Projekt period / Sara i Mia u borbi s 'krvavim tabuom': Svojim pomalo neobičnim izumom osvojile i Ameriku

Žena za svog života iskoristi između 12 i 15 tisuća uložaka zbog menstruacije.

30.1.2019.
8:45
VOYO logo

Evo jedne teme o kojoj se u javnosti vrlo malo priča, a pojava je vrlo raširena. Mjesečnica ili menstruacija. S njom se žene suočavaju svakog mjeseca, nekada zna boljeti, nekada kasniti, ali svaka se na neki način s njom nosi.

Dvije mlade studentice dizajna sa zagrebačkog Arhitektonskog fakulteta baš su na toj temi našle prostor za kreativnost i osmislile projekt Period. Riječ je o higijenskom proizvodu za žene koji je nagrađen na međunarodnom natjecanju dizajnera u Americi. Osim toga tvrde stručnjaci zdraviji je od standardnih ženskih uložaka ili tampona.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Uglavnom se uvijek u reklamama prikazuje ta nasmijana žena koja mijenja mirisni uložak preliven plavom tekućinom. Istina je da žena svaki mjesec iskrvari 65 mililitara krvi, koja nije ni plava, ni smiješna niti mirisna.

Ni sam spomen menstruacije ljudima nije drag, iako je to tjelesni proces kao svaki drugi. Žene često skrivaju uloške na poslu ili u školi, ali i izbjegavaju pričati o tome.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kada smo ih pitali o toj riječi na M, kod mladih Zagrepčanki nelagodu nismo osjetili.

"Trenutno najčešće koristim tampone, po noći uloške, one noćne", kazala je Lucija Tandara.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ja trenutno koristim tampone", rekla pak je Iva Žmirak.

S krvavim tabuom u borbu su krenule 21-godišnje studentice dizajna na Arhitektonskom fakultetu i osmislile Period.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"U njega stavlja prljavi uložak, prilikom mijenjanja ne dolazi u doticaj s krvlju, to omogućava da se čisti na javnim mjestima, ne dolazi do nehigijenskih situacija i nema prodora mirisa", kazala je Mia Dragičević, studentica dizajna na Arhitektonskom fakultetu.

Period je isključivo za platnene uloške, dokazano bolje za žene i okoliš. Ali i s takvim jasnim benefitima i dalje ih ne koristimo dovoljno.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Čula sam za platnene uloške, ali ne koristim. Mislim da nisu dovoljno rašireni i poznati, možda ih nema u svim trgovinama", rekla je Tandara.

"Jel bi ikad koristila platneni uložak? Pa bi, sad bi trebalo misliti o tome koliko otpada stvaramo", rekla je Sara Bonačić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Nisam mislila da postoji način kako da se to odloži, spremi, opere. Malo je nezgodno to mijenjati na javnim mjestima", smatra Iva Žmirak.

Zato bi se to trebalo promijeniti. Sara i Mia našle su način da se platneni uložak sam opere, osuši i bude spreman za ponovno korištenje u četiri sata. Set se sastoji od proizvoda za čišćenje, kutijice za sušenje i uložaka.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Kada se žena nađe u svakodnevnoj situaciji da mora nositi cijeli proizvod sa sobom, može imati samo 4 uloška koja automatski stavi na pranje i sušenje, a ne da ih skladišti u torbi, širi neugodne mirise, mrlje i mora natapati kad dođe doma", kazala je Sara Dobrijević, studentica Studija dizajna.

Ove su studentice pripremale, crtale i dizajnirale proizvod mjesecima. I zbog toga su sada prve Europljanke koje su osvojile počasno priznanje na Međunarodnom natječaju za studente dizajna i za mjesec dana idu predstaviti Period u Chicago.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Prototip neće biti funkcionalan, ali će izgledati kao pravi. Sada su nam rokovi i imamo brdo ispita do tog Chicaga", kazale su studentice.

Kod nas se platneni ulošci ne mogu kupiti u trgovinama. Mogu se naručiti online, koštaju oko 30 kuna i koriste se godinama. U Americi su normalna pojava, pa neće biti iznenađenje ako Mia i Sara osvoje Chicago svojim krvavim rješenjem.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Otok iskušenja
Senorita 89
Versailles
hABAZIN VS. mAGYAR
default_cta
Brak na prvu
Hell's kitchen
Trumbo
Ljubavna zamka
Vlakovi
default_cta
Pevačica
Obiteljske tajne
Brak na prvu Australija
Cijena strasti
VOYO logo