MJESEC I POL NAKON POTRESA / Stručnjaci se ne usuđuju procijeniti kada će tramvaji ponovno voziti centrom Zagreba, Bandić zna

Od potresa je prošlo mjesec i pol, a normalan život u centar grada još nije stigao

7.5.2020.
6:50
VOYO logo

Centar Zagreba spletom okolnosti je postao prava pješačka zona jer tramvaja još nema. Dosad je u gradu uspostavljeno tek pet od ukupno 15 linija najvažnijeg oblika javnog gradskog prometa.

VEZANE VIJESTI

Tekst se nastavlja ispod oglasa

''Planiramo i dalje, od ponedjeljka uvođenje dodatnih tramvajskih linija od Borongaja prema Črnomercu, naravno sve to ovisi od čišćenja trase'', objašnjava predsjednica Uprave ZET-a Ljuba Romčević Žgela.

Od ponedjeljka će u promet još sedam tramvajskih linija, obećavaju iz ZET-a. Sve osim najviše oštećene tri linije koje prolaze kroz strogi centar Zagreba: ''Trebale bi biti uspostavljene zapravo sve tramvajske linije osim 15, 8 i 13, onaj stari dio gradske jezgre, Ilice, Frankopanske, Praške, Jurišićeve, dijela Draškovićeve gdje ima dosta objekata koji su jako oštećeni''.

Ivo Haladin s Građevinskog fakulteta objašnjava: ''U tom djelu grada u skoroj budućnosti, ne, ali ZET radi na tome da se tramvajski promet uspostavi gdje god je to moguće''.

Strogim centrom Zagreba tramvaji ne voze već 45. dan. Toliko je prošlo od nedjeljnog jutra u kojem je sve stalo. Za one koji su unaprijed kupili mjesečne ili godišnje pokaze za tramvaj neće biti moguć povrat novca, međutim moći će dobiti povrat onoliko dana koliko je trajao zastoj u prometu.

''Prije nego što se pušta tramvajski promet svi koridori gdje ide tramvajski kolosijek će biti pregledani, bit će snimljene vibracije kod prolaska tramvaja i bit će analizirano je li se nešto promijenilo u odnosu na prije potresa'', objašnjava Haladin. Prije potresa u starim zgradama osjećale su se vibracije, ali nisu imale utjecaja na statiku, sada bi to moglo biti ponešto drugačije: ''Eventualno postoji ugroza od tih otkrhnutih dijelova koji se nalaze na krovovima da oni padnu usred vibracija, ali to interventne službe Grada otklanjaju tako da se tramvaji ne puštaju u promet prije nego dobiju zeleno svjetlo''.

Zna se tko će u konačnici dati zeleno svjetlo. Gradonačelnik Zagreba Milan Bandić poručio je: ''Na sve te tri trase su sada sve raspoložive snage tehnike i ljudstva da uklonimo sve nedostatke kako ne bi riskirali ljudske živote''.

Dan je bio prekratak da doznamo koje sve građevinske tvrtke trenutno rade za Grad, no taj dio nema nikakve veze s Građevinskim fakultetom. Oni rade isključivo sa ZET-om. Haladin kaže: ''Provjeravamo stanje tramvajskog kolosijeka, znači tramvajske pruge i provjeravamo stanje prihvata kontaktne mreže''.

Potres je oštetio oko 20.000 građevina u Zagrebu, najmanje 10 posto ih je na tramvajskom koridoru. Bandić kaže: ''To će biti brzo gotovo, mislim za tjedan dana, jer trase su sad prioritet. Ove tri trase su zadnje, Draškovićeva, Jelačić plac, Ilica, Jurišićeva, Črnomerec, za dva tjedna ćemo pustiti sve tramvajske linije u gradu Zagrebu''.

Nismo bili sigurni je li to ukupno dva ili tri do povratka na staro pa smo uzeli duži rok, a Haladin upozorava: ''Centar Grada - u ovoj prvoj fazi je teško dati procjenu. Možda se gradonačelnik konzultira sa stručnjacima, ja nisam čuo za tu procjenu''.

Tramvajski promet u Zagrebu odvija se na 120 kilometara kolosijeka i dnevno preveze oko 450.000 ljudi. Oni koji žive u centru na takav prijevoz će još malo pričekati.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Otok iskušenja
Senorita 89
Versailles
hABAZIN VS. mAGYAR
default_cta
Brak na prvu
Hell's kitchen
Trumbo
Ljubavna zamka
Vlakovi
default_cta
Pevačica
Obiteljske tajne
Brak na prvu Australija
Cijena strasti
VOYO logo