rast od 13,9 posto / Internet šoping zamijenio odlaske u trgovinu: Evo što su Hrvati tijekom 'lockdowna' najviše kupovali

Image
Foto: Pixabay

Proizvodi koji se najviše kupuju putem webshopova su odjeća i obuća i potrepštine za kuću

14.9.2020.
12:40
Pixabay
VOYO logo

Prema podacima Državnog zavoda za statistiku online trgovina u Hrvatskoj je porasla za 13,9 posto u prvoj polovici 2020.

„U periodu od lockdowna vidimo da se potrošačke navike mijenjaju i da sve više ljudi zbog situacije s koronavirusom pribjegava kupovini online. Tako prvi podaci pokazuju da je u mjesec dana od početka pandemije  online trgovina narasla i do 15 posto, što je veliki skok ako znamo da je do sada na godišnjoj razini rasla oko 12 posto. Taj trend se nastavio i u sljedeći mjesecima pa je online trgovina prosječno u prvi šest mjeseci 2020. narasla 13,9 posto“, istaknula je direktorica Sektora za trgovinu HGK Tomislava Ravlić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Proizvodi koji se najviše kupuju putem webshopova su odjeća i obuća i potrepštine za kuću, a osjetno je rasla i prodaja svježe hrane lokalnih proizvođača.

„Od zatvaranja gospodarstva u ožujku do kraja travnja ove godine online trgovina svježom hranom rasla je i do 7 puta više nego inače, a mnogi trgovci prilagođavali su svoje kanale prodaje upravo na online“, kazala je Ravlić, dodavši kako je pandemija dovela do velikog zaokreta jer se prije korone online kanalima najviše kupovalo putovanja i smještaj (54 posto) te karte za zabavne sadržaje (41 posto), dok sad upravo ti sektori bilježe najveći pad zbog ograničenog kretanja i zabrana okupljanja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Koronakriza je zapravo samo ubrzala već postojeće globalne trendove u navikama i ponašanju potrošača. Tako primjerice klasična trgovina sve više poprima oblike koji se spajaju s novim tehnologijama i prelazi na modele koji se kombiniraju s online trgovinom (tzv. omnichanel pristup ili u potpunosti na online). Najveće razlike u korištenju i prelasku u potpunosti na online su u food i non food segmentu. Neke velike svjetske kompanije su u potpunosti svoje poslovanje preselile na webshopove i kroz sljedećih pet do deset godina najavljuju zatvaranje fizičkih prodavaonica na svim razinama poslovanja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Brave
Versailles
hABAZIN VS. mAGYAR
Senorita 89
Brak na prvu
default_cta
Samit
Molitva prije zore
Hell's kitchen
Ljubavna zamka
Pevačica
default_cta
Barbapapa
Brak na prvu Australija
Obiteljske tajne
Otok iskušenja
Cijena strasti
default_cta
VOYO logo