Inflacija pojela plaću / Ivanov žestoko za Direkt: 'Bojkot proizvoda s napuhanim cijenama jedino je riješenje'

Sve je poskupjelo pa će vam pojesti jednu plaću ili mirovinu, a The Economist prorokuje da nam dolazi i prehrambena katastrofa

19.5.2022.
22:30
VOYO logo

Mitska 13. plaća. To je ono što često zazivaju hrvatski sindikalisti i što isplaćuju neke privatne firme, ali većina Hrvata još ju nije vidjela. Ali pustimo mi tu nesretnu 13 , ove godine nećete imati ni običnu 12. plaću.

Sve je toliko poskupjelo da će vam pojesti cijelu jednu plaću ili mirovinu - izračunala je tako kolegica Jagoda Marić u Novom listu. 1Ta druga plaća neće stići zbog inflacije, a da stiže prehrambena katastrofa - to piše ugledni The Economist.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na naslovnoj stranici je klasje pšenice, ali kad čovjek malo bolje pogleda - to su lubanje.
Od početka naglog rasta cijena kao glavni krivac često se spominje rat u žitnici Europe - Ukrajini.

Ali, kao i uvijek u ratu - ima ratnih profitera.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ovakve cijene plina su lihvarstvo, zapravo ratno profiterstvo" izjavio je nedavno bivši ministar financija Boris Lalovac. Ali pitanje jesu li samo kompanije, koje imaju veze s naftom i plinom, krive za napuhavanje cijena. Ekonomistica Marijana Ivanov za Direkt objašnjava fenomen napuhavanja koji vam je ukrao jednu cijelu plaću ili mirovinu.

Image
GRAĐANI PODRŽAVAJU ODLUKU /

U Vukovaru su na poskupljenje struje odlučili odgovoriti redukcijom javne rasvjete: 'Uštedit ćemo. Koliko? O tom potom'

Image
GRAĐANI PODRŽAVAJU ODLUKU /

U Vukovaru su na poskupljenje struje odlučili odgovoriti redukcijom javne rasvjete: 'Uštedit ćemo. Koliko? O tom potom'

Ekonomistica Marijana Ivanov za Direkt objašnjava fenomen napuhavanja koji vam je ukrao jednu cijelu plaću ili mirovinu:

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Primjećuje se rast cijena i tamo gdje nije opravdano. Jasno je da inflacija koja iskrivljuje odnose koliko što vrijedi ili ne vrijedi i stvara netransparentno okruženje omogućuje i dijelu proizvođača, pa čak i trgovaca da podižu cijene daleko više nego je to potrebno. Ali očito je da je potražnja određenih proizvoda visoka i kupci će kupiti proizvod neovisno o tome koliko košta. Zapravo, imao situaciju da je jedan proizvod u odnosu na situaciju od prije dva tjedna danas 30% skuplji i za dva dana spušta ga s akcijom na cijenu koja ga čini 10 posto skupljim nego prije i onda je prilično jasno da taj rast cijena nije trebao biti 30, nego 10 posto ili puno manje. Kažemo da su cijene hrane u eurozoni rasle za 8,6 posto i više od toga nisu trebale ni u Hrvatskoj. Jedini koji mogu nešto promijeniti sami su potrošači, da jednostavno bojkotiraju proizvođače i trgovce koji su podigli cijene daleko više.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Otok iskušenja
Senorita 89
Versailles
hABAZIN VS. mAGYAR
default_cta
Brak na prvu
Hell's kitchen
Trumbo
Ljubavna zamka
Vlakovi
default_cta
Pevačica
Obiteljske tajne
Brak na prvu Australija
Cijena strasti
VOYO logo