KVALITETA I PREPOZNATLJIVOST / Pandemija koronavirusa kao velika prilika: Znate li što je sve među 25 zaštićenih hrvatskih proizvoda?

Image
Foto: RTL / Pixsell / Pexels

Sad je prilika još više se okrenuti proizvodnji prepoznatljivih kvalitetnih hrvatskih proizvoda

16.4.2020.
8:09
RTL / Pixsell / Pexels
VOYO logo

Zbog pandemije koronavirusa ove su godine izostale uobičajene promotivne aktivnosti iako je 14. travnja bio jubilarna, peta obljetnica obilježavanja Dana zaštićenih hrvatskih autohtonih proizvoda, koji baš zbog pandemije postaju još traženiji.

VEZANE VIJESTI

U spomen na 14. travnja 2015. godine kada je prvi hrvatski prehrambeni proizvod odnosno naziv Krčki pršut registriran u Europskoj uniji kao zaštićena oznaka zemljopisnog podrijetla, Hrvatski sabor je donio Odluku kojom se taj datum obilježava kao Dan zaštićenih hrvatskih autohtonih proizvoda. To je snažna poruka javnosti o važnosti očuvanja tradicije i brendiranja Hrvatske s obzirom na jaku tržišnu prepoznatljivost europskih oznaka, istaknulo je Ministarstvo poljoprivrede.

U svjetlu promocije i podizanja svijesti o zaštićenim hrvatskim proizvodima u obilježavanje Dana zaštićenih hrvatskih autohtonih proizvoda uključila se Hrvatska pošta. Ove je godine po drugi puta izdala prigodnu seriju poštanskih marki pod nazivom ''Hrvatski zaštićeni poljoprivredni i prehrambeni proizvodi'' s motivima hrvatskih zaštićenih proizvoda pa se tako mogu kupiti poštanske marke s motivima Baranjskog kulena, Ličkog krumpira i Ogulinskog kiselog kupusa. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Podsjetimo, zaštićenom oznakom izvornosti, zaštićenom oznakom zemljopisnog podrijetla ili oznakom zajamčeno tradicionalnog specijaliteta označeni su proizvodi čiji je naziv kao takav zaštićen u cijeloj Europskoj uniji, a proizvode se u skladu s propisanim specifikacijama proizvoda. Zaštitom naziva proizvođači štite ugled svog proizvoda od zlouporabe.

Image
Foto: HP / MP
Image
Foto: HP / MP

Autor dizajna maraka je Duje Šegvić, a autori fotografija su Hrvoje Matijević (baranjski kulen), Tihana Bošnjak Šegvić (lički krumpir), Duje Šegvić (ogulinski kiseli kupus / ogulinsko kiselo zelje). Marke su izdane u arčićima od devet maraka, tiskane u nakladi od 100.000 primjeraka po motivu, a Hrvatska pošta je izdala i prigodnu omotnicu prvog dana (FDC). Nominalna vrijednost maraka je 6,50 kuna.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

VEZANE VIJESTI

Ako ne znate što se sve nalazi na popisu hrvatskih poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda čiji je naziv registriran na razini Europske unije, obnovite znanje:

Zaštićeno oznakom izvornosti:

Tekst se nastavlja ispod oglasa
  • Ekstra djevičansko maslinovo ulje Cres
  • Neretvanska mandarina
  • Ogulinski kiseli kupus / Ogulinsko kiselo zelje
  • Istarski pršut / Istarski pršut
  • Krčko maslinovo ulje
  • Korčulansko maslinovo ulje
  • Paška janjetina
  • Šoltansko maslinovo ulje
  • Varaždinsko zelje
  • Slavonski med
  • Istra
  • Paška sol
  • Paški sir

Zaštićeno oznakom zemljopisnog podrijetla:

  • Krčki pršut
  • Baranjski kulen
  • Lički krumpir
  • Drniški pršut
  • Dalmatinski pršut
  • Poljički soparnik / Poljički zeljanik / Poljički uljenjak
  • Zagorski puran
  • Slavonski kulen / Slavonski kulin
  • Međimursko meso 'z tiblice
  • Lička janjetina
  • Zagorski mlinci
  • Bjelovarski kvargl

Da Hrvatska ima bogatu tradiciju proizvodnje i pripreme različitih poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda koji se odlikuju posebnom kvalitetom i tradicionalnim načinom proizvodnje, istaknula je ministrica poljoprivrede Marija Vučković: ''Iako smo najmlađa država članica Europske unije možemo biti izrazito zadovoljni jer danas imamo 25 poljoprivredna i prehrambena proizvoda čiji naziv je zaštićen kao zaštićena oznaka izvornosti ili zaštićena oznaka zemljopisnog podrijetla na razini Europske unije''.

''Također, značajan broj proizvoda za koje je postupak zaštite naziva odnosno registracije oznake u tijeku, ukazuje kako su proizvođači, posebice oni mali, postali svjesni značaja dodane vrijednosti koju njihovi proizvodi imaju te važnosti standardiziranja kvalitete i prenošenja poruke potrošaču o kupnji tradicionalnog proizvoda provjerene kvalitete'', dodala je ministrica. I poručila da ''u ovom specifičnom razdoblju kada smo pogođeni pandemijom COVID-19 trebamo prepoznati priliku i još se više okrenuti proizvodnji naših prepoznatljivih kvalitetnih hrvatskih proizvoda''.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Samit
Gajin svet
fnc 15
Hell's kitchen
Brak na prvu
default_cta
Azbuka našeg života
Cijena strasti
Tajne vinove loze
Ljubavna zamka
Smrt u raju
default_cta
Pevačica
Obiteljske tajne
Brak na prvu Australija
Sumrak saga: Mladi mjesec
Playmobil
default_cta
Volio bih da sam ovdje
VOYO logo