Ostani doma
Novosti / Hrvatska

početak nastave

Stigle dugo iščekivane smjernice: Poznato kako će izgledati ocjenjivanje u novoj školskoj godini

Stigle dugo iščekivane smjernice: Poznato kako će izgledati ocjenjivanje u novoj školskoj godini
Hrvoje Jelavic/PIXSELL

Poseban naglasak stavljen je na ocjenjivanje, odnosno vrednovanje, učenika

Agencija za odgoj i obrazovanje objavila je u utorak dugo iščekivane smjernice za početak nastavne godine 2021./2022. vezane uz provjeru odgojnoobrazovnih ishoda. Poseban naglasak stavljen je na ocjenjivanje, odnosno vrednovanje, učenika.

Prihvat učenika

U prvim danima nastave predlaže se planiranje i organiziranje radioničkih oblika rada s ciljem poticanja i jačanja razredne kohezije te prijateljskih odnosa. Važno je učenike poticati na izražavanje misli i osjećaja te jačanje otpornosti na svakodnevne stresne situacije. 

Vezana vijest

koronavirus škola

Organizacija nastave

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

Na početku nastavne godine bilo bi dobro provesti uvodno provjeravanje da bi se dobile povratne informacije o razini postignutih odgojno-obrazovnih ishoda. Iz agencije savjetuju da učenici pišu uvodno provjeravanje neopterećeni te da se provjere ne vrednuju ocjenom.

Poučavanje je potrebno temeljiti na razumljivosti, jasnoći izlaganja i zanimljivosti, prilagođeno dobi koja se poučava. Koristeći različite metode, pristupe, postupke i strategije u procesu učenja i poučavanja osigurava se kombinirano učenje čime se stvara ravnoteža između korištenja digitalnih alata i tiskanih materijala.

Vezana vijest

Prazna učionica

Vrednovanje u nastavi na daljinu

Ako su učenici ili učitelji/nastavnici zbog epidemioloških razloga upućeni na održavanje i praćenje nastave na daljinu, za koju se očekuje da neće trajati dulje od 14 dana, predlaže se učenike vrednovati samo formativno. Formativno se vrednovanje mora provoditi svakodnevno jer je učenicima i roditeljima važna povratna informacija o uspješnosti učenikova rada. Sve nastavne materijale koji se daju učenicima potrebno je svakodnevno pregledati i vratiti ispravljene. Učitelji/nastavnici odlučuju autonomno o tehnologiji koju će koristiti.

Ako se nastava na daljinu provodi dulje vrijeme, potrebno je provesti najavljeno sumativno vrednovanje učenika. Sumativno vrednovanje treba se provoditi uravnoteženom izmjenom pisanog i usmenog provjeravanja.

Vezana vijest

Tomislav Tomašević

Za provođenje pisane provjere, iz agencije ističu da raspolažemo čitavim nizom digitalnih alata koji omogućavaju kreiranje digitalnih pisanih provjera. Valja napomenuti da se digitalna pisana provjera mora temeljiti na svim dokimološkim pravilima koja vrijede za pisane provjere u tiskanom obliku. 

Detaljne smjernice možete pogledati OVDJE.

Preporučujemo ti još sadržaja

Reci što misliš!