Ostani doma
Novosti / Zanimljivosti

Utjecaj koronavirusa

CNN se raspisao o našem biseru: 'Atmosfera ovog ljeta je kao 90-ih, kad je bio rat...'

CNN se raspisao o našem biseru: 'Atmosfera ovog ljeta je kao 90-ih, kad je bio rat...'
Grgo Jelavic/PIXSELL, CNN

Upravo je ovaj, jedan od najpoznatijih portala na svijetu, pisao o Dubrovniku i još nekoliko atrakcija diljem svijeta koje su sada neobično prazne zbog pandemije


Prekomjerni turizam bila je moderna riječ prošle godine budući da su se destinacije širom svijeta, od pješačkih staza Machu Picchua do Venecijanskih kanala, borile protiv utjecaja gomile posjetitelja. Ono što nitko nije mogao planirati jest činjenica da će svaka od tih destinacija (planina, sela, gradova, obala, otoka, rijeka...) biti doslovno prazna zbog Covid-19 pandemije. 

Vezana vijest

Božinović i Torcida

 Zabrane putovanja, karantene i izolacije obilježile su ovu turističku sezonu, iako je bilo zemalja, poput naše, koje su unatoč cijeloj situaciji imale dovoljno dobar rezultat i postotak posjeta turista. Novinari CNN Travela pitali su se: "Je li prekomjereni turizam stvarno stvar prošlosti?", pa su posjetili neke od najpopularnijih svjetskih turističkih atrakcija diljem Zemlje kako bi vidjeli stanje u nekad užurbanim mjestima s tisuće i tisuće posjetitelja dnevno. Jedna od njih, pored Venecije, Barcelone i Machu Picchua u Peruu, bio je naš Dubrovnik.

CNN o Dubrovniku

"More crvenih krovova, Stari grad nalik na tvrđavu i asocijacija na jednu od  najpopularnijih TV serija iz 2010. doveli su do toga da je hrvatski grad Dubrovnik posljednjih godina svjedočio ogromnom porastu broja turizma", počinje tekst, pa nastavlja: "Tijekom posljednjih nekoliko godina, gradonačelnik Mato Franković i drugi gradski dužnosnici obećali su da će situaciju kontrolirati, jer je grad  "Igre prijestolja" postajao sve krcatiji.  Dnevno su znali doći kruzeri i s po tisuću putnika. Novi propisi stupili su na snagu 2019. godine kako bi ograničili broj brodova za krstarenje u staroj gradskoj luci. Predložena je i zabrana otvaranja novih restorana na otvorenom, a čak je i 80% gradskih suvenirnica zatvoreno. Kako je 2020. započela, dužnosnici su se pitali hoće li takva nova pravila imati utjecaja. Tada je u ožujku pandemija pogodila Europu. Hrvatska je zatvorila svoje granice, a turisti su prestali dolaziti.  Turizam je na svoje došao tek sredinom ljeta, a najčešći gosti bili su upravo "domaći" - Hrvati. Tek kada su letovi ponovno krenuli u pogon, počeli su se vraćati međunarodni posjetitelji.To nije potrajalo jer je Covid opet nastupio, a turizam pao", piše u tekstu na CNN-u.

"Velika Britanija nas je stavila na crveni popis, a onda je opet sve propalo. Zrakoplovne tvrtke samo smanjivale su broj letova za naš grad", rekla je zamjenica gradonačelnika Dubrovnika Jelka Tepšić . "Bez letova i bez britanskog tržišta Dubrovnik ne cvate toliko". Lokalni turistički vodič Ivan Vuković kaže da je bilo neobično vidjeti Dubrovnik tako prazan, iako je uživao u odmoru od velike gužve. "Atmosfera ovog ljeta je atmosfera kao 90-ih, kad je rat trajao, samo što nam granate nisu letjele preko glave", rekao je za ovaj portal. Po mnogim mještanima ovaj se grad nakon rata u turizmu možda i previše uzdignuo.

Odgovoran Dubrovnik

Dubrovnik želi budućim posjetiteljima jasno pokazati da grad ozbiljno shvaća i pretjerani turizam - i virus.

"Na ulazu u Stari grad imamo veliki transparent koji upozorava ljude da nose maske, drže distancu, peru ruke, koriste sredstva za dezinfekciju itd. A, osim tih pravila, imamo i pravila programa Poštuj grad",  kaže Tepšić. Za razliku od većine europskih odredišta, Hrvatska dopušta Amerikancima da dođu u posjet - sve dokle god imaju negativan test na Covid-19 ne stariji od 48 sati.  "Luksuzni turizam", kaže Tepšić, "nešto je na što se mnogi i dalje fokusiraju. Ipak, gradske vlasti, i oni u privatnom sektoru, žele  vratiti sve vrste posjetitelja. Cilj, kaže turistički vodič Vuković, nije povratak pretjeranom turizmu - to je "neka vrsta 'normalnog' turizma, ako je moguće tako se izraziti". 
 

Preporučujemo ti još sadržaja

Reci što misliš!