramo. Situacija se može promijeniti unutar 48 sati vrlo naglo i drastično i zbog toga se onda ide na pristup da se odluke donose neposredno prije.

Znači, ne može se napraviti ništa da nemamo ovu praksu da petkom javljamo da u ponedjeljak ste kod kuće ili u klupama?

Budmo realniji. Kada cijeli razred odlazi u izolaciju on u roku 24 sata prelazi na on line model C. 

To su ipak drugačije situacije?

Jesu, ali... Čitav sustav je priređen tako da unutar 24 sata može preći na on line nastavu. A to što sigurno komplicira organizaciju kod kuće roditeljima, mi to razumijemo, ali je bolje da su djeca u školi i da ipak, u četvrtak javimo hoće li sljedeći tjedan bili ili neće biti direktne nastave. 

Znači, ništa se neće mijenjati u organizaciji nastave?

Ne, neće se ništa mijenjati u tom pristupu. Pristup se pokazao dobrim i mislim da je to u redu. Upravo zbog ovog pristupa Dubrovnik je poečo padati. Oni su bili vrlo visoko sada idu prema vrlo dobrim pokazateljima. 

Bi li bio bolji neki semafor pa da znamo brojke kada se nešto mijenja?

Ne treba. Zašto bi radili semafor u županiji kada su one vrlo različite pa, recimo, u Lici na jednom mjestu imate nekoliko pozitivnih, a u ostalim krajevima Like nemate. Imamo semafore po školama. Škola ima ili nema pozitivnih i na osnovu toga se onda u interakciji sa Stožerima i epidemiolozima donose odluke. 

Bilo je situacija da smo imali nešto veće brojke pa su učenici išli u škole, a nekad su bile manje...

Da učenici su išli u škole ranije u ovo vrijeme, i nekoliko dana prije toga, u studenom brojke su bile više. Sada smo skloniji tome da zbog dolaska turističke sezone, cijepljenja i slično, ovo produži od uskrsnih praznika. 

Sindikati traže krizni kurikulum? Je li to nešto bi moglo biti na stolu i nešto što bi olakšalo rad učiteljima, ali i djeci?

Mislim da ćemo ipak ovako nastaviti. Nemamo još puno do kraja školske godine i mislim da smo dobro odradili ovu školsku godinu, da možemo biti zadovoljni s vremenom koje su učenici proveli u školama direktnom nastavom licem u lice. 

Djeca su ipak nešto izgubila. Zadnjih godinu dana nisu imali normalno djetinjstvo.

To je drugi par rukava. Iako je to sigurno od izuzetne važnosti i o tome sam prije dosta vremena upozorio da se djeca ne smiju optuživati za nekakve krivice i nametati im krivnju da su oni donijeli bolest kući djedovima i bakama i stariji jer su i ovako dovoljno pod stresom. 

Imate li podatke o ugroženosti psihičkog zdravlja djece. Koliko imamo psihologa?

Psihičko zdravlje djece je sigurno ugroženo, no mi u Ministarstvu o tome nemamo podatke, to imaju druge službe. Mi u školama imamo organizirano da čim se pojave problemi nastavnici i stručne službe kontaktiraju roditelje, ali onda su to druge institucije izvan škola. 

Jeste li zatražili dodatne psihologe s obzirom na situaciju?

Pitanje je gdje su ti dodatni psiholozi sa iskustvima. Znamo da one institucije koje pružaju psihološku pomoć, znamo da su opterećene i postoji lista čekanja što prije nije bilo. Definitivno djeca imaju problema.  

Preporučujemo ti još sadržaja

Reci što misliš!