Više svjetala na kraju tunela / Još jedno cjepivo moglo bi uskoro biti spremno. Znanstvenik otkriva da ima jednu veliku prednost

Foto: Shutterstock

U ispitivanju treće faze sudjelovalo je 30 000 ljudi

16.11.2020.
Shutterstock

Američka biotehnološka kompanija Moderna objavila je preliminarne rezultate studije kliničkog ispitivanja treće faze svojeg cjepiva protiv novog koronavirusa mRNA-1273. Učinkovitost Modernina cjepiva čak je 94,5 posto.

Više nego uobičajeno

''Cjepivo Moderne bazirano je na istoj tehnologiji glasničke RNK molekule kao i cjepivo koje razvijaju BioNtech i Pfizer. Današnji rezultati o Moderna cjepivu pokazuju da cjepivo pruža skoro 95 posto zaštite, što je daleko više nego što se uobičajeno postiže cjepivima koja su bazirana na klasičnim metodama koje uključuju inaktivirani virus ili izdvojeno proizvedeni virusni protein'', izjavio je za Večernji prof. dr. sc. Nenad Ban s ETH u Zürichu.

Moderna je prva krenula u znanstvenu potragu za cjepivom i prva se odlučila ua inovativnu tehnologiju glasničke RNA. Prema zasad poznatim podacima, cjepivo se mora držati na temperaturi nižoj od -70 stupnjeva, a administrira se u dvije doze s razmakom od tri tjedna.

Američka farmaceutska kompanija /

Nazire li se kraj agonije? Američka Moderna: 'Naše cjepivo je gotovo 95% učinkovito'

Američka farmaceutska kompanija /

''Moderna spominje da su uspjeli stabilizirati cjepivo tako da može izdržati pohranjivanje na temperaturi hladnjaka (4 stupnja) 30 dana, što je velika prednost što se tiče distribucije. Očito je da razne verzije cjepiva napreduju velikim koracima i da ćemo realno moći očekivati početak šireg cijepljenja u proljeće sljedeće godine'', kazao je profesor Ban.

Toma