MINISTROV PLAN B / Hajdaš Dončić: 'Dokažite da ste domoljubi i sami kupite autoceste!'

Ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić za RTL je otkrio, kako se namjerava boriti protiv referendumske inicijative koja želi zaustaviti monetizaciju autocesta. Ako ga građani spriječe da nekome od tri zainteresirana strana ponuđača da koncesiju, onda će tim istim građanima, ponuditi da sami postanu vlasnici autocesta

1.3.2015.
18:35
VOYO logo

Ako Ustavni sud da zeleno svjetlo referendumu o monetizaciji, pregovori s ponuđačima koji su se cijeli ovaj tjedan nastavili u Zagrebu, zaustavit će se. Koncesija bi ubrzo mogla biti stvar prošlosti, ali ministar poručuje protivnicima - ako stopirate dotok novca, onda budite spremni sami iskeširati za autoceste.

"Pružamo i građanima RH, a njih je 550.000 potpisalo da su protivnici klasične koncesije, da onda patriotizam i domoljublje iskažu kupovinom tih dionica ako toliko vjeruju u tu firmu", rekao je Siniša Hajdaš Dončić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Patriotizmom do zarade - poručuje ministar. 51 posto građanima, a 49 posto ostaje državi. Dobit se dijeli.

"Sadašnja dobit je milijardu i 300 milijuna kuna, koja se onda dijeli po udjelima, a taj novac koji bi ostao služio bi autocestama da vraćaju ostatak duga, dakle ostalo, zarada dioničarima", objašnjava ministar.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ideja nije ni toliko loša, poručuje oproba, ali...

"Ovako ići u privatizaciju bez da se te tvrtke učine prihvatljivim, sređenim, složenim, ja mislim da je osuđeno na propast, ali napominjem svakako bolje od monetizacije", priznaje član Predsjedništva HDZ-a OlegButković.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Inicijalna javna ponuda, odnosno IPO - ekonomski je potez prve javne ponude dionica neke tvrtke ili izlazak na burzu. Ovaj scenarij država je uspješno provela s T-HT-om i Inom.

No, postoji opasnost - upozorava organizator referendumske incijative.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ukoliko sutra autocestama krene loše, mirovinski fondovi kao i svaki drugi investitor će se nastojati u što kraćem roku riješiti dionica i one mogu postati vlasnici bilo koga", kaže Mijat Stanić iz inicijative 'Ne damo naše autoceste'.

Ovaj manevar, može se postići na nekoliko načina, IPO - nije jedini smatraju stručnjaci. Građani u bankama imaju oko 10 milijardi eura štednje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Onda bi bilo bolje i jednostavnije da vlada izda dug kod građana koji imaju depozit, čak i veći nego 4,1 milijardu uz uvjet da promijeni ekonomsku politiku tako da stopa rasta bude viša nego prinos na te obveznice", smatra analitičar TihomirDomazet.

Od novih ideja, IPO je realnija, smatra i ministar - jer nema negativne percepcije. I uvjeren je da bi se građanima mogla ponuditi kupnja udjela u vlasništvu autoceste, već u rujnu ove godine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Otok iskušenja
Senorita 89
Versailles
hABAZIN VS. mAGYAR
default_cta
Brak na prvu
Hell's kitchen
Trumbo
Ljubavna zamka
Vlakovi
default_cta
Pevačica
Obiteljske tajne
Brak na prvu Australija
Cijena strasti
VOYO logo