a sve se nema... / Hrvati u prosincu potrošili rekordnih 14,85 milijardi kuna: Evo koliko se u prosjeku trošilo na božićne poklone

Image
Foto: Thinkstock

Rasterećenje plaća i njihov rast kroz porezne reforme djelovali su na optimizam građana pa tako i na potrošnju

2.1.2019.
13:47
Thinkstock
VOYO logo

Potrošnja u prosincu 2018. dosegla je rekordnih 14,85 milijardi kuna, što je rast od 7,1 posto u odnosu na isto razdoblje lani kada je prosinačka potrošnja iznosila 13,79 milijardi kuna, pokazuju podaci Porezne uprave iz sustava fiskalizacije.

„Ovaj porast od preko milijardu kuna je u skladu s procjenama Hrvatske gospodarske komore. Rasterećenje plaća i njihov rast kroz porezne reforme djelovali su na optimizam građana pa tako i na potrošnju. Imali smo i dobru turističku sezonu, što također ide u prilog ovogodišnjem rekordnom prosincu“, istaknula je direktorica Sektora za trgovinu HGK Tomislava Ravlić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Naglasila je kako je svoj doprinos potrošnji dalo i povećanje neoporezivoga dijela za božićnice i regres, budući da je sve više poslodavaca odlučilo radnicima isplatiti dodatnu plaću, veće božićnice ili bonuse.

Ako se nastavi trenutna dinamika realnoga rasta maloprodajnoga prometa, sljedeće godine mogla bi se dostignuti razina prije krize, a 2020. godine mogli bismo prestići tu razinu. Procjena se temelji na rastu prometa u trgovini na malo, koji kontinuirano raste od 2014. godine, a koji je u prvih deset mjeseci ove godine veći za 4,2 posto u odnosu na isto razdoblje 2017. godine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prema rezultatima prošlogodišnjega istraživanja HGK, najveći broj ispitanika potrošio je između 100 i 500 kuna na blagdanske darove (39%), a slijede ih oni koji su ove godine izdvojili između 500 i 1000 kuna (31%). Gornju granicu od 1000 kuna premašilo je tek 9%, dok je manje od 100 kuna ili ništa potrošilo 21% ispitanika. Gotovo 40% ispitanika ovih blagdana ispod bora ostavilo je igračke, a uz igračke kupovala se i kozmetika (37%), zatim obuća i odjeća (36%) te delikatesni prehrambeni proizvodi (25%).

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Samit
fnc 15
Gajin svet
Cijena strasti
Hell's kitchen
default_cta
Azbuka našeg života
Tajne vinove loze
Ljubavna zamka
Alvin i vjeverice
Pevačica
default_cta
Obiteljske tajne
Brak na prvu Australija
Volio bih da sam ovdje
Brak na prvu
Playmobil
default_cta
Sumrak saga: Mladi mjesec
VOYO logo