Tech

DIGITAL SHAPERS

Tehnološki trendovi u marketingu – vrijeme je za MarTech!

Tehnološki trendovi u marketingu – vrijeme je za MarTech!

MarTech (ili marketinška tehnologija) tvrtkama pomaže u boljem ciljanju i povezivanju s odabranom publikom, čime se poboljšavaju rezultati prodaje i prihodi

Armando Rosario, globalni direktor za savjetovanje partnera tvrtke Tealium, bio je jedan sudionika RTL-ove konferencije Digital Shapers, a tim povodom kratko smo porazgovarali s njim o MarTechu, terminu koji već neko vrijeme kola tržištem.

U marketingu svi pričaju o MarTechu – je li to neki novi buzzword na tržištu? O čem se radi? Možete li nam pojasniti iz svoje perspektive?

Ukratko, MarTech (ili marketinška tehnologija) tvrtkama pomaže u boljem ciljanju i povezivanju s odabranom publikom, čime se poboljšavaju rezultati prodaje i prihodi.
"MarTech" kao pojam već neko vrijeme postoji na tržištu, no u zadnje vrijeme krade glavne reflektore na pozornici. Njegovom se primjenom ističu brojne prednosti kao što su povećanje operativne učinkovitosti, automatsko prikupljanje podataka, poboljšanje performansi marketinga i iskustva korisnika.

Kakvu vrstu rješenja vaša kompanija nudi na tom području?

Tealium nudi razne proizvode za obradu podataka u realnom vremenu, kao i rješenja za Enterprise Tag Management. Naša tehnologija tvrtkama omogućuje standardizaciju podataka, omogućuje dublji uvid i kasnije angažira publiku putem svih uređaja.

Tealiumovo glavno rješenje, Universal Data Hub (UDH), pruža jedinstven pristup upravljanju podacima putem timova, dobavljača i kroz korisničke ključne točke u realnom vremenu. UDH se sastoji od Enterprise Tag Managment, omnichannel segmentacije klijenata i glavnog alata za pokretanje aktivnosti te sadrži bogat paket s dodatnim podatkovnim opcijama.

Ključna prednost UDH rješenja leži u tome što omogućava marketingu povlačenje svih relevantnih informacija o potrošačima, koje će im pružiti dodatne uvide u ponašanju tih potrošača, sve na jednom mjestu, stvarajući tako željeni pogled od 360 stupnjeva na svakog pojedinog kupca.

Detaljan popis svih Tealium proizvoda i rješenja možete pronaći ovdje.

Koja je vaša specijalnost u odnosu na ostala MarTech rješenja? Koja je vaša konkurentska prednost? 

Tealium je lider na području MarTecha, a naši proizvodi pružaju korisnička rješenja koja omogućuju obradu podataka u realnom vremenu, omogućujući marketingu da pruža odgovarajuću i personaliziranu komunikaciju pravoj osobi, u pravom trenutku.

Tealiumov UDH stvara temelje koji se provlače kroz web, mobile, offline i internet stvari, potičući više od 700 organizacija širom svijeta na uklanjanje podatkovnih silosa i pomažući im u izgradnji jedinstvenih, djelotvornih korisničkih profila za bolji angažman i interakciju u stvarnom vremenu.

Uz nadolazeću opću uredbu o zaštiti podataka (GDPR), koja traži organizacije da strukturirano vode arhivu podataka o potrošačima koji se nalaze na njihovim serverima, Tealiumov UDH pomaže tvrtkama da bolje razvrstavaju, obrađuju i pohranjuju informacije na jednom mjestu. Ovim rješenjem tvrtke mogu stvoriti jedinstven pogled na klijenata, a pridržavanje i usklađenje s novim propisima bit će jednostavno kroz centralno vođenje datuma i podataka o korisnicima na jednom mjestu.

Možete li nam prikazati neke od prednosti MarTecha kroz konkretne primjere u praksi?

Tealium se nedavno udružio s lancem Hotela Hyatt kako bi omogućio ovoj korporaciji da maksimalno iskoristi prikupljene podatke o klijentima i optimizira njihovu strategiju korisničkog iskustva kako bi izgradili posebne i trajne odnose sa svojim digitalnim posjetiteljima.

Prije rada s Tealiumom, lanac Hyatt Hotela shvatio je da su fragmentirani podaci, slaba implementacija analitike i nepouzdani izvori podataka kvarili iskustva korisnika i štetili njihovim odnosima s klijentima.

Kako bi popravili situaciju, Hyatt je krenuo s procesom digitalne optimizacije s ciljem osiguranja iskustva koje će biti u skladu s očekivanjima njihovih kupaca. Postigli su to kroz rad s Tealiumom. Počeli su s optimiziranjem svoje početne stranice, pokrenuli kampanju za ponovno ciljanje e-pošte i ciljali korisnike prema željenoj vrsti uređaja.

