Tajni ugovor ZET-a / Bandić dramio oko reklama na tramvajima i zahtijevao plavu boju. Sada je to prepustio firmi iz Republike Srpske bez ikakvih uvjeta

Image
Foto: Grgur Zucko/PIXSELL

ZET daje na korištenje vanjske površine stotinu autobusa i pedeset tramvaja uz neobično liberalne uvjete

25.1.2021.
8:31
Grgur Zucko/PIXSELL
VOYO logo

Početkom prosinca prošle godine ( 4. prosinca 2020.), na stranicama ZET-a, zagrebačke gradske tvrtke za prijevoz građana, objavljen je javni poziv za zakup javnih površina vozila ZET-a koji je malo tko vidio, a imao je još k tome i rok za prijavu od osam dana. Moglo bi se zaključiti da niti nisu dali previše vremena, jer se već znalo tko će se javiti, a dobitnici su valjda i imali spremnu dokumentaciju, pa im je i osam dana bilo sasvim dovoljno.

Gradska tvrtka koja živi i životari od prodanih karata građanima i dotacija iz gradskog budžeta kojeg opet pune građani tako se odlučila upustiti u još jedan milijunski posao posve netransparentno. Ali iz ZET-a odgovaraju da ih zakon ni ne sili da budu transparentniji, odnosno, da mogu ugovarati poslove na temelju "javnih poziva", da nema obveze da provode natječaje i objavljuju tko se i kako natjecao, i koliko košta sklopljeni posao, tko će zaraditi, a tko će biti na gubitku.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Davanje u zakup vanjskih površina vozila ZET-a nije u sustavu javne nabave, radi čega Zagrebački električni tramvaj pri odabiru poslovnih partnera nije ograničen odredbama Zakona o javnoj nabavi, već odredbama Zakona o trgovačkim društvima i drugim pripadajućim propisima", piše u odgovoru na upit Net.hr-a.

No, Net.hr ekskluzivno saznaje da je javni poziv, takav kakav je bio, iznjedrio posve neočekivanog dobitnika. Uz sve oglašivačke agencije u Hrvatskoj, uz mnoge koje su već i vezane kojekakvim netransparentnim poslovima za gradske tvrtke pod kontrolom gradonačelnika Milana Bandića, ZET se odlučio za – tvrtku iz Banja Luke, InfoMedia Group, u vlasništvu regionalno poznatog tajkuna, Vedrana Pušića.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

ZET, prema podacima iz javnog poziva, daje na korištenje vanjske površine stotinu autobusa i pedeset tramvaja, uz neobično liberalne uvjete, primjerice, bez obveze vraćanja vozila u prvobitno stanje, ili ikakvih ograničenja oko izbora boje ili slično – kakva su postojala u ranijim fazama marketinškog eksploatiranja tramvaja i autobusa. Unosan posao je započeo još sedamdesetih godina prošlog stoljeća, u vrijeme socijalizma, doduše stidljivo i uz brojna ograničenja, a posao je vodio odjel marketinga unutar ZET-a. No, i to je bilo dovoljno za milijunske zarade.

Kada se prije desetak godina intenzivnije krenulo mijenjati cjelokupni izgled tramvaja oglasnim materijalima, reagirao je gradonačelnik Milan Bandić osobno. Mediji su zabilježili da je 2012. Bandić naredio ZET-u da se s tramvaja skinu sve postojeće reklame jer "nagrđuju vozila".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Tramvaji i autobusi su svojim vizualnim identitetom, ponajprije plavom bojom, simbol Zagreba, i smatram da nije primjereno nagrđivati ih raznim reklamama bez prethodne suglasnosti Grada", pisao je Milan Bandić u naredbi. ZET se branio da od takvih reklama zarađuje i do milijun kuna godišnje, ali gradonačelnik je bio neumoljiv. Insajderi, međutim, kažu da je "grmio" više zbog toga jer mu se posao s reklamama bio oteo kontroli, a ne zato jer je brinuo za vizualni identitet vozila.

Ni iz ZET-a, niti iz InfoMedia Group iz Banja Luke, nisu htjeli otkriti vrijednost potpisanog ugovora. No, nema sumnje da je milijunski. Iz ZET-a odgovaraju da je postojao interes "većeg broja društava", te da je izabrana najpovoljnija ponuda, piše Net.hr.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 15
Hell's kitchen
Brak na prvu
Azbuka našeg života
Cijena strasti
default_cta
Tajne vinove loze
Ljubavna zamka
Smrt u raju
Pevačica
Obiteljske tajne
default_cta
Brak na prvu Australija
Sumrak saga: Mladi mjesec
Playmobil
Volio bih da sam ovdje
Gajin svet
default_cta
VOYO logo