Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču
RTL-OVI IZBORNI ANALITIČARI

'Očekivali smo kreativniju kampanju - šarenila ne manjka, ali nedostaje ideja i profesionalizma'

'Dosta je kampanja stereotipna. Osim nekih uvreda, nismo puno toga zapamtili. A kako vidimo iz tiska i televizije, kampanja se prelila na nove medije koji su najjeftinije i pružaju najveće platforme za približavanje biračima', smatra Božo Skoko

Zoran Šprajc/ 29.10.2015. u 22:42
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Tko će kome nakon parlamentarnih izbora slavodobitno mahati još ne znamo, ali zasad jedino relevantno istraživanje predizbornog raspoloženja birača je ono koje je napravio RTL u suradnji sa agencijom Promocija Plus.

Samo da podsjetimo, prema njemu je HDZ bio u vodstvu sa 63 mandata u odnosu na SDP-ovih 60 , Most dobiva 5, a po tri mandata IDS, HDSSB i lista Bandić Milana. ORaH, Uspješna Hrvatska i Živi zid dobivaju po jedan mandat.

Izuzetno je važno naglasiti da je istraživanje provedeno od 3. do 21.10. dakle, vrlo je moguće da bi ovi brojevi danas bili drugačiji. U čiju korist, rekli su nam u RTL Direktu naši izborni analitičari Božo Skoko i Krešimir Macan.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Kome su možda išli u prilog protekli dani u kampanji?

Macan: "MOST-u prije svega, jer najviše od svih pričamo o njima. Danas ih je Karamarko prvi put napao. Vidimo da SDP još nije krenuo, ali ima blažih, neizravnih napada. Malo je neobično da je Karamarko tako izravno išao i na Bandića i na MOST. Pokazuje da ih ovih šest mandata 'žuljaju' i htjeli bi da padnu".

Upravo se čita

Skoko: "Sigurno je došlo do daljnje polarizacije između SDP-a i HDZ-a. No, sigurno su profitirale treće opcije koje su se u ovoj anketi pokazale kao najjače. Ljudi nisu spremni baciti svoj glas na one koji nisu u stanju prijeći prag. Došlo je do okrupnjivanja protestnih glasova oko onih koje je RTL anketa pokazala kao najjače".

Kako biste ocjenili kampanju tih manjih stranaka?

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Macan: "IDS-ova kampanja je sasvim jasna, oni kažu - neće nam sudbinu krojiti birokrati iz Zagreba. Tako su složili cijelu kampanju. Mislim da uspješno privlače svoje biračko tijelo. Ali to je jedinica u kojoj se svašta događa. Bitno im je osvojiti tri mandata. S druge strane, Glavaš je zaoštrio retoriku da nije ni blizu rezultatu s prošlih izbora".

Bilo je dosta komičnih situacija u kampanjama tih trećih stranaka.

Skoko: "Očekivali smo da ćemo vidjeti kreativniju kampanju. Šarenila ne nedostaje, ali nedostaje ideja, profesionalizma. Dosta je kampanja stereotipna. Osim nekih uvreda, nismo puno toga zapamtili. A kako vidimo iz tiska i televizije, kampanja se prelila na nove medije koji su najjeftinije i pružaju najveće platforme za približavanje biračima".

Ali, je li oni donose i najveći broj birača?

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Macan: "Nema pravila. Kampanja je važna, ali se kod nas ne radi izravno privlačenje da se, primjerice, kupe e-mail adrese birača pa se komunicira izravno".

Bilo je dosta niskih udarac. Što biste vi izdvojili kao politički najnekorektnije s jedne i druge strane?

Skoko: "Bilo je puno teških riječi, ali mislim da se nije pretjerano išlo ispod pojasa. Prednjačio je aktualni premijer po onim težim kvalifikacijama i korištenju samih epiteta, ali nije nedostajalo toga ni iz drugih stranaka".

Macan: "Danas mi kažu da bi trebalo pričati o tome da je napravljen lažni site Hrvatska raste. SDP je zakasnio registrirati domenu .com i sada je tamo smiješni program koji ismijava SDP".

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Skoko: "Možda upravo ta gerila marketing nekako dominira kampanjom. Ima tu i kreativnih rješenja koja nas nasmiju". 

Zoran Šprajc/ 29.10.2015. u 22:42
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Više s weba

Pročitajte još

Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Više s weba