Zašto je korisničko iskustvo toliko važno u marketing danas i kako MarTech u tome pomaže? 

Ulazimo u razdoblje gotovo konstantne povezanosti. Uz uspon pametnih telefona, pametnih automobila, a sada i kompletnih pametnih gradova, potrošač sve više postaje uključen. Kao rezultat toga, moderan kupac očekuje primanje relevantnih, personaliziranih interakcija - više nije dovoljno da trgovci distribuiraju prikrivene poruke.

Tvrtke moraju ispuniti zahtjeve nove ere ako žele postići zacrtane poslovne ciljeve i ostvariti željeni prihod. Također moraju održavati lojalnost kupaca i pokušavati ostati ispred konkurenata.

MarTech omogućuje marketingu da dođe do pravih ljudi, uz pravu poruku, u pravo vrijeme.

Možete li nam reći zašto je digitalna transformacija važna za marketing i poslovanje općenito?

Tvrtke su danas zasićene mnoštvom potrošačkih podataka u kojima leži potencijal za prilagodbu korisničkog iskustva i stvaranja personalizirane komunikacije. Međutim, upravo zbog ogromne količine takvih podataka, primjena ovih uvida može biti iznimno dugotrajna, što otežava djelovati u stvarnom vremenu.

Srećom, sofisticirane tehnologije kao što su umjetna inteligencija i strojno učenje omogućuju oglašivačima da lakše komuniciraju s odabranom publikom u stvarnom vremenu, bilo da se radi o personaliziranom sadržaju ili komunikaciji putem chatbota (roboti za čavrljanje).

Da bi tvrtke i trgovci lakše prihvatili digitalnu transformaciju, najprije moraju osigurati da su njihovi podaci u dobrom stanju. Radeći zajedno s tehnološkim alatima kako bi se pokrenuli djelotvorni uvidi u podatke s kojima raspolažu. Uostalom, koja je svrha sjedenja na riznici podataka ako nemate sposobnosti da ih stavite u akciju?

Koja su vaša očekivanja od marketinga u budućnosti? Kako ih vidite? Koji su najnoviji trendovi na tom području?

S GDPR-om koji će se početi provoditi u svibnju 2018., primjećuje se da tvrtke sve više procjenjuju svoje marketinške strategije dok interno analiziraju procese koje koriste u upravljanju podacima. Važno se pridržavati i uskladiti s novim pravilima. Već vidimo ključne igrače, kao što je Google, kako preispituju metode ciljanja oglasa i očekujem da ćemo i druge vidjeti uskoro.

Umjetna inteligencija i strojno učenje i dalje će se zauzimati prednju pozornicu dok se tvrtke okreću tehnologiji za poboljšanje angažmana u radu s klijentima. 

Što biste preporučili marketinškim stručnjacima u Hrvatskoj? Na što bi trebali obratiti pozornost kad su u pitanju marketinške tehnologije?

Stručnjaci marketinga u Hrvatskoj trebaju tražiti tehnologiju koja je učinkovita, prilagodljiva i, prije svega, olakšava opterećenje. Nažalost, vidimo da se tvrtke često okreću besplatnom softveru, uz pretpostavku da će tako smanjiti troškove ali na kraju se takva rješenje pokažu neefikasna pa marketinški stručnjaci dugoročno "plaćaju" takve odluke i osobno, i profesionalno.

Obilazna rješenja tako mogu na kraju pojesti puno vremena i stvoriti visoke troškove održavanja te generirati obilje tehničkih problema koji u tvrtkama stvaraju frustrirane zaposlenike, generiraju efekt silosa pojedinih unutar odjela, generirati loš proces upravljanja podacima i dugotrajna kašnjenja. Na kraju, tvrtke zapravo na taj način dugoročno gube prihod.

Pogrešna upotreba takvih besplatnih tehnoloških alata može ugroziti opterećenje korisnika i promet tvrtke. Stoga je imperativ da tvrtke pronađu pravo rješenje koje može iznijeti sve poslovne zahtjeve u okviru potrebnih vremenskih okvira. 

Izdvojeno

  • Antonija Blaće i Hrvoje Brlečić
    10 godina ljubavi Antonija Blaće objavila romantičnu fotografiju sa suprugom: 'Pravi ste par'

    Voditeljica i njezin suprug zajedno su deset godina

  • RTL Danas
    RTL Danas

  • Čitaj, prati i komentiraj naše priče i na našoj Facebook stranici Vijesti.hr!

    Reci što misliš!