PREDNOSTI I NEDOSTACI / Istraživanje HZZO-a: Građani zdravstvo ocijenili s trojkom

Da se dugo čeka na preglede smatra 36,3 posto ispitanika, dok su manjak novca i korupcija u zdravstvu najveći problem za njih 14,5 odnosno 14,1 posto. Glavne prednosti koje vide u hrvatskom zdravstvu su kvalitetni liječnici, opća dostupnost zdravstvene usluge te odnos medicinskog osoblja prema njima.

31.1.2013.
14:48
VOYO logo

Najveći problem zdravstva je dugo čekanje na preglede, a prednost su mu kvalitetni liječnici, opća dostupnost zdravstvene usluge te odnos medicinskog osoblja prema pacijentima, pokazalo je istraživanje Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje (HZZO) u kojem su građani zadovoljstvo hrvatskim zdravstvom ocijenili prosječnom ocjenom 3,1.

Istraživanje je na 800 ispitanika iz cijele Hrvatske u prosincu prošle godine provela agencija IPSOS Puls, a na konferenciji za novinare predstavio ga je ravnatelj HZZO-a Siniša Varga.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Da se dugo čeka na preglede smatra 36,3 posto ispitanika, dok su manjak novca i korupcija u zdravstvu najveći problem za njih 14,5 odnosno 14,1 posto. Glavne prednosti koje vide u hrvatskom zdravstvu su kvalitetni liječnici (15,6 posto), opća dostupnost zdravstvene usluge (12,9 posto) te odnos medicinskog osoblja prema njima (11,4 posto).

Institucije zadužene za osiguranje zdravstvene skrbi - Ministarstvo zdravlja i HZZO dobile su prosječnu ocjenu - tri. Više od dvije trećine ispitanih zdravstvu su dali ocjenu četiri ili tri (njih 68 posto), samo jedan posto ispitanika je jako zadovoljan, šest posto jako nezadovoljan, a 15 posto relativno nezadovoljan zdravstvom. Svaki deseti ispitanik nije mogao ocijeniti zdravstvo.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Oko petina navodi da je liječniku dala neki poklon u znak zahvalnosti (22 posto da, 77 posto ne), a sedam posto ispitanih tvrdi da ih je netko u zdravstvenom sustavu tražio mito.

S primarnom zdravstvenom zaštitom zadovoljno je ili jako zadovoljno 63 posto ispitanika, a 12 posto ih je nezadovoljno ili jako nezadovoljno. Odabranim liječnikom je zadovoljno ili jako zadovoljno 86 posto, a pet posto ispitanika nezadovoljno je ili jako nezadovoljno.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Od 83 posto ispitanih koji su imali osobno iskustvo s bolničkim liječenjem njih 61 posto je zadovoljno ili jako zadovoljno uslugom koju su dobili u bolnici, a osam posto je nezadovoljno ili jako nezadovoljno.

Dopunsko osiguranje koristi 79 posto ispitanika koji su sudjelovali u anketi i među njima prevladava zadovoljstvo dopunskim osiguranjem. Sedam posto od korisnika je uglavnom nezadovoljno, a još sedam posto uopće nije zadovoljno dopunskim osiguranjem.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kao glavne zamjerke dopunskog osiguranja istaknuli su cijenu (32 posto), a 27 posto ispitanih smatra da ne dobivaju nikakva dodatna prava i usluge s dopunskim osiguranjem. Kao glavni razlozi za nekorištenje dopunskog osiguranja među ispitanicima koji ga nisu ugovorili navodi se cijena (38 posto), a 29 posto smatra da im nije potrebno jer ne idu često liječniku

Samit
fnc 15
Gajin svet
Cijena strasti
Hell's kitchen
default_cta
Azbuka našeg života
Tajne vinove loze
Ljubavna zamka
Alvin i vjeverice
Pevačica
default_cta
Obiteljske tajne
Brak na prvu Australija
Volio bih da sam ovdje
Brak na prvu
Playmobil
default_cta
Sumrak saga: Mladi mjesec
VOYO logo