Ostani doma
Novosti / Hrvatska

NEMA ZARADE OD ŽIČARE

Najskuplji eksponat u Zagrebu propada umjesto da prevozi građane na Sljeme, a dodatni troškovi se gomilaju

Dok HDZ-ovi ministri izbjegavaju razgovor s Tomaševićem, on najavljuje natječaj za bukobran koji će biti novi trošak na ionako preplaćenu žičaru

Najskuplji eksponat najvećeg gradskog gubitaša stoji i propada umjesto da prevozi građane na Sljeme.

"Nisam sretan kako je žičara izvedena. Nisam sretan koliko je koštala. Koštala je 100 milijuna eura. Dosta opterećuje kreditno ZET koji je u jako lošoj situaciji. Ključno je da država napokon počne donositi prihode jer ona je zapravo trenutno samo trošak i teret", kazao je zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević.

Sadržaj se nastavlja...

Upravo se čita

U tijeku je pravni spor koji bi trebao odrediti je li žičara prometna infrastruktura pa može proizvoditi 65 decibela buke umjesto 55 decibela - koliko je dopušteno u zonama mješovite namjene i kojima Državni inspektorat uvjetuje izdavanje uporabne dozvole. Za struku stvar je jasna.

Vezana vijest

Tomislav Tomašević

"Žičara je prije svega prometni sustav. Ona se sastoji od infrastrukture, vozila, ima vozni red, ima tehnologiju odvijanja prometnih procesa. Tužno je da sud mora odlučivati što je žičara i kako će se koristiti", kazao je za RTL Mladen Nikšić, izvanredni profesor na Fakultetu prometnih znanosti u Zagrebu.

HDZ-ov glavni državni inspektor Andrija Mikulić ne odstupa od stava da žičara proizvodi previše buke, ali taj stav i dalje ne želi objasniti pred kamerama. Tomašević traži sastanak s ministrom prometa, koji također ne želi istupati prije tog sastanka. U iščekivanju novog termina, gradonačelnik raspisuje natječaj za bukobrane.

"A nadam se da će to biti u roku tjedan dana", kazao je Tomašević.

To će značiti dodatni trošak ionako preskupe zičare.

Vezana vijest

Tomislav Tomašević

"Svaka ta nadogradnja i korištenje nekih rješenja koji nisu bili prvotno zamišljeni, svakako poskupljuje priču", tvrdi Nikšić.

Pitanje je koliko će vremena za to trebati, dok svaki dan koji gondole miruju stvara novi trošak, a Zagreb svoj prometni i turistički potencijal ne koristi.

"Ideja da bi se žičara pokrenula je izuzetno bitna da bi opet skretala pažnju na ovaj jedan održivi, zdravi, u ovom novijem smislu i regenerativni dio koji se u turizmu sve češće spominje", kazala je Martina Bienenfeld, direktorica Turističke zajednice Grada Zagreba.

A budući da žičara ne zarađuje, gradonačelnik poziva građane da više koriste javni prijevoz kako bi ZET bolje poslovao, dok se gradonačelnik iz Možemo! i HDZ-ova državna vlast dogovore oko toga što je žičara. 

Preporučujemo ti još sadržaja

Reci što misliš!