o 'rupi' na avionu / Croatia Airlines o oštećenom avionu: 'Očito je bio posrijedi oštar predmet. Tražimo izvješća aerodroma'

Image

Potvrdili su da avion nije bio 'propucan'. Moguće je da je neki predmet doletio s piste i da ga je propeler odbacio na avion. No Kruljac iz CA kaže da se staze u Zagrebu sigurno pregledavaju

24.6.2022.
15:28
VOYO logo

Voditelj voditelj zemaljskih usluga i menadžer za upravljanje kriznim situacijama i izvanrednim događajima Robert Kruljac te zamjenik direktora Tehnike Croatia Airlinesa Tomislav Štimac na današnjoj su konferenciji iznijeli su detalje o oštećenju zrakoplova Croatia Airlinesa koji je jučer sletio u Sarajevo.

"Pojavile su sumnje zbog oštećenja na oplati zrakoplova. Tijekom dana je rađena istraga i inspekcija u Sarajevu i ono što možemo potvrditi jest da se radi o mehaničkom oštećenju. Tu se radilo o krivoj pretpostavci i svjetlu koje služi za inspekciju motora po noći", rekao je Kruljac.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Riječ je, nastavio je, o udubljenju površine 20x20 milimetara na desnoj strani trupa zrakoplova te da se ne radi o perforaciji nastaloj metkom. Ističu da je mehaničar Croatia Airlinesa vidio oštećenje i da je zatražio balistički pregled kako bi se otklonila sumnja da se radi o propucavanju.

"Napravili smo to zbog sigurnosti putnika i posude, jer smo ozbiljna nacionalna kompanija. I tako smo trebali postupiti", rekao je Kruljac. Na pitanje, zašto se posumnjalo da se radilo o propucavanju zrakoplova, odgovorio je da bi to napravili (zatražili balistički pregled) bez obzira na to radi li se o Sarajevu, Frankfurtu ili bilo kojem drugom gradu te da je to standardna procedura. Na pitanje novinara, jesu li ovo normalne situacije, predstavnici Croatia Airlinesa rekli su da se strukturna oštećenja na zrakoplovima događaju često.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Informacija da se radi balističko testiranje i da se traže tragovi eventualnog baruta, vjerojatno je razlog što je ovo dobilo pozornost. Strukturna oštećenja događaju se i redovita su. Najčešće se događaju zbog udara zemaljskih vozila koja opslužuju zrakoplov, bilo da su to kolica ili traktor koji vuče kolica. I to je najčešći uzrok oštećenja na zrakoplovu", rekli su predstavnici Croatia Airlinesa.

Image
avion s rupom /

Robert Kruljac iz Croatia Airlinesa potvrdio: 'Avion nije oštećen zbog djelovanja iz vatrenog oružja'

Image
avion s rupom /

Robert Kruljac iz Croatia Airlinesa potvrdio: 'Avion nije oštećen zbog djelovanja iz vatrenog oružja'

Na pitanje, zašto se pojavila sumnja na oružje, odgovorili su da je bila procjena da se takvo vještačenje treba tražiti. Na pitanje je li bilo ranijih slučajeva "propucavanja" aviona, Kruljac je odgovorio da se u njegovih 30 godina karijere to nikad nije dogodilo.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ipak, za oštećenja od oko 4 milimetra, kao što je slučaj sa zrakoplovom Croatia Airlinesa u Sarajevu, predstavnici te kompanije kažu da su česta i da se događaju dva do tri puta godišnje.

"Kad se to desi na aerodromu pri opsluživanja zrakoplova, onda se to prijavi, nema traženja uzroka, nisu potrebne istrage", rečeno je. Nastavili su da ovakvo oštećenje definitivno jest zapreka da avion leti. Zato se nakon ovakvog događa slijedi stroga procedura.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Zrakoplov će tijekom poslijepodneva danas preletjeti na zagrebački aerodrom, bit će to nekomercijalni let. Uvjeti za to su- prvo dozvola kanadskog proizvođača zrakoplova, a nakon što smo je dobili, tražili smo dozvolu i Hrvatske agencija za civilno zrakoplovstvo. Po odobrenju agencije, slijedi priprema leta i zrakoplov po dolasku ide na daljnji popravak", odgovorili su iz Croatia Airlinesa.

