POTROŠAČKE NAVIKE / Provjerili smo: koliko će ove godine koštati uskrsna košarica?

Ove ćemo godine u uskrsnom tjednu potrošiti oko milijardu i pol kuna, procjena je Hrvatske gospodarske komore, ali uskrsne košarice nisu svima jednako bogate

8.4.2017.
18:24
VOYO logo

Ove godine cijene neće rasti jer zbog toplog ožujka, sezonskih namirnica ima 'na bacanje'. 10 jaja košta 15 kuna, mlada salata 10 kuna, a mrkva 8 kuna. Potrošačke košarice dijele se na 3 razreda, a gospodarska komora procjenjuje da ćemo za onu najsiromašniju potrošiti - 550 kuna. 

"Kada gledamo te kategorije košarica – zapravo 60 posto građana će se uklopiti u onu najskromniju. Ako govorimo o onoj najbogatijoj, to je onda teletina, kvaklitetno juneće meso za juhu, grickalice, slatkiši, vrhunsko vino, kvalitetno voće i povrće", objašnjava Tomislava Ravlić, pomoćnica direktorice Sektora za trgovinu HGK.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U tu kategoriju ulazi tek 20 posto ljudi, a potošit će otprilike 1500 kuna. Naša osnovna košarica, bez pića, slatkiša i kruha – košta 201 kunu. 40 posto ljudi i dalje bira trgovačke centre, a ovdje su cijene ipak nešto jeftinije.

Cijena pakiranja uskrsne šunke tu je 40 kuna, a 30 jaja na akciji – 27 kuna. Odgovor zašto ljudi biraju trgovine dijelom leži i u uskrsnicama, koje se uglavnom isplaćuju u bonovima. Uskrsnice tako stižu i svim zaposelnicima Agrokora, a bonove su dobili I u državnim i javnim tvrtkama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U uskrsnom tjednu potrošnja poraste 15 posto, na to računaju I trgovci I dobavljači; inače bi propale tone šunke druge uskrsne robe. "Čini mi se da bez obzira na svu tešku situaciju da je najlogičnije za sve dobavljače da u ovom trenutku iskoriste I situaciju Uskrsa Ii da se police u Konzumu napune.

I da s druge strane građani te police isprazne i da dođe svjež novac i kroz te kanale Konzuma", tvrdi Krešimir Sever iz nezavisnih hrvatskih sindikata. Unatoč krizi, potrošaći sporo mijenjaju navike; ovim će tempom tek 2019. početi kupovati jednako kao u ono vrijeme – prije krize.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Brave
Versailles
hABAZIN VS. mAGYAR
Senorita 89
Brak na prvu
default_cta
Samit
Molitva prije zore
Hell's kitchen
Ljubavna zamka
Pevačica
default_cta
Barbapapa
Brak na prvu Australija
Obiteljske tajne
Otok iskušenja
Cijena strasti
default_cta
VOYO logo