očekuju još veću dobit / Strelovit razvoj turizma pogodovao rent-a-car tvrtkama: za ovu sezonu kupljeno još 10 tisuća automobila

Svake godine sve jača turistička sezona, za sobom je povukla i neke druge gospodarske grane. Rent-a-car tvrtke ove godine očekuju veću dobit od prošlogodišnjih 650 milijuna kuna

6.7.2016.
19:15
VOYO logo

Rent-a-car svake godine je sve unosniji posao, što i ne čudi s obzirom na strelovit razvoj turizma u Hrvatskoj posljednjih godina.

Ako dođete primjerice u zagrebačku zračnu luku unajmiti automobil, a da ga niste unaprijed rezervirali, postoji mogućnost da ga nećete naći. Jer rent-a-car tvrtke žive od turističke sezone.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Rezervirao sam, ali kad stigao ovdje bio je dugačak red. Čekao sam dva sata.
Svaki put kad dolazim iznajmljujem auto, uvijek sve dobro ispadne, nikad nisam imao problema s time u Hrvatskoj", tvrdi Emil, turist iz Kanade. 

Biznis je to koji raste. Podaci HUP-a kažu kako su 2015. rent-a-car tvrtke imale 14 tisuća vozila, iznajmile su ih 300 tisuća puta, u prosjeku na tjedan dana i uprihodile 650 milijuna kuna! Broj klijenata prati 6-postotni rast putnika u zračnim lukama. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Potražnja za uslugom rent-a-cara na godišnjoj razini raste i u Hrvatskoj, po stopi po kojoj rijetko koja industrija raste, no nažalost s druge strane imamo i rast ponude. Dok god ponuda raste, dok broj vozila koji su u ponudi na rent-a-car tržištu raste 
brže nego što raste potražnja dolazi do pada cijena", tvrdi Ivan Zubak, predsjednik Uprave ORYX Grupe.

Takva situacija loša je za posao, ali dobra za turiste. Manji automobil mogu u sezoni unajmiti za 300-tinjak kuna na dan, a zimi ta cijena pada i nekoliko puta. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Primarni fokus su turisti. Međutim, primjetno je u zadnjih par godina da se i percepcija na domaćem tržištu poprilično okreće i ljudi sve više shvaćaju da rent-a-car nije neka luksuzna stvar nego dostupna", rekao je Krešimir Dobrilović, predsjednik Uprave FLEET rent-a-cara.

Ipak, 40 posto prihoda tvrtke ostvare samo u ljetnim mjesecima. Jer kad sezona završi, potražnja padne nekoliko puta. Posao je rizičan, ali i dodana vrijednost za turiste - tvrde u HUP-u. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Kad slete na aerodrom - oni imaju prvi susret s nama. Ako je taj dojam dobar a ja vjerujem da je - onda je turista odmah zadovoljniji i čekuje da će imati ugodan odmor", kaže Anton Krivak, dopredsjednik Rent-a-car koordinacije HUP-a. 

No rado bi da sezona traje malo dulje, država smanji namete, pa bi s rastom broja klijenata koji i dalje očekuju - više i zaradili.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Otok iskušenja
Senorita 89
Versailles
hABAZIN VS. mAGYAR
default_cta
Brak na prvu
Hell's kitchen
Trumbo
Ljubavna zamka
Vlakovi
default_cta
Pevačica
Obiteljske tajne
Brak na prvu Australija
Cijena strasti
VOYO logo