Kada zrakoplov dođe u Zagreb, ide u tehničku bazu, potom će se predati detaljan raport proizvođaču o oštećenju te će proizvođač dati upute za trajni popravak. "I onda se on može vratiti u komercijalnu upotrebu. Nadamo se da će idući tjedna avion biti u komercijalnoj upotrebi", rekli su iz Croati Airlinesa.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na pitanje, kako se okavaka oštećenja događaju zbog kamena na pisti i čiji su to propusti, Kruljac je odgovorio da svaka zračna luka ima propisane intervale provjere na uzletno-slijetnoj stazi.
"To je provjera čistoće staze i prilikom provjere prolazi se posebnim tepisima po površini i eliminiraju se zaostali komadi, bilo prtljage, metalni dijelovi koji otpadu s kolica ili nekog vozila, neko kamenje… vjetar svašta može nanijeti na operativne površine", rekao je Kruljac.

Dodao je da se zatražilo izvješće o čistoći staze zračnih luka i u Zagrebu i u Sarajevu, po njima bi trebali vidjeti jesu li što pronašli na stazama i može li nešto biti uzrok oštećenju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Novinarima su iznijeli da je malo vjerojatno da je oštećenje nastalo tijekom samog leta. "Nisam se do sad susreo da je bilo takvih oštećenja koja su se desila tijekom leta. Teško je reći je li se desilo tijekom leta, prilikom polijetanja ili slijetanja, ali bih rekao da je prije (veća mogućnost op.a) da je to bilo tijekom polijetanja ili slijetanja, a ne tijekom leta, jer bi to osjetio i kapetan zrakoplova ili bi netko od putnika prijavio oštećenje koje se nalazilo ispod prozora. Rekao bih da je to bilo prilikom polijetanja ili slijetanja", rekao je Kruljac.

Na pitanje, je li moguće da je to bio kamen, odgovorili su da je očito po srijedi bio oštar predmet.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kruljac je pojasnio da prije polijetanja zrakoplov obiđe ili kapetan ili prvi časnik, a potom i cijeli avion obiđe i ovlašteni mehaničar ili ovlašteno zemaljsko osoblje. "Bez toga nema paljenja motora. Tek kad mehaničar preko slušalica kaže da je sve čisto, on pali prvi motor", rekao je Kruljac.

Nstavio je: "Budite uvjereni da zrakoplovi Croatia Airlinesa ne polijeću bez tog pregleda."

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na pitanje, znači li to da je krivnja na Sarajevu, Kruljac je odgovorio: "U Zagrebu mi je teško za povjerovati da to nitko nije vidio jer su napravljeni pretpregledi. Tu nema propusta. Mislim da je veća vjerojatnost na Sarajevu."

Dodao je i to da kapetan tijekom leta i prilikom slijetanja nije prijavio ništa, da je izašao zrakoplova, a da je mehaničar kod pregleda uočio oštećenje i prijavio kapetanu, a on dalje graničnoj policiji.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dodao je i da ne sumnja da je neko od zemaljskih vozila oštetilo zrakoplov. "Ostaje taj nekakav predmet koji je bio na uzletnoj slijetnoj stazi. Propeler se vrti i on ga je digao i bacio. To je nešto što možemo nagađati i kako je došlo do oštećenja. Ako nakon pregleda u Sarajevu i Zagrebu nađemo predmet, znat ćemo što se dogodilo. Ako ga ne nađemo, bojim se da će ostati otvorena priča", rekli su iz Croatia Airlinesa.

Toma
Otok iskušenja
Senorita 89
Versailles
hABAZIN VS. mAGYAR
default_cta
Brak na prvu
Hell's kitchen
Trumbo
Ljubavna zamka
Vlakovi
default_cta
Pevačica
Obiteljske tajne
Brak na prvu Australija
Cijena strasti
VOYO logo