Rijetka nuspojava cjepiva / 'Otkrili smo odakle krvni ugrušci nakon nekih cjepiva', njemački znanstvenici nude rješenje. Proizvođači se odmah javili

Foto: AP

Iako jako rijetko, zgrušavanje krvi stvara veliki problem mnogim proizvođačima cjepiva jer "obični" ljudi odbijaju cijepljenje zbog te moguće nuspojave

27.5.2021.
AP

Znanstvenici sa Goetehova sveučilišta u Frankfurtu navode da su došli do objašnjenja pojave krvnih ugrušaka povezanih s cjepivima AstraZeneca i Johnson&Johnson protiv Covida-19.

Usto, slijedom novih saznanja, oni navode i to da proizvođačima cjepiva mogu pojasniti i pomoći kako spriječiti krvne ugruške, piše Financial Times, pozivajući se na preliminarni znanstveni članak objavljen na tu temu.

Ključ je u adenovirusu, virusu prehlade koji se koristi za dopremanje proteina koronavirusa u tijelo, kažu Rolf Marschalek, profesor na Sveučilištu Goethe u Frankfurtu, i njegovi kolege. Posljedično, to bi trebalo biti i razlogom zašto kod mRNA cjepiva koja su razvili Pfizer/BioNTech i Moderna, nije došlo do zgrušavanja krvi kod osoba koje su primile cjepivo.

Krvni ugrušci su rijetki, ali uznemirili su mnoge, pogotovo kod mlađih cijepljenih osoba kod kojih su se bitno češće bilježili ugrušci nakon cijepljenja, iako još uvijek statistički izrazito rijetko. U Velikoj Britaniji je zabilježeno 309 slučajeva ugrušaka od 33 milijuna ljudi koji su se cijepili AstraZenecom.

Znanstvenici vjeruju da problem leži u unosu adenovirusa u jezgru stanice, a ne samo u tekućinu citosola u kojoj virus normalno stvara proteine.

stiže u ljekarne /

Evo ih. Ovako će to izgledati. Direkt prvi testirao kućne testove. 'Prvo stižu ovi na štapić, a u ljeto oni na slinu'

stiže u ljekarne /

S druge strane, cjepiva na bazi mRNA kao BioNTech/Pfizer i Moderna isporučuju genski materijal šiljastog proteina u staničnu tekućinu koji nikada ne ulazi u jezgru.

“Kada se geni virusa nađu u jezgri, mogu stvoriti neke probleme”, rekao je prof. Marschalek za Financial Times.

Profesor Marschalek kaže da se cjepiva mogu preoblikovati kako bi se izbjegao problem. J&J je već u kontaktu s njim, tvrtka "sada pokušava optimizirati svoje cjepivo", rekao je. Međutim, još nisu razgovarali s AstraZenecom, dodao je.

Toma