Regional / Dubrovački dnevnik

MEGAPOPULARNA SERIJA

Koliko smo iskoristili veliko finale Igre prijestolja? 'Zbog toga vodim rat s uhljebima koji ne rade svoj posao'

Koliko smo iskoristili veliko finale Igre prijestolja? 'Zbog toga vodim rat s uhljebima koji ne rade svoj posao'
Dubrovački dnevnik, Grgo Jelavić/PIXSELL

Misle da su nam dovoljni kultura, more i sunce, rekao je dubrovački turistički vodič Ivan Vuković

Najavljeno je lošije stanje nadolazeće turističke sezone, no usprkos svemu Hrvatska turistička zajednica i Ministarstvo turizma nisu planirali neke dodatne aktivnosti za promociju Dubrovnika i cijele Hrvatske kroz ogroman interes za zadnju sezonu Igre prijestolja.

Dubrovački turistički vodič Ivan Vuković, koji je već davno prepoznao potencijal popularne HBO-ove serije, smatra kako u Hrvatskoj nije ništa dovoljno institucionalno promovirano, piše Dubrovački dnevnik

"Misle da su nam dovoljni kultura, more i sunce"

"Ja vodim 'mali rat' s tim raznoraznim uhljebima pošto ne rade dobro svoj posao. Misle da smo mi kao destinacija 'bogom dana' i da su nam dovoljni kultura, more i sunce. Dovoljno je pogledati kako su druge zemlje poput Novog Zelanda iskoristile marketinški potencijal od snimanja serija i filmova pa čak i bojaju avione u Lord of the Rings i rade svašta nešto. Kod nas se taj besplatan marketing ne zna iskoristiti u svrhu promocije svoje zemlje", kazao je Ivan Vuković koji kad ne vodi turističke ture putuje po cijelom svijetu pa je primijetio kako druge destinacije gdje se snimala serija Game of Thrones to su itekako znale iskoristiti.

VEZANE VIJESTI

"Fantastično mi je to vidjeti jer kod njih sve vezano za seriju doslovno ispada iz paštete, a naprimjer manje se snimalo nego u Dubrovniku. Posjetio sam sve lokacije i znatno se osjeti razvoj turizma u tim mjestima poput sjeverne Irske, Španjolske, Maroka i Islanda. Fascinantno je što sve filmska industrija, posebno Amerikanci, mogu napraviti, to ne mogu ni zamisliti neke naše turističke zajednice i drugi", govori Vuković te navodi kako je radio Game of Thrones vjenčanja, razne događaje po Splitu gdje su ljudi jeli s priborom iz serije, a nedavno je vodio i žene iz kozmetičke industrije, točnije iz Urban Decaya koji je izbacio paletu inspiriranu serijom.

"Zanimljivo je kako su i poznati svjetski brendovi uzeli dio kolača pa je Havaianas napravio novu liniju japanki. U Dubrovniku ima dosta suvenirnica koje prodaju suvenire Game of Thrones i to je dobro zbog njihove zarade, no trebali bi i ljudi iz gradskih i državnih institucijama raditi na promociji destinacije kroz ovu popularnu seriju. Ne treba biti previše pametan, dovoljno je poći na Instagram i vidjeti da je skoro svaka objava Dubrovnika pod hashtagom Game of Thrones. Naprimjer na Twitteru, kad je gledanje serije aktualno, Dubrovnik ima oko 200 spominjanja, dok kad ona nije aktualna broji desetak. Jednostavno treba poći u online svijet i promovirati se jer je tamo veća publika, a ne držati se papirnatih brošura", mišljenja je Ivan Vuković. Zanimljiva je njegova ideja u kojoj bi se mogla spojiti promocija Dubrovnika kroz seriju Game of Thrones i uz to promovirati pozitivne strane grada koje ima poput sigurne, čiste destinacije i bez kriminala.

Ture Game of Thrones najviše zanimaju bogatije turiste

Danas je jako bitno da vas povežu s nečim i uz to se može nadovezati priča te tako zapravo dobiti besplatan marketing od serije. Ljudi putem interneta traže razne zanimljivosti pa onda saznavaju ostale detalje o mjestu u koje putuju - naznačio je on.

Prema Vukovićevim statistikama ture Game of Thrones najviše zanimaju Amerikance, Kanađane, Britance, Australce što je zapravo tržište koje je prepoznato po nešto višoj platežnoj moći.

"Mi stalno kukamo da nam gosti slabo troše, a eto ovi posjetitelji imaju veliku kupovnu noć i trebalo bi se na njih orijentirati i jednostavno iskoristiti taj potencijal. Ti ljudi koje ja vodim po turama više troše i dobro je što putem društvenih mreža dijele svoja iskustva iz Dubrovnika pa tako dobivamo besplatan marketing", kazao je Vuković istaknuvši kako je prema njegovim uvidima Igra prijestolja zaslužna za barem 15 posto turističkog rasta Dubrovnika.

"Mislim da je bolje da imamo goste koji dolaze u apartmane nego horde ljudi koji ne potroše niti dva eura, a zaguše nam promet i cijeli Stradun. Lijepo je poći u Kinu, pohvaliti naš grad i da nam onda dođe pet milijuna Kineza što je zgodna brojka, ali ne znamo koliko će oni trošiti novaca jer ipak ne živimo od brojki. Ako želimo održivi turizam, ne mogu nas one veseliti", istaknuo je Vuković koji je zapravo počeo prvi organizirati ture Game of Thrones, a prisjeća se kako su mu se svi smijali kad je počeo prije pet-šest godina da bi kasnije i ostali krenuli masovno s trendom filmskih tura.

"Trebalo je raditi na tome, a ja danas ne radim s onim agencijama koje su mi predviđale negativnosti. Svakako, trebalo bi iskoristiti popularnost serije jer ne znamo koliko će ona trajati. Moramo hvatati vlakove i slijediti trendove", zaključio je za Dubrovački dnevnik turistički vodič Ivan Vuković.

Izdvojeno

Vezani članci

Čitaj, prati i komentiraj naše priče i putem mobilne aplikacije te na našoj Facebook stranici Vijesti.hr!

Reci što misliš!