Vijesti / Promo

lako se nabavlja

Pivari u kampanji: Žele smanjiti maloljetničko pijenje alkohola

Pivari u kampanji: Žele smanjiti maloljetničko pijenje alkohola
RTL

Mladi često posežu za alkoholom iz potrebe dobivanja 'priznanja' i prihvaćanja okoline

Unatoč zakonskim zabranama, alkohol je u Hrvatskoj još uvijek u velikoj mjeri lako dostupan i maloljetnicima. Pokazuju to i rezultati međunarodnog Europskog istraživanja o pušenju, pijenju alkohola i uzimanju droga među učenicima (European School Survey Project on Alcohol and Other Drugs – ESPAD) prema kojima je čak 87% ispitanika, 16-godišnjaka u Hrvatskoj, izjavilo da lako kupi alkohol.

Odgovor domaćih pivara

Također, zabrinjavaju podaci kako je 92% učenika te dobi u životu pilo alkohol te kako je u posljednjih 12 mjeseci to činilo 82% njih. Upravo su navedeni rezultati potaknuli Udruženje proizvođača piva, slada i hmelja Hrvatske gospodarske komore da 2015. godine pokrene nacionalnu kampanju „Uključi savjest – ponekad djeci treba reći ne“. Kampanja poziva na dosljedno provođenje Zakona o trgovini kojim je zabranjena prodaja i Zakona o ugostiteljskoj djelatnosti kojim je zabranjena konzumacija alkoholnih pića osobama mlađim od 18 godina.

U kampanju su se uključili Ministarstvo zdravstva, Hrvatska obrtnička komora, ugostitelji te predstavnici trgovačkih lanaca na čelu s Konzumom i Sparom Hrvatska. Osoblje navedenih trgovačkih lanaca educirano je o ciljevima kampanje, s obzirom na to da su oni glavni pokretači prema krajnjim kupcima, odnosno maloljetnicima.

Konzumiranje alkohola kod tinejdžera – društveni problem

Mladi često posežu za alkoholom iz potrebe dobivanja „priznanja“ i prihvaćanja okoline. Međutim, alkohol djeluje na mozak i na ponašanje „popuštajući mu kočnice“, zbog čega će osoba pod njegovim utjecajem češće krivo procjenjivati rizike i preslobodno ulaziti u njih, a to se osobito odnosi na maloljetnike. Osim što konzumiranje alkohola ima brojne kratkoročne i dugoročne posljedice na mentalno i fizičko zdravlje maloljetnika, ono može ugroziti i njihovu sigurnost.

Spriječimo maloljetničku konzumaciju alkohola

Osim što apelira na osoblje koje prodaje i poslužuje alkoholna pića, kampanja „Uključi savjest – ponekad djeci treba reći ne“ podsjeća kako odgovornost za maloljetničko konzumiranje alkohola snose svi koji su u kontaktu s mladima te kako nikada nije prerano za edukaciju. Budite dio pozitivnih promjena i pridružite se kampanji koja se zalaže za nultu stopu tolerancije prema maloljetničkoj konzumaciji alkohola.

 

gdpr_consent=

Izdvojeno

Vezani članci

Čitaj, prati i komentiraj naše priče i putem mobilne aplikacije te na našoj Facebook stranici Vijesti.hr!

Reci što misliš!