Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču
pripreme za toplinski val

Znate li koliko često treba servisirati klimu i na kojoj je temperaturi treba održavati?

Da svaki vlasnik češće očisti svoje filtere, majstore bi morao vidjeti samo jednom u dvije godine

Matija Mlinarić/ 11.6.2019. u 15:30
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Čišćenju klime većina se građana okreće tek kada ih na to natjera sila. Zbog toga serviseri samo u jednom danu znaju imati i po 20 intervencija, a takvo će im biti cijelo ljeto. Da svaki vlasnik češće očisti svoje filtere, majstore bi morao vidjeti samo jednom u dvije godine.

"Filtere treba čistiti svaka dva tri tjedna i normalno da 99, 9% ljudi to ne radi i svi zovu kad zapeče, tipa - e sad curi,  e sad smrdi, e sad ovo, e sad ono. Eh, to sad onda dovodi do malog kaosa", objašnjava Denis Tesar, monter klima uređaja.

Kontrola i popravak na vrijeme jedini su način

S tim kaosom dolazi viša posla za majstore, ali i veći trošak za vlasnike. Serviseri poručuju građanima i da paze na vlastito zdravlje.         

"Svi mi često pretjerujemo s klimom. Tebi vruće, stavit ćeš ju na 21, a vani je 37. 
Najbolje ih je održavati na nekoj temperaturi na nekih 7 stupnjeva u odnosu na vanjsku. To je najzdravije za temperaturne šokove da se ljudi ne bi rušili u nesvijest i takve stvari", kaže Tesar.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

A kako ne bi pali u nesvijest od vrućine, mnogi vozači zaputili su se do autoservisa kako bi napunili svoje klime. Ako dođe do kvara kodenzatora, trošak postaje pravi udarac za džep. 

"Da bi klima dobro radila mora biti čist i mora biti ispravan. U velikim kolonama, pogotovo na more, doći će do drobljenja kompresora i ostavljanja cijelog vozila u defektu", kaže Petar Hrastinski, serviser autoklima.

Na servise ovog tipa u pravilu bi se trebalo ići jednom u dvije godine, no i to ovisi o starosti i kilometraži vozila.

Upravo se čita

Image
optužen za plaćeništvo

Sutra počinje suđenje Hrvatu zarobljenom u Ukrajini, prijeti mu smrtna kazna. Hrvatska ne može ništa

"Mi bi preporučili za nova vozila do 80-100 tisuća, tu nema nekih velikih kontrola nego jedanput godišnje i to prije sezone. Za starija vozila bi trebalo, pogotovo kad dobiju kontrast koji služi za kontrolu, doći na proljeće i na jesen da vide radi li sve", kaže Hrastinski.

Kontrola i popravak na vrijeme jedini su način da se izbjegne veći trošak i kvar klime u vrućim ljetnim danima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču
Matija Mlinarić/ 11.6.2019. u 15:30
Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Više s weba

Pročitajte još

Image
podaci evisitora

U Hrvatskoj trenutno boravi 1,1 milijun turista: Ovo je pet najpopularijih destinacija

Imaš priču? Javi nam se!Pošalji priču

Više s weba