sve više stranih investitora / Stručnjakinja za investicije za RTL: 'Ne treba se bojati rasprodaje hrvatske obale. Moramo produljiti sezonu'

'Ulaskom u EU i sada ulaskom u Eurozonu, Hrvatska postaje sve sigurnija investicijska destinacija', poručila je Vedrana Likan

26.6.2022.
19:30
VOYO logo

Na našoj obali posljednjih godina stranci nisu samo gosti. Sve češće kupuju nekretnine te turizam na hrvatskoj obali postaje njihov dodatni ili jedini izvor prihoda.

U RTL-u Danas o budućnosti hrvatskih kvadrata u rukama stranaca govorila je stručnjakinja za investicija Vedrana Likan.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Odmah se osvrnula na strah o rasprodaje hrvatske obale.

„Ne treba. Naš urbanizam je zaštitio našu obalu od preizgrađenosti. Ako se uspoređujemo s Grčkom, Italijom, Španjolskom i donekle Albanijom ili Crnom Gorom, mi smo svjesno ili nesvjesno itekako zaštitili svoju obalu od preizgrađenosti ili tzv. betonizacije. Sada sve više dolazi do senzibilizacije u T1 i T2 zoni. Regulativa je tu striktna, ali ono što se događa je da je regulator shvatio da ako želimo u Hrvatsku donijeti institucionalne i privatne investitore, trebamo prilagoditi svoju regulativu tim 'second home' ključevima odnosno kućama za odmor“, kazala je Likan.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Takva je trgovina uobičajena s obzirom na otvaranje tržišta ulaskom u EU.

„Ulaskom u EU i sada ulaskom u Eurozonu, Hrvatska postaje sve sigurnija investicijska destinacija. Institucionalni investitori je već dugo prepoznaju kao takvu, ali privatni investitori koji su spremni investirati u Hrvatsku i pojedinačne investicijske prilike, itekako sada imaju dodatni vjetar u leđa i sigurnost. Vidjeli smo najavu Moody'sa koji nas stavlja na investicijsku kartu i sigurnu zonu“, poručuje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
ZA KOGA SE GRADI CESTA? /

Gradnja ceste stala na putu prema planiranom resortu: Potraga otkriva služe li turističke zone za pogodovanje privatnim investitorima

Image
ZA KOGA SE GRADI CESTA? /

Gradnja ceste stala na putu prema planiranom resortu: Potraga otkriva služe li turističke zone za pogodovanje privatnim investitorima

Upitana je koliko je to investitorima isplativo.

„Kuće za odmor u Hrvatskoj se prvenstveno kupuju kao investicija. Investitori u njima vide mogućnost pasivnog prihoda dakle oni žele koristiti kuću jedan, dva, tri ili eventualno četiri tjedna u bio kojem periodu godine, a ostatak, uz profesionalni menadžment, žele svoj ključ vratiti u turističku namjenu. Tu leži prednost za manje investitore da vide svoj novac kao nešto što se kroz određeni povrat, a danas vidimo institucionalne investitore koji garantiraju povrat prihoda kroz tri do pet posto ili šest da predstavlja nešto što je malim investitorima zanimljivo“, tvrdi Likan.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zanimljivo je da je i njemački Deutche Welle napravio reportažu s njemačkim investitorima koji su uložili u luksuzne vile s bazenom u Istri i koji su čini se jako zadovoljni hrvatskim uvjetima.

„Hrvatski resorti imaju određenu stigmu dakle trebamo biti iskreni. Prije deset ili 15 godina krenuli su se graditi resorti kod nas. Hrvatska ih danas ima pet. U usporedbi s Albanijom koja ih ima sedam, a ima puno manju obalu. Crna Gora ih ima 11. Strani investitori žele investirati kod nas. Regulativa i tržišni uvjeti su se promijenili. Sve više investitora isto tako iz Srednje Europe, dijaspore i Skandinavije želi investirati kod nas“, kazala je.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Strani investitori grade luksuz.

„Hrvatska se godinama želi pozicionirati kao luksuzna destinacija. Hrvatska se dugi niz godina bori sa svojom sezonalnošću. Luksuzni turizam podrazumijeva određenu fleksibilnost odnosno produljivanje sezone. Te vile koje su luksuzne podrazumijevaju vanjski kamin, grijani bazen, određene vanjske sadržaje koji omogućuju da sezona bude cjelogodišnja“, dodala je.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Otok iskušenja
Senorita 89
Versailles
hABAZIN VS. mAGYAR
default_cta
Brak na prvu
Hell's kitchen
Trumbo
Ljubavna zamka
Vlakovi
default_cta
Pevačica
Obiteljske tajne
Brak na prvu Australija
Cijena strasti
VOYO